20.9 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 11 rugpjūčio, 2022

Naujajame „Range Rover Sport“ – pažangios technologijos: kas slypi po naujausiais gamintojo sprendimais?

AutoriusJPFotoGAMINTOJŲ

Gegužę debiutavęs trečiosios kartos „Range Rover Sport“ ne tik atskleidė šiuolaikinę gamintojo viziją, kaip turi atrodyti prabangūs naujoviški ir dinamiški automobiliai, bet ir kartu pristatė pažangių, markės gerbėjams anksčiau nematytų technologinių sprendimų.

„Kultinių modelių gamintojas naujajame SUV įdiegė keletą svarbių technologijų – „Range Rover Sport“ automobilyje jos pritaikytos pirmą kartą. Tiek rafinuota važiuoklė, tiek integruotos važiavimo valdymo technologijos, tiek šiuolaikiška išvaizda ir net salono oro valymo įranga – visa tai lemia šio automobilio unikalumą“, – sako Justė Jarušė, „Jaguar Land Rover“ verslo vadovė Baltijos šalims.

Vieni įdomiausių debiutų įvyko srityse, kurios visureigių kūrėjams yra ypač svarbios – pakabos konstrukcijoje ir važiavimo kontrolės sistemų pakete. Pirmąkart „Range Rover Sport“ modelyje sumontuotos reguliuojamos apimties pneumatinės spyruoklės, kuriose – dvigubų vožtuvų aktyvieji amortizatoriai, užtikrinantys didžiausią judrumą, geriausius valdymo ir tolygaus važiavimo pojūčius. Į patentuotą, apdovanojimų pelniusią „Terrain Response“ sistemą dabar įeina naujoviška adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo bekelėje sistema.

Novatoriška pakaba               

Apibendrinant galima teigti, jog naujajame „Range Rover Sport“ pristatytos pažangesnės nei kada nors anksčiau važiuoklės technologijos suformuoja visapusišką dinaminių galimybių valdymo sistemą.

Visų šių technologijų pagrindas – moduliuojama mišraus metalo architektūra (MLA-Flex), kuri užtikrina iki 35 proc. didesnį konstrukcijos standumą nei ankstesnės kartos modelyje.

Šios platformos pamatas yra ypač standus ir tvirtas kėbulas. Platforma užtikrina sklandžią ir harmoningą visos įrangos, kurią kontroliuoja integruota važiuoklės valdymo sistema, veiklą – jos algoritmai pritaikyti būtent naujajam „Range Rover Sport“.

„Novatoriška „Land Rover“ MLA architektūra ir naujausios važiuoklės sistemos leidžia pasiekti aukščiausią dinamiškumo lygį – iki šiol „Range Rover Sport“ modelyje tokio dar neregėjome. Integruota važiuoklės valdymo sistema kontroliuoja visapusį naujovių rinkinį, koordinuojantį viską nuo naujausios reguliuojamos pneumatinės pakabos iki „Dynamic Response Pro“ elektroninės stabilizavimo programos. Rezultatas – labiausiai įtraukiantis ir jaudinantis „Range Rover Sport“ nei kada nors anksčiau“, – komentuoja „Jaguar Land Rover“ transporto priemonių programų vykdomasis direktorius Nickas Collinsas.

Minėta „Dynamic Response Pro“ palaiko puikų automobilio posvyrių posūkiuose valdymą per 48 voltų elektrinę aktyviųjų stabilizatorių sistemą. Ji pritaiko iki 1 400 Nm sukimo momentą kiekvienai ašiai, tad vairuotojas gali jaustis visiškai ramus dėl visureigio galimybių per visas keliones.

Kiekviename „Range Rover Sport“ montuojama dinaminė naujosios kartos pneumatinė pakaba atveria dar platesnes galimybes. Gavus važiavimo sąlygų jutiklių informaciją, specialiose spyruoklių kamerose akimirksniu keičiamas oro slėgis (didesnis slėgis geriau slopina judesį) – tai leidžia užtikrinti tradicinį šiai markei komfortą ir dinamišką vairavimą.

Šios sistemos veikla optimizuota naudojant „eHorizon“ navigacijos duomenis. Juos apdorojančios elektroninės smegenys iš anksto numato būsimus posūkius bei kelio sąlygas.

„Adaptive Dynamics 2“ technologijos valdomi aktyvieji dvigubų vožtuvų amortizatoriai atitinkamai sėkmingai slopina nepageidaujamus kėbulo judesius. Ši sistema stebi išorinius veiksnius ir iki 500 kartų per sekundę perskaičiuoja jutiklių informaciją, kad mechanizmai preciziškai prisitaikytų prie važiavimo sąlygų, prisiderintų prie kitų važiuoklės technologijų ir suteiktų visureigiui aukščiausio lygio dinamines savybes.

Nuolatinio greičio palaikymas bekelėje

Naujojo „Range Rover Sport“ judrumas posūkiuose tapo dar pastebimesnis sujungus visų vairuojamųjų ratų sistemą, sukimo momento krypties stabdant valdymą ir elektronikos valdomą aktyvųjį diferencialą.

Visų vairuojamųjų ratų sistema užtikrina galinių ratų pasisukimą iki 7,3 laipsnio į priešingą pusę nei priekinė ašis, o tai suteikia didesnį judrumą ir manevringumą riedant lėtai. Galinių ratų pasukimas ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai važiuojant dideliu greičiu lemia aukščiausio lygio stabilumą. Dėl to „Range Rover Sport“ dabar gali apsisukti siauroje gatvelėje it mažas hečbekas, o greitkelyje demonstruoja didesnį judrumą.

Bene didžiausios visureigio galimybės sutelktos „Stormer Handling Pack“ pakete, kuris apima „Dynamic Response Pro“ sistemą kartu su visais vairuojamaisiais ratais, elektronikos valdomą aktyvųjį diferencialą, sukimo momento krypties stabdant valdymą bei parenkamas važiavimo parinkčių programas. Pastarosios leidžia individualizuoti vairavimo režimus, pritaikant technologijų teikiamas galimybes kiekvieno vairuotojo poreikiams tiek kelyje, tiek ir bekelėje.

Drąsiai leistis į bekelę skatina naujausia „Terrain Response 2“ sistema – atsižvelgdama į reljefą, ji išmaniai parenka tinkamiausias parinktis. Naujajame „Range Rover Sport“ debiutuoja ir dar viena technologija – adaptyvioji nuolatinio greičio bekelėje palaikymo sistema, kuri prisitaiko prie kelio dangos sąlygų ir padeda vairuotojams važiuoti sudėtingoje vietovėje išlaikant pastovų tempą. Vairuotojai gali pasirinkti vieną iš keturių komforto lygio parinkčių: sistema pagal tai sumaniai reguliuoja greitį, todėl vairuotojas gali sutelkti dėmesį vien į vairavimą.

Visuose naujuose „Range Rover Sport“ modeliuose sumontuota aštuonių laipsnių automatinė ZF pavarų dėžė ir išmanioji visų ratų pavara, kuri intuityviai numato, kuriam ratui reikia sukibimo.

Šiuolaikinė išvaizda

Dailia išore pasižyminčiame naujajame „Range Rover Sport“ įdiegta dar viena pažangi technologija. Nepertraukiamos LED grafikos kontūru pirmą kartą pristatyta LED technologija ant serijinės transporto priemonės kėbulo paviršių, suteikianti aiškų ir šiuolaikinį automobilio vaizdą naktį – ryškų ir gerai matomą žiūrint iš bet kurio kampo.

Naujos kartos aktyvioji triukšmo slopinimo sistema sumažina į saloną sklindančio kelio ir padangų triukšmo poveikį, kad keleiviai galėtų be rūpesčių susikalbėti arba mėgautis neiškraipytu variklio garsu. Per įprastą kelionę kiekvienos rato arkos viduje esantys mikrofonai ir akselerometrai nuolat stebi į automobilį sklindančius garsus, o skaitmeniniai procesoriai apskaičiuoja triukšmą slopinančio garso lygį, reikalingą šiam iš salono filtruoti, – panašiai kaip aukštos klasės ausinėse.

Automobilio viduje taip pat įdiegta naujos kartos „Cabin Air Purification Pro“ oro valymo sistema. Joje sujungtos PM2.5 dalelių filtravimo ir „nanoe X“ technologijos leidžia gerokai veiksmingiau pašalinti kvapus, sumažinti bakterijų, alergenų ir virusų, įskaitant SARS-CoV-2, kiekį.

Dėl antrojoje sėdynių eilėje sumontuoto dar vieno „nanoe X“ įrenginio visame salone  yra vienoda oro kokybė. Pažangi CO2 valdymo funkcija suteikia galimybę automobilio savininkams išvalyti saloną dar prieš kelionę arba jau važiuojant.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Tyrimas atskleidė: aukščiausios klasės automobilių markės nuvertėja sparčiausiai

confident-noyce

Paaiškino, kokie elektromobiliai pranašesni už kitus

confident-noyce

Penki pokyčiai, kuriuos į kasdienį vairuotojų gyvenimą atneša elektromobiliai

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau