-2.1 C
Panevėžys
Trečiadienis, 24 balandžio, 2024

Mažmeninė prekyba maisto produktais 2020 metais: augo tiek maži, tiek dideli

AutoriusJPFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS, BENDROVĖS

Nepaisant COVID-19 pandemijos iššūkių praėję metai buvo palyginti sėkmingi mažmeninės prekybos maisto produktais sektoriui – didesnė dalis įmonių sugebėjo auginti savo apyvartą, o pelningai dirbti pavyko 3 iš 4 sektoriaus įmonių. Panašios tendencijos fiksuotos tiek tarp didžiųjų sektoriaus žaidėjų, tiek tarp vidutinio dydžio, tiek ir tarp smulkiųjų prekybininkų, rodo Registrų centro atlikta mažmeninės prekybos maisto produktais sektoriaus įmonių pateiktų 2020 metų finansinių ataskaitų analizė.

„Maisto produktai yra viena iš pirmojo būtinumo prekių todėl, net ir susidūręs su tam tikrais iššūkiais dėl įvestų karantino apribojimų, šis sektorius praėjusiais metais augo. Tam įtakos galėjo turėti tiek gyventojų pajamų dalis, skirta maisto produktams, kuri santykinai padidėjo, kadangi dėl apribojimų ar kurį laiką vyravusios nežinomybės dėl ateities, žmonės išleido mažiau kitoms prekėms, pavyzdžiui drabužiams ar avalynei, ar paslaugoms, pavyzdžiui, grožio procedūroms ar pramoginei veiklai. Lietuvos prekybinininkus praėjusiais metais galėjo auginti ir tai, kad dėl apribotų galimybių išvykti į užsienį, konkrečiai Lenkiją, gyventojai savo išlaidas maistui nukreipė vietiniams verslams“, – sako Registrų centro duomenų analitikas Paulius Rudzkis.

Registrų centro analitikų atlikta mažmeninės prekybos maisto produktais įmonių pateiktų finansinių ataskaitų analizė rodo, kad 2020 metais, palyginti su 2019 metais, pardavimo pajamas augino du trečdaliai sektoriaus įmonių, o pajamų augimo mediana siekė 60 tūkst. eurų. Mažesnę nei prieš tai buvusiais metais apyvartą skaičiavo kas trečia mažmenininkė, o sumažėjimo mediana buvo 21 tūkst. eurų.

Pelningai praėjusiais metais dirbo 3 iš 4 šio sektoriaus įmonių, o pelno mediana buvo 14 tūkst. eurų, nuostolių patyrė 26 proc. įmonių, o nuostolių mediana buvo 6 tūkst. eurų.

P. Rudzkis.

„Analizuojant sektoriaus įmones pagal dydį, t.y. vidutinį darbuotojų skaičių, galima išskirti vidutines įmones, turinčias nuo 50 iki 250 darbuotojų. Visos šios kategorijos įmonės 2020 m. dirbo pelningai ir net 9 iš 10 skaičiavo didesnes apyvartas. Žvelgiant į didžiąsias sektoriaus įmones, turinčias daugiau kaip 250 darbuotojų, pastebima darbuotojų skaičiaus mažėjimo tendencija – vidutinis darbuotojų skaičius per metus sumažėjo 75 proc. didžiųjų prekybinininkų. Mažos ir labai mažos sektoriaus įmonės atitiko bendras tendencijas – dauguma jų praėjusiais metais augino apyvartas bei dirbo pelningai“, – sako P. Rudzkis.

„Sodros“ duomenimis, tarp finansines ataskaitas už 2020 metus pateikusių sektoriaus įmonių bendras vidutinis darbuotojų skaičius sumažėjo 5 procentais. Pusės sektoriaus įmonių vidutinis darbuotojų skaičius per metus nepakito, beveik trečdalio įmonių – sumažėjo, o kas penktos įmonės – padidėjo.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nelegali prekyba internete klesti – nuo „Amazon“ iki lietuviškų skelbimų portalų

confident-noyce

Seimo komitetas pritarė siūlymui mugėse leisti prekiauti iki 15 laipsnių alkoholiu

confident-noyce

Tyrimas: skirtinguose prekybos tinkluose už analogišką prekių krepšelį galima sutaupyti beveik 5,5 euro

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau