3.2 C
Panevėžys
Šeštadienis, 20 balandžio, 2024

Margaritos Rimkevičaitės profesinio rengimo centras mėgsta eksperimentuoti

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖ
FotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS

Margaritos Rimkevičaitės profesinio rengimo centras – vėl naujovių sūkuryje. Mokykla kartu su dar 9 Lietuvos mokyklomis dalyvauja Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos inicijuotame eksperimente.

Eksperimento esmė – galimybių sudarymas mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį (8 klases), mokytis pagal IV kvalifikacijos lygiui įgyti formaliojo profesinio mokymo programas ir kartu nuosekliai mokytis pagal bendrojo ugdymo programas – pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo programą.

Kitaip tariant, įprastai mokiniai profesijos pradeda mokytis tik įgiję pagrindinį išsilavinimą. Baigę 12 klasių (ar 4 gimnazijos klases), norėdami gauti profesijos kvalifikacijos diplomą, turi mokytis dar metus. „Eksperimentiniai“ gi mokiniai iškart du dokumentus – brandos atestatą ir profesijos kvalifikacijos diplomą – gaus vos per 4 metus.

„Tai unikali ir pirmą kartą Lietuvoje suteikta galimybė rinktis įvairesnį mokymosi kelią, atitinkanti jauno žmogaus poreikius renkantis programą ir planuojant gyvenimo karjerą“, – naujove džiaugiasi Margaritos Rimkevičaitės PRC direktorius Tautvydas Anilionis.

Pasak mokyklos vadovo, mokymasis vyks mažesnėse grupėse – nuo 12 mokinių. Gimnazijos klasių mokiniai turės galimybių dalyvauti Erasmus + mainų programoje, pagal kurią jau ne vienas šimtas Margaritos mokyklos mokinių mokėsi ir stažavosi daugelyje Europos Sąjungos šalių.

„Skirtingai nei dabar, 9–10 klasių pažangūs mokiniai gaus stipendijas. Beje, mokymasis bus suderintas taip, kad tikrai neviršys maksimalaus savaitės užsiėmimų skaičiaus. Tad krūvis dėl iškart gaunamo atestato ir diplomo tikrai pakeliamas“, – šypsosi direktorius T. Anilionis.

T. Anilionis.

„Kol kas mūsų mokykloje eksperimentuosime su dviem programomis – multimedijos paslaugų tiekėjo ir virėjo profesijos. Beje, tie devintokai, kurie pasirinko kitas mokymosi įstaigas, bet jaučia, kad norėtų dalyvauti unikaliame eksperimente, dar gali kreiptis į Margaritos Rimkevičaitės PRC“, – sako mokyklos vadovas.

Eksperimente buvo pakviestos dalyvauti 10 Lietuvos mokyklų, kurios turi pagrindinio ugdymo programos antrosios dalies įgyvendinimo, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo turinio integracijos patirtį, reikalingus mokymui(si) išteklius ir pasirengusius bendrojo ugdymo ir profesijos mokytojus.

Švietimo, mokslo ir sporto ministro Algirdo Monkevičiaus pasirašytame eksperimento tvarkos apraše teigiama, kad eksperimento tikslas – sudaryti galimybes mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, mokytis pagal profesinio mokymo programą ir kartu nuosekliai mokytis pagal bendrojo ugdymo programas – pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo programą, – siekiant įgyti pagrindinį išsilavinimą, vidurinį išsilavinimą ir IV lygio kvalifikaciją.

Eksperimento idėja grindžiama Valstybės strateginės analizės centro 2019 metais atlikto tyrimo „Universitetas, kolegija ar profesinio mokymo įstaiga? Požiūris, patrauklumas, pasirinkimas“ duomenimis, nuo 2013–2014 mokslo metų iki 2018–2019 mokslo metų dvigubai padaugėjo mokinių, kurie profesinio mokymo įstaigose pasirinko mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir siekė įgyti pagrindinį išsilavinimą, skaičius. Mokinių, kurie rinkosi mokytis tik pagal pirminio profesinio mokymo programas, skaičius nuolat mažėjo, o 2018–2019 mokslo metais jis buvo 9,5 karto mažesnis už profesinio mokymo įstaigose besimokančių tik pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį mokinių skaičių.

2018 metais 90,5 procento mokinių, įgijusiųjų pagrindinį išsilavinimą profesinio mokymo įstaigose, tęsė mokymąsi pagal pirminio profesinio mokymo programas kartu su vidurinio ugdymo programa, siekdami įgyti vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją.

Atsižvelgiant į tyrimo išvadą, kad profesinio mokymo patrauklumą mažina nepakankama profesinio mokymo programų pasiūla mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, ir buvo numatyta vykdyti bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programų suartinimo eksperimentą.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

M. Rimkevičaitės profesinio mokymo centro atstovai su darbo vizitu lankėsi Berlyne

confident-noyce

Ne visi Panevėžio studentai ir profesinio mokymo mokiniai grįžta į auditorijas

confident-noyce

Margaritos Rimkevičaitės centras sportuos išmaniai

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau