9.8 C
Panevėžys
Šeštadienis, 21 gegužės, 2022

M. Skuodis: nesu tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario per Lietuvą nevažiuos

AutoriusRemigijus Bielinskas (bns)Fotobns
M. Skuodis.

Susiekimo ministras kartoja nesantis tikras, kad baltarusiškos trąšos po vasario 1 dienos nustos važiuoti per Lietuvą. Marius Skuodis sako, jog tranzitą sustabdytų tik Europos Sąjungos įvestos sankcijos. 

Vyriausybė praėjusią savaitę nurodė „Lietuvos geležinkeliams“ nuo vasario 1-osios nutraukti sutartį su į JAV sankcijų sąrašus įtraukta Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“. Tačiau tai neužkirs kelio trąšas gabenti kitiems vežėjams ar ekspeditoriams. Todėl Vyriausybė iki sausio pabaigos tikisi parengti Tarptautinių ir ekonominių sankcijų įstatymo pataisas, kurias turės priimti Seimas.

Susisiekimo ministras BNS teigė, jog kitos Lietuvos įmonės po vasario 1 dienos greičiausiai negalės vežti baltarusiškų trąšų dėl nacionalinio saugumo reikalavimų, tačiau jis teigė negalintis garantuoti, kad to negalės daryti kitose ES valstybėse registruoti ekspeditoriai pagal trumpalaikius užsakymus.

„Bet kuri įmonė, kuri veikia Lietuvoje, turi atitikti Lietuvos nacionalinio saugumo interesus ir šitoje vietoje turime nacionaliniam saugumui svarbių objektų įstatymą, todėl visi sandoriai naudoti strateginę infrastruktūrą (geležinkelių bėgius – BNS) yra ir bus stebimi bei bus tikrinami“, – BNS antradienį sakė M. Skuodis.

„Duoti 100 proc. garantijos (kad trąšų tranzitas po vasario 1 dienos nevyks – BNS) dėl daugelio priežasčių tikrai negaliu“, – pridūrė jis.

M. Skuodis atsisakė komentuoti rengiamas Tarptautinių ir ekonominių sankcijų įstatymo pataisas, nes tai yra Užsienio reikalų ministerijos dispozicijoje, tačiau pabrėžė, kad bet kokie žingsniai būtų daromi tik tokiu atveju, jeigu jiems pritartų Europos Komisija.

„Keliant tikslą, kad trąšos tranzitu per Lietuvą nejudėtų, didžiausias saugiklis būtų ES lygmens sankcijos, dėl kurių, kiek aš žinau, URM šiuo metu intensyviai dirba“, – sakė M. Skuodis.

Susisiekimo ministras praėjusią savaitę teigė, jog Lietuvoje šiuo metu yra apie 10 licencijas vežti krovinius geležinkeliais turinčių įmonių, iš jų dvi galėtų perimti „Belaruskalij“ trąšų gabenimą to nebedarant „Lietuvos geležinkeliams“.

Vežėjų atstovai sako neturintys jokių galimybių vežti trąšas nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos, tuo metu ekspeditoriai portalui 15min.lt teigė, kad esant dabartiniam reguliavimui „Lietuvos geležinkeliams“ būtų keblu atsisakyti vežti jų klientų užsakytus krovinius, įskaitant baltarusiškas trąšas.

„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą iki šiol tęsiasi nepaisant gruodžio 8 dieną įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. Baltarusijos įmonė prieš įsigaliojant sankcijoms pervedė avansą „Lietuvos geležinkeliams“ už kelis mėnesius į priekį.

„Lietuvos geležinkeliai“ sutartį su „Belaruskalij“ pasirašė 2018 metų pavasarį, ji turėjo galioti iki 2023 metų pabaigos. Pagal ją per Lietuvą ir Klaipėdos uostą gabenama apie 11 mln. tonų baltarusiškų trąšų per metus.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

K. Navickas: interpeliacijos laikas ir klausimas atrodo keistai, jos tikslas – politinis

confident-noyce

G. Landsbergis Europos Tarybos Ministrų Komitete svarstys atsaką į Rusijos karą Ukrainoje

confident-noyce

Seime surinkti 56 parašai po interpeliacija žemės ūkio ministrui

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau