-2.5 C
Panevėžys
Trečiadienis, 12 vasario, 2025

„Litgrid“ ketina parengti elektros perdavimo tinklą „Rail Baltica“ elektrifikavimui

AutoriusELTA
FotoBNS


Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“, „LTG Infra“ ir „RB Rail“ praėjusią savaitę pasirašė bendradarbiavimo susitarimą dėl elektros perdavimo tinklų parengimo prijungimui prie „Rail Baltica“ projekto traukos pastočių.

Susitarimas tarp bendrovių sudaro sąlygas parengti elektros perdavimo tinklą įgyvendinant ypatingos svarbos projektu pripažintos europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ elektrifikavimą. Iš viso numatoma parengti 5 vietas „Rail Baltica“ traukos pastočių integracijai į esamą „Litgrid“ tinklą.

„Esame pasirengę prisidėti prie sėkmingo „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo. Pasirašę bendradarbiavimo susitarimą jau dabar galime pradėti planuotis resursus ir dėliotis planus tam, kad prasidėjus elektrifikavimo įgyvendinimo etapui būtume pasirengę operatyviai tvirtinti parengtus statinių techninius projektus, sudaryti prijungimo sutartis, išrinkti įrengimo ir pertvarkymo darbų rangovus ir kitus svarbius žingsnius“, – pranešime sakė „Litgrid“ vadovas Rokas Masiulis.

„Pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas su „Litgrid“, „LTG Infra“ ir „RB Rail“ patvirtinantis darbų bei atsakomybių pasidalinimą, yra reikšmingas teikiant paraišką tolesniam „Rail Baltica“ elektrifikavimo finansavimui ir sudaro sąlygas su partneriais sparčiai judėti su darbais toliau. Analogiškas bendradarbiavimas vyksta su perdavimo tinklo operatoriais taip pat ir Estijoje bei Latvijoje. Tai užtikrina nuoseklumą įgyvendinant projektą visose šalyse“, – teigė „RB Rail“ Lietuvos filialo vadovas Irmantas Butkauskas.

„Savalaikis finansavimas projektui – viena iš kertinių sąlygų efektyviam projekto vykdymui. Šiuo konkrečiu atveju kalbama apie finansavimą elektros perdavimo tinklų prijungimui prie „Rail Baltica“ projekto traukos pastočių. Kitas svarbus pasirašyto susitarimo aspektas – jame apibrėžti bendradarbiavimo principai, įgalinantys dar vykstant geležinkelio kelio statyboms paraleliai ruoštis kitam svarbiam projekto įgyvendinimo etapui – elektrifikavimui“, – sakė Vytis Žalimas, „LTG Infra“ generalinis direktorius.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Projektas bendrai finansuojamos iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF).


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Pirmąjį pusmetį „Litgrid“ pajamos siekė beveik 200 mln. eurų

JP Redakcija

„Litgrid“ modernizuoja įrangą: 4 pastočių rekonstrukcija atsieis 10 mln. eurų

JP Redakcija

„Litgrid“ pradeda linijos Aizkrauklė–Panevėžys rekonstrukcijos projektavimo darbus

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads