Lietuvos kelių policija penktadienį šiek tiek už sostinės, kelyje į Trakus esančioje Pilialaukio aikštelėje, pristatė įsigytus naujus 37 lazerinius mobiliuosius greičio matuoklius.
Pasak Lietuvos kelių policijos viršininko Vytauto Grašio, tikimasi, kad jie pradės veikti nuo šių metų pabaigos. Dabar vyksta jų testavimas.
„Tikimės, kad naujieji greičio matuokliai pradės veikti nuo kalėdinio laikotarpio (…) Jie veikia lazeriniu principu, jis konkrečiai identifikuoja kiekvieną transporto priemonę ir tą parodo pažeidimo nuotraukoje“, – žurnalistams sakė V. Grašys.
Anot jo, sistema automatiškai atpažįsta transporto priemonės numerį ir siunčia nuobaudą, tačiau iš pradžių prie matuoklių turės budėti policijos pareigūnai, vėliau – jų nebeprireiks.
Prietaisai pažeidimus gali fiksuoti 300 metrų atstumu.
Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Edvardas Šileris teigė, kad naujuosius matuoklius pareigūnai galės kilnoti iš vienos vietos į kitą.
„Policininkai laisvai galės perkelti (matuoklį – BNS) iš vienos vietos į kitą, pagal jam suformuotas užduotis. (…) Mes tikimės, kad greitis labai stipriai sumažės“, – sakė E. Šileris.
Anot pareigūnų, naujųjų matuoklių paklaida turėtų siekti apie 3 procentus. Šie matuokliai pažeidimus galės fiksuoti tiek miestuose, tiek užmiestyje, taip pat veikti ir dienos, ir nakties metu.
Kelių policijos tarnybos viršininkas akcentavo, kad ateityje įrenginiai galės fiksuoti ir kitus pažeidimus: transporto priemones be techninės apžiūros ir galiojančio civilinės atsakomybės draudimo. Taip pat yra keli įrenginiai, kurie gali fiksuoti automobilius, važiuojančius per raudoną šviesoforo šviesą.
Vėliau nurodymas sumokėti baudą pažeidėjams bus siunčiamas tiesiogiai paštu arba elektroniniu paštu.
Naujieji modernūs matuokliai kainavo beveik beveik 1,3 mln. eurų. Juos Lietuvos policija įsigijo iš Estijos kompanijos „Alarmtec AS“.
Lietuvos policijos duomenimis, per pirmus aštuonis šių metų mėnesius nustatyta beveik 102 tūkst. greičio viršijimo atvejų, tai – 55 tūkst. atvejų mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį.
Anot policijos, leistiną greitį daugiau kaip dešimt kilometrų per valandą magistraliniuose keliuose viršija 17,6 proc. vairuotojų, krašto keliuose – 31,6 proc., rajoniniuose keliuose – 19,2 proc. vairuotojų.
Lietuvoje du iš trijų vairuotojų gyvenvietėse viršija leidžiamą važiavimo greitį.
Policija pabrėžia, kad saugaus ir leistino greičio nesilaikymas yra viena pagrindinių eismo įvykių priežasčių keliuose. Kas ketvirtas eismo įvykis šalies keliuose įvyksta dėl nepasirinkto saugaus važiavimo greičio.