„Lietuvos geležinkeliai“ praneša užsitikrinę nepriklausomumą nuo nedraugiškų valstybių technologijų

AutoriusAustėja Paulauskaitė (ELTA)
FotoDELFI


„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) įmonių grupė skelbia užsitikrinusi nepriklausomumą nuo Rusijos technologijų ir išteklių bei radusi alternatyvas kone 2 tūkstančiams geležinkelių sistemoje naudojamų elementų. 

„Mes užtikrinome, kad visi svarbiausi geležinkelių elementai, kurie anksčiau buvo gaminami Lietuvos atžvilgiu nedraugiškose valstybėse, turėtų patikimas ir saugias alternatyvas. Per praėjusius metus atlikome išsamią visos geležinkelių sistemoje analizę ir nustatėme apie 2  tūkst. skirtingų elementų“, – LTG pranešime cituojamas įmonių grupės Verslo atsparumo vadovas Gediminas Šečkus.

„Tiems elementams, kuriems alternatyvų rasti nepavyko, pasitelkėme Lietuvos mokslo institucijas, su kuriomis bendradarbiaudami ieškojome sprendimų, užtikrinančių mūsų geležinkelių sistemos nepriklausomybę ir tokiu būdu paneigėme įsigalėjusį mitą, kad plačiosios vėžės geležinkeliai gali veikti tik su nedraugiškų šalių technologijomis, kurioms neva nėra alternatyvų“, – pridūrė jis.

LTG teigimu, tarp 2 tūkst. nustatytų elementų – detalės ir elementai nuo riedmenų kėbulo, sukabinimo mazgų, energijos slopinimo įrenginių, aširačių, iki traukinių radijo ryšio, signalizacijos įrenginių valdymo įrangos, pervažos šviesoforų ar bėgių tvirtinimo elementų.

„Analizės metu prioritetas buvo teikiamas elementams, kurių atsargų turima mažiausiai arba kurių technologinis pakeičiamumas galėtų būti sudėtingiausias. Alternatyvų vertinimo metu buvo svarstomas analogiškų elementų įsigijimas, technologijos pakeitimas ir (ar) elementų gamyba“, – pažymi LTG.

„Mes radome 100 proc. alternatyvų tiek riedmenų dalims, tiek signalizacijos sistemų įrangai. Tai yra ilgalaikis procesas, bet jau dabar galime pasidžiaugti, kad mūsų sistema yra nepriklausoma nuo rusijos tiekimo bei atitinka ES reikalavimus ir skatina tolimesnę integraciją į Vakarų Europos geležinkelių sistemą“, – akcentuoja G. Šečkus.

Alternatyvos buvo rastos tiek pačioje Lietuvoje, tiek Austrijoje, Čekijoje, Lenkijoje bei kitose Vakarų Europos valstybėse, Ukrainoje ir Sakartvele.

Priklausomybės nuo rusiškų detalių mažinimas ir alternatyvų paieška patenka į LTG grupės vykdomos „FREE Rail“ programos apimtį. Jos tikslas yra mažinti priklausomybę nuo nedraugiškų šalių tiekimo ir užtikrinti Lietuvos geležinkelių infrastruktūros atsparumą, nepriklausomumą ir integraciją į Vakarų Europos sistemą.

Iki 2030 metų planuojama sukurti ir įdiegti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį, paremtą ES standartais, gerąja praktika ir suderintą su plačiosios vėžės specifika.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Daliai krovinius geležinkeliu vežančių verslų įteikti „LTG Cargo“ Žaliųjų kilometrų sertifikatai

JP Redakcija

Praėjusiais metais LTG pelnas augo 4 proc.

JP Redakcija

LTG grupė parduoda nebenaudojamą turtą

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads