Lietuvių įpročiai: kaip internete apsiperka skirtingos kartos

Lietuvių įpročiai: kaip internete apsiperka skirtingos kartos

JP / Pixabay.com, bendrovės nuotr.

Skirtingos vartotojų kartos internete apsiperka nevienodai. Jaunesni pirkėjai linkę apsipirkti greičiau, jie dažniau naudojasi prekių pristatymu į terminalus ir moderniais atsiskaitymo būdais. Vyresni pirkėjai internetinėje parduotuvėje linkę praleisti daugiau laiko, jie dažniau naudojasi kurjerių pristatymu į namus. Vis dėlto vienas įprotis populiarėja tarp visų pirkėjų – tiek jaunesni, tiek vyresni vartotojai mobiliuoju telefonu perka dažniau.

Pirkdami internetu, visų kartų lietuviai dažniausiai renkasi nemokamą galimybę atsiimti prekes parduotuvėse ir atsiskaityti grynaisiais pinigais, rodo didžiausios internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ duomenys. Atsiėmimą parduotuvėje 2018 m. pasirinko daugiau nei pusė pirkėjų. Per dvejus metus šis skaičius išaugo 3 proc. punktais. Grynuosius praėjusiais metais rinkosi 61 proc. vartotojų, tačiau šio atsiskaitymo būdo populiarumas per dvejus metus sumažėjo 3 proc. punktais.

„Pristatymas į namus nebėra toks populiarus – per dvejus metus užsakymų, kuriuos atveža kurjeris, skaičius sumažėjo 5 proc. punktais. Pirkėjams patinka galimybė atsiimti prekes mūsų parduotuvėje nemokamai ir čia pat atsiskaityti. O dėl spartėjančio gyvenimo tempo vartotojų poreikius vis dažniau geriausiai atitinka terminalai, leidžiantys atsiimti prekes patogiose vietose pačių pirkėjų pasirinktu laiku. Terminalų populiarumas nuolat auga ir, tikime, greitu laiku juos rinksis kas penktas pirkėjas. Per ateinančius penkis metus terminalai turi potencialo išaugti dvigubai ir tapti populiariausiu pristatymo būdu, ypač tarp savo laiką itin taupančių ir nuolat skubančių miestiečių“, – besikeičiančius vartotojų įpročius komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė.

Priešingos grynųjų tendencijos

Skirtingų kartų vartotojai, pirkdami internetu, renkasi nevienodus atsiskaitymo būdus. 1984–2003 metais gimę vartotojai, vadinamosios Y kartos atstovai, vis dažniau renkasi internetinę bankininkystę ir atsisako grynųjų. Ši tendencija, nors ir mažiau ryškiai, matoma ir X kartoje, kuriai priskiriami 1964–1983 metais gimę asmenys. O iki 1963 m. gimusieji ne tik dažniausiai iš visų kartų perka grynaisiais – vadinamojoje pokario kartoje šis atsiskaitymo būdas darosi vis populiaresnis.

„Daugeliui vartotojų atsiskaitymas grynaisiais vis dar yra paprasčiausias ir patogiausias būdas, tačiau pastebime augantį pirkėjų poreikį atsiskaityti kitais metodais. Siekdami, kad pirkimas internetu būtų kuo labiau prieinamas kiekvienam klientui, sudarome galimybes pasirinkti ne iš vieno ar dviejų, o iš 12 skirtingų būdų trijose Baltijos šalyse. Pastebime, kad pastaruoju metu, ypač tarp jauniausių Y kartos pirkėjų, populiarėja alternatyvus atsiskaitymas, pavyzdžiui, mokėjimas dalimis „EasyPay“ ar mobilieji mokėjimai“, – sako G. Vilkė.

Praėjusiais metais Y kartos atstovai grynaisiais apmokėjo 57 proc. užsakymų – 8 proc. punktais mažiau nei prieš dvejus metus. Internetinės bankininkystės dalis šių pirkėjų užsakymuose padidėjo 7 proc. punktais iki 37 procentų. X kartoje taip pat auga internetinės bankininkystės pasirinkimas, tačiau ją praėjusiais metais rinkosi kiek mažiau  – 33 proc. pirkėjų, o 62 proc. atsiskaitė grynaisiais. Iki 1963 m. gimusios pokario karto užsakymuose atsiskaitymas grynaisiais, priešingai, išaugo: jis padidėjo 6 proc. punktais iki 67 procentų.

Parduotuvė – visų kartų pasirinkimas

Perkant internetu, tarp visų kartų pirkėjų populiarėja nemokamas atsiėmimas parduotuvėje, rodo „Pigu.lt“ analizė. Dažniausiai šį būdą renkasi Y karta – 53 proc. užsakymų, rečiausiai – iki 1963 m. gimę vartotojai, kurie parduotuvėje atsiima 47 proc. užsakymų ir dažniau nei kitos kartos renkasi kurjerių pristatymą į namus. Savo ruožtu X ir Y kartos beveik dvigubai dažniau nei vyriausi pirkėjai atsiima prekes terminaluose.

„Siekiame sudaryti pirkėjams kuo daugiau galimybių atsiimti prekes, todėl plečiame savo parduotuvių tinklą – praėjusių metų pabaigoje Panevėžyje atidarėme jau penktą parduotuvę Lietuvoje. Be to, papildydami pristatymui naudojamus siuntų tarnybų paštomatus, Vilniuje prieš kelis mėnesius pristatėme savo terminalų tinklą, kuriame pirkėjai gali prekes atsiimti nemokamai“, – pasakoja G. Vilkė.

G. Vilkė.

X karta naršo ilgiausiai

Kaip rodo „Pigu.lt“ duomenys, Y karta apsiperka greičiausiai, iki 1963 m. gimę pirkėjai – kiek lėčiau, o daugiausia laiko naršymui e. parduotuvėje ir prekių paieškai skiria X karta.

„Laikas, kurį skirtingų kartų pirkėjai skiria apsipirkimui, sutampa su pasaulinėmis tendencijomis. Vartotojų tyrimai JAV ir kitose Vakarų šalyse rodo, kad X karta iš visų labiausiai išsiskiria polinkiu pirkti racionaliai, apsvarstyti visas alternatyvas ir rasti geriausią kainos ir kokybės santykį. Savo ruožtu Y kartos atstovai dažniau turi mėgstamus prekių ženklus, kuriais pasitiki, be to, jie dažniau remiasi draugų rekomendacijomis, socialiniais tinklais, todėl į parduotuvę neretai ateina žinodami konkrečią prekę ir apsiperka greičiau“, – sako G. Vilkė.

Spartus mobiliųjų augimas

Vis dažniau apsipirkdami lietuviai naudoja mobilųjį telefoną – jei prieš dvejus metus 6 iš 7 visų kartų užsakymų buvo padaromi kompiuteriu, dabar 4 iš 10 pirkimų atliekami telefonu.

„Mobilusis telefonas užima vis svarbesnį vaidmenį mūsų gyvenime, todėl natūralu, kad nemažai daliai vartotojų jis tampa pagrindine apsipirkimo priemone. Tyrimai rodo, kad vis dažniau vartotojai, net ir atvykę į fizinę parduotuvę, apžiūrinėdami prekes išsitraukia mobilųjį ir pasidomi pasiūlymais internete. Radę geresnį variantą, jie gali užsakyti prekę, pavyzdžiui, e. parduotuvės programėlėje“, – teigia G. Vilkė.

Įsigyti prekes mobiliuoju renkasi jau beveik kas antras Y kartos atstovas. Palyginti, prieš dvejus metus 8 iš 10 šios kartos vartotojų e. parduotuvėje pirko naudodamiesi kompiuteriu.

Tačiau ir kitų kartų pirkėjai mobiliuoju telefonu perka vis dažniau. X kartoje tokių užsakymų dalis per dvejus metus išaugo daugiau nei du kartus, iki 33 procentų. Mobilųjį apsipirkdama dažniau naudoja ir pokario karta – per dvejus metus šios kartos atstovų telefonu atliktų užsakymų skaičius išaugo tris kartus ir pasiekė 13 procentų. 

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.