Lietuvos pirkėjai vis dažniau rodo polinkį sveikiau gyventi ir tai atsispindi jų produktų pasirinkimuose, gėrimų – ne išimtis. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, vien per nepilnus šešis šių metų mėnesius nealkoholinio alaus, vyno ir sidro nupirkta du kartus daugiau, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Populiarėjant sveikesnės gyvensenos būdui, o pirkėjams tampant vis labiau išrankesniems ir trokštantiems išbandyti naujus skonius, plečiamas ir prekių asortimentas – siūlomos vis naujos nealkoholinių gėrimų rūšys.
„Pasaulyje sparčiai plintanti sveikesnės gyvensenos tendencija, kuomet alkoholinių gėrimų vartojama vis mažiau, mūsų šalyje ypatingai atsispindi šiemet parduotų nealkoholinių gėrimų kiekiuose. Prie naujų vartojimo įpročių bei vis labiau išrankesnių pirkėjo poreikių derinasi ne tik gamintojai, siūlantys naujus produktus, bet ir prekybininkai, nuolatos atnaujinantys ir plečiantys asortimentą. Vienas tokių pavyzdžių – nealkoholinis sidras, kurio populiarumui šiemet išaugus net keliolikta kartų, savo pirkėjams pasiūlėme naujas šio gėrimo rūšis“, – teigia „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.
Anot jos, per nepilnus šešis šių metų mėnesius gėrimų, iš kurių pašalintas alkoholis – alaus, vyno ir sidro – nupirkta du kartus daugiau nei pernai. Nealkoholinio sidro šiemet parduota net keturiolika kartų daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Tuo tarpu tiek nealkoholinio vyno, tiek alaus pardavimai dvigubėjo.
„Sparčiai populiarėja ir kiti nealkoholiniai gėrimai – šviežiai spaustos sultys, vitamininiai ir izotoniniai gėrimai, kurie padeda greitai atkurti natūralų organizmo skysčių balansą. Sveikuoliškus gėrimus besirenkančių pirkėjų ratas plečiasi – šiais metais šių gėrimų parduota dvigubai daugiau nei pernai. Pastebime, kad itin sparčiai auga ir beržų sulos paklausa – per pastaruosius trejus metus jos pardavimai kasmet augo, o šiemet sulos nupirkta daugiau nei du kartus nei tuo pat metu praėjusiais metais“, – sako „Maximos“ komercijos vadovė.
Žiūrint į trijų metų perspektyvą, matoma aiški tendencija, kad gėrimų, iš kurių pašalintas alkoholis, paklausa sparčiai auga. 2015 metais nealkoholinio alaus pardavimai išaugo 17 proc., 2016 – 8 proc., o 2017 – jau 55 proc. Nealkoholinio vyno 2015 metais parduota 13 proc. daugiau, 2016 – jau 65 proc., 2017 metais – jau 90 proc.
Tarp penkių didžiausių Lietuvos miestų šiais metais palyginti su pernai nealkoholinių gėrimų pirkimai labiausiai augo Kaune (20 proc. daugiau), Vilniuje (19 proc. daugiau), Klaipėdoje (17 proc. daugiau), Panevėžyje (15 proc. daugiau) ir Šiauliuose (10 proc. daugiau). Tuo tarpu alkoholinių gėrimų pardavimai labiausiai mažėjo Panevėžyje (13 proc. mažiau), Šiauliuose (12 proc. mažiau), Klaipėdoje ir Vilniuje (po 10 proc. mažiau) bei Kaune (5 proc. mažiau).
Tuo tarpu alkoholinių gėrimų šiemet bendrai nupirkta maždaug 9 proc. mažiau nei pernai ir 20 proc. mažiau nei užpernai tuo pačiu metu. Iš alkoholinių gėrimų labiausiai krito spirituotų vynų pardavimai – jų nupirkta per pus mažiau. Šviesaus alaus pardavimai taip pat tendencingai mažėja – nuo 2013 metų kritimas siekia apie 30 proc. Iš alkoholinių gėrimų daugiau parduodama viskio, džino tekilos ir likerinių vynų.