0.3 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 8 gruodžio, 2022

Lietuviai dar gali pasidžiaugti nemokamais keliais: rinkliavos pradžia vėluos

AutoriusBNSFotoLRYTAS.LT

Užsitęsus teismams dėl naujos kelių apmokestinimo sistemos, vadinamojo e. tollingo, jos veiklos pradžia Lietuvoje vėluos, teigia Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Pasak Kelių direkcijos atstovo, pagrindinė priežastis, dėl ko e. tollingo sistema nepradės veikti laiku – užsitęsę teismai.

„Dabar teismai yra pritaikę laikinąsias apsaugos priemones ir bent 4–5 mėnesius būsime įstrigę teismuose, todėl negalime užbaigti pirkimo bei pradėti įgyvendinti šio projekto“, – Seimo Ekonomikos posėdyje sakė LAKD atstovas Darius Ražinskas. Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius piktinosi, jog dėl to valstybė negaus suplanuotų apie 120 mln. eurų mokesčių.

„Šimtą kartą jūs (Kelių direkcija – BNS) aiškinote, schemutes pristatinėjote, bet niekas neįgyvendinta. Nuo sausio 1 dienos sistemos nebus, valstybė negaus 120 mln. suplanuotų kelių mokesčių“, – teigė K. Starkevičius.

„Čia matome, ne chaosėlį, bet tikrą chaosą“, – pridūrė jis. LAKD teigimu, dėl dviejų Latvijos įmonių – „SW Baltics“ ir „Viral Engineering“, kurios skundė skirtingas sistemos diegimo konkurso sąlygų dalis, jis tebėra laikinai sustabdytas. Kelių apmokestinimo pakeitimus kadencijos pabaigoje priėmė buvusi valdžia – Seimas 2020-ųjų lapkritį leido Kelių direkcijai diegti naują sistemą. 40 mln. eurų vertės GNSS (palydovinės navigacijos) sistema turėtų pradėti veikti 2023 metais.

Susisiekimo ministerija tuomet teigė, kad europinė kelių rinkliavos sistema atitiks Europos Sąjungos principus „naudotojas moka“ ir „teršėjas moka“, bus teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu.

Ją įdiegus rinkliavos dydis priklausys ne nuo laiko, o nuo nuvažiuoto atstumo. Įmoka bus skaičiuojama atsižvelgiant į automobilio tipą ir išmetamų teršalų kiekio standartus. Mokestis bus imamas tik už važiavimą valstybinės reikšmės magistraliniais keliais.

Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų. Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ nepatenkinta būsima nauja tvarka. Anot jos atstovų, ji iki 20 kartų išaugins kelių mokestį, kartu augs transporto kaštai, o tai nuguls ant vartotojų pečių.

Tokią sistemą jau taiko Vokietija, Slovakija, Belgija, Vengrija, Čekija, Lenkija, Bulgarija, Rusija, ketina prisijungti Danija ir Ukraina.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžyje – naujos komunalinių atliekų tvarkymo kainos

confident-noyce

Panevėžyje apleistų pastatų savininkams – didesnis nekilnojamojo turto mokestis

confident-noyce

G. Skaistė: mokesčių reforma galėtų būti svarstoma Seimo pavasario sesijoje

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau