LEA: 2025 m. degalai Lietuvoje turėtų būti pigesni nei Latvijoje ar Estijoje

AutoriusŽygimantas Šilobritas (ELTA) FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ

Nors nuo 2025 m. benzinui ir dyzeliui bus taikomos naujos anglies dioksido dedamoji (CO2) ir saugumo dedamosios, naftos pagrindo kuras Lietuvoje nebus brangesnis nei Latvijoje ir Estijoje, prognozuoja Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Anot LEA duomenų analitiko Dovydo Balčiūno, nuo kitų metų dyzelio kainos Lietuvoje, susilygins, bet benzinas išliks pigesnis.

„Dabar esantis skirtumas nuo kitų metų sumažėtų, bet dyzelio kainos turėtų tapti panašios Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Žinoma, jeigu ten akcizai nepadidės. Su benzinu situacija kita. Benzinas turėtų išlikti pigesnis Lietuvoje, nes akcizų įtaka benzinui – 6 centai už litrą. Bet skirtumas yra nemažas“,– žurnalistams teigė D. Balčiūnas.

LEA 2024 m. rugpjūčio duomenimis, vidutinė dyzelio kaina už litrą Lietuvoje siekė 1,43 euro, tuo metu Latvijoje – 1,59 euro, o Estijoje – 1,55 eurai. Agentūra skaičiuoja, kad akcizų padidinimai nuo 2025 m. prie kainos Lietuvoje pridėtų 13 centų.

Tuo metu 2024 m. rugpjūtį litras benzino Lietuvoje vidutiniškai kainavo 1,48 euro, Latvijoje – 1,65 euro, o Estijoje – 1,7 euro. Saugumo ir taršos dedamasis benzino kainą padidins vidutiniškai 5,7 cento.

„Tai dabar matome, kad lyginant su Latvija ir Estija dyzelinas pas mus kainuoja apie 12-16 centų pigiau, benzinas – apie 17-21 centų pigiau“, – skirtumą pabrėžė D. Balčiūnas.

Jis taip pat pabrėžė, kad mažesnės naftos, kokios fiksuojamos pastaruoju metu, nulems švelnesnį kainų augimą arba net jų sumažėjimą.

„Jeigu sumažės sudėtinių dalių kaina, o ypač dabar turima naftos pigimo tendencija, tas atsilieps degalams“,– tvirtino jis.

Agentūros pateikta informacija, rugsėjo 1 d. „Brent“ naftos ateities sandorių vidurkiai pasaulinėje rinkoje siekė 76,6 dolerius už barelį. Tuo metu dar rugpjūčio pabaigoje vienas barelis kainavo 78,2 dolerius, o birželio pradžioje – 80,2 dolerius.

„Šiemet vasaros pradžioje „Brent“ nafta buvo brangesnė nei 2021 m. ar 2023 m., tačiau liepos pradžioje prasidėjęs naftos pigimas, su trumpais tarpais, tęsėsi iki pat vasaros pabaigos“, – rašoma LEA vertinime.

LEA 2024 m. vasarą taip pat buvo stebimas degalų, ypatingai benzino, kainų sumažėjimas, nors 2023 m. link rudens kuro kainos augo.

Seimas pavasario sesijos metu priėmė Vyriausybės parengtą projektą, kuriuo siūlyta įsteigti Valstybės gynybos fondą, nustatyti jo paskirtį, lėšų šaltinius, lėšų naudojimą, taip pat fondo valdymą ir jo pabaigą.

Viena iš finansavimo priemonių, kurioms pritarė Parlamentas – saugumo ir CO2 dedamųjų visam kurui pakėlimas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

LEA: degalų kainų mažėjimas tęsiasi vienuoliktą savaitę iš eilės

confident-noyce

Du vyrai kaltinami neteisėtai atsiskaitę už degalus Radviliškio įmonės kortelėmis

confident-noyce

LEA: degalų kainos mažėja jau dešimtą savaitę

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau