Krentantis sniegas – ženklas pamiršti universalias padangas

Krentantis sniegas – ženklas pamiršti universalias padangas

JP / Pexels.com nuotr.

Iškritęs sniegas ar po naktinio šaltuko susiformavęs plikledis vidutinį dienos smulkių eismo įvykių skaičių šalies didmiesčiuose padidina net iki kartų, skaičiuoja draudikai. Ekspertai vieningai sutinka, kad tokiomis oro sąlygomis bene didžiausi pavojai laukia tų vairuotojų, kurie nepaisydami perspėjimų į kelius išriedėjo pasirinkę universalias padangas.

„Kadangi žiemos Lietuvoje tampa nebe tokios atšiaurios, sniego sulaukiame rečiau, nenuostabu, kad prie naujo klimato taikosi ir vairuotojai. Anksčiau visuotinai pasmerktos universalios padangos šiandien vėl iš naujo atranda savo pirkėją. Kai kam jos atrodo optimalus sprendimas, padedantis išvengti papildomų išlaidų, sutaupyti laiko, prarasto keičiant padangas kas sezoną.

Tačiau esant slidžiam keliui ar sningant, universalios padangos kelia riziką daugelyje situacijų – manevruojant prisnigtame kieme, bandant įvažiuoti į apledėjusį kalną, norint suvaldyti automobilį kelio vingyje ar sustabdyti prieš kliūtį“, – perspėja draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

BIC

Rizikuoti nėra protinga

Pasak eksperto, tomis žiemos dienomis, kai kelio danga yra apsnigta ar apledijusi, šalies didmiesčiuose piko valandomis susiformuoja didžiulės spūstys, o dienos avaringumas išauga net iki 2 kartų.

„Žinoma, nepaisant oro sąlygų važiuoti techniškai tvarkingomis ir Kelių eismo taisyklių reikalavimus atitinkančiomis universaliomis padangomis, kurių protektoriaus gylis yra ne mažesnis nei 3 mm, nėra joks nusikaltimas, ir patekus į eismo įvykį jų naudotojams galioja tokia pat draudimo apsauga. Visgi nėra protinga dėl padangų tinkamumo rizikuoti savo bei kitų eismo dalyvių sveikata bei gyvybėmis“, – sako A. Žiukelis.

Slysta ne tik žiemą

Eksperto teigimu, padangas reiktų rinktis išmaniai, atsižvelgti ne tik į tai, kaip dažnai ir kokiais keliais vairuojama, bet ir į turimo automobilio technines galimybes.

„Deja, kaip neegzistuoja universalios striukės, skirtos visiems sezonams, taip pat yra ir su universaliomis padangomis, kurios savo funkcijos gerai neatlieka nei sniegingą žiemą, nei vasarą. Visgi, jei būtinai norima jas naudoti, reiktų išsamiai apžiūrėti prieš kiekvieną sezoną. Jeigu jų gylis tinkamas, tai galbūt sausuoju metų sezonu jos nuo kietumo suaižėjo ir nebepasižymi tokiu geru sukibimu su šlapia ar slidžia kelio danga. Universalios padangos žiemą, esant minusinei temperatūrai, gali būti saugiai eksploatuojamos tik visiškai nuvalytomis gatvėmis ir tik geru oru, o esant blogoms oro sąlygoms vairuotojas turi galimybę palikti automobilį namuose“, – sako BTA specialistas.

Universalios padangos yra minkštesnio mišinio, tad šiltuoju metų sezonu greičiau nusidėvi, todėl žiemos metu dažnai tampa nebetinkamos. Sausuoju metų laiku jos sukelia daugiau triukšmo nei vasarinės. Be to, naudojant universalias padangas sudeginama daugiau degalų.

„Dalis vairuotojų, norėdami apsisaugoti nuo eismo įvykių žiemą vietoj paprastų žieminių padangų renkasi dygliuotas padangas, pasižyminčias puikiu sukibimu ant ledo. Jos išties tinkamos užmiestyje, kur didelė dalis kelių nėra asfaltuoti ir dažnai valomi, reikia įveikti purvinų pliurzių bei sniego provėžas. Visgi mieste tai ne visuomet yra optimalus pasirinkimas – važiuojant gerai nuvalytu asfaltu geriausia rinktis įprastas žiemines padangas“, – teigia A. Žiukelis.

AIK

AMES

Kraujo labaratorija

KTU

Basakojis

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.