Krekenavos M. Antanaičio gimnazijoje – skaitmeniniai pokyčiai

Krekenavos M. Antanaičio gimnazijoje – skaitmeniniai pokyčiai

JP / Organizatorių nuotr.

Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos komanda.

„Samsung Mokykla ateičiai“ – projektas, kuriame dalyvaujantys pedagogai tobulina skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo ir lyderystės įgūdžius. Tarp dalyvių – ir Panevėžio rajono Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos pedagogų komanda. Mokytojai supranta, kad skaitmeninės technologijos jau užėmė labai didelę vietą mokinių gyvenime, todėl norint juos sudominti, reikia tobulėti patiems mokytojams.

Apie tai, kaip pedagogams sekasi gvildenti skaitmeninių technologijų paslaptis, kalbamės su mokymų dalyve Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos chemijos ir technologijų mokytoja Aukse Leikiene.

Kaip manote, ar keičiasi moksleiviai?

BIC

Žinoma, keičiasi. Jie keičiasi labai greitai, taip, kad net kartais jau ir suvokti yra sunku. Jų aplinka, sąlygos, požiūriai – viskas keičiasi.

Iš ko tai pastebite?

Visų pirma tai matyti moksleivio požiūryje į patį mokymosi procesą. Mes, vyresnės kartos mokytojai, kartais pasiskundžiame, kad jiems viskas neįdomu, kad juos sunku sudominti. Iš tikrųjų, man atrodo, kad dabartiniai moksleiviai kasdienėje mokymosi aplinkoje bando ieškoti prasmės, jiems jau nepaliepsi tiesiog padaryti darbą, jie visur nori matyti tikslą. Mokiniams svarbu, kad veikla, kurią jie atlieka, būtų prasminga.

Be to, jiems svarbu, kad mokymasis įgautų naujų spalvų, kitaip jų nesudominsi. Kartais pagaunu save, kad dar dirbu taip, kaip mane mokė mokykloje. Suprantu, kad tai jiems nepatinka. Pasaulis keičiasi, keičiasi vaikai, tad turi keistis ir mokymo metodai, tad reikia keistis ir man.

O kaip yra su mokyklomis? Ar jose taip pat vyksta pokyčiai?

Mokyklos irgi keičiasi. Tai labai priklauso nuo bendruomenės ir jos tikslų. Yra mokyklų, kurios labai orientuojasi į naujovių integraciją, seka, kas vyksta pasaulyje, nuolat stengiasi spręsti su švietimu susijusias problemas. Kitos mokyklos, nors ir domisi naujovėmis ir suvokia jų svarbą bei naudą, tačiau yra labai apribotos finansinių galimybių ir bando esamomis sąlygomis padaryti kažką naujo. Žinoma, su šakėmis prieš traukinį neiššoksi, tačiau galima stengtis, bandyti, judėti į priekį, kad nors ir minimalūs pokyčiai vyktų, kad mokykla judėtų į priekį nors ir mažais žingsneliais artėdama tikslo link.

Ar galima sakyti, kad skaitmeninės technologijos skatina didžiausius pokyčius?

Galima sakyti ir taip. Nuo tų šiuolaikinių technologijų juk nepabėgsime. Jos turi didelę svarbą kasdieniniame gyvenime, jos su mumis visą dieną, nuo pat tada, kai atsikeliame, iki einame miegoti. Ir parduotuvėje, ir virtuvėje, ir banke nebeapsieiname be jų. Mokyklos – ne išimtis. Tačiau visų pirma turi keistis žmonės, nes pačios technologijos juk nieko nepadarys. Žmonės turi su jomis dirbti, žmonės turi mokėti su jomis dirbti. Parodose, renginiuose stebi naujausias šiuolaikines priemones ir tuomet susimąstai, kad ir pačiam reikia keistis, kad galėtum būti šiuolaikinio pasaulio dalimi.  Tai labai svarbu mokyklose.

Kokį vaidmenį technologijos užima jūsų mokykloje?

Mūsų mokykla turi milžinišką siekį – atnaujinti technologijas. Kol kas nesame ta mokykla, kuri galėtų pasigirti naujausiomis skaitmeninėmis technologijomis, kuri jau išbandžiusi naujausius prietaisus ir darbo metodikas. Žinoma, džiaugiamės tuo, ką turime, džiaugiamės kiekvienu nauju įrenginiu, tačiau siekiame nuolat juos atnaujinti. Tam, kad intensyviau siektumėme savo tikslų, dalyvaujame projektuose, kurie gali mums, mokytojams, mokyklai suteikti didžiausią naudą, vertingų žinių.

Ar „Samsung Mokykla ateičiai“ projektas padarė įtaką pokyčiams jūsų mokykloje?

Turbūt didžiausias pokytis – išaugęs mokytojų susidomėjimas. Projekte gauname labai daug vertingos informacijos. Mokymuose pateikiama susisteminta informacija iš žmonių, kurie su įvairiomis programomis jau dirba, jas bando, žino, kaip efektyviau pritaikyti. Atrodo, daug informacijos galima rasti ir internete, bet kai ją pristato gyvai, nurodo aiškesnę kryptį, išauga noras ja naudotis, dalintis su kitais.

Naujas programėles pristatau vaikams, kartu pasižiūrime jas, aš papasakoju, ką aš sužinojau, jie pasako, ką jie žino. Kartais jie daugiau pasidomi tomis programomis nei aš ir atranda kažką naujo, pasiūlo idėjų, kaip galima būtų naujoves pritaikyti. Beje, ir patys mokiniai ruošia įvairias užduotėles pasitelkdami technologijas.

Esate chemijos ir technologijų mokytoja. Kaip sekasi šiuose dalykuose taikyti skaitmenines technologijas?

Ir chemija, ir technologijos yra dalykai, kurie labiau susiję su praktiniu tiriamuoju darbu. Kai pats žmogus kažką daro, kuria visų pirma turi susirasti reikalingą informaciją. Tiek aš, tiek mokiniai susiduriame su milžiniškais informacijos srautais, kur turime surasti svarbiausią informaciją ir ją struktūruoti, sudėlioti akcentus ir pristatyti kitiems. „Samsung Mokykla ateičiai“ mokymai man davė pavyzdžių tokių programėlių, kurios leidžia informaciją ir mokymo turinį pateikti įdomiau. Juolab, jos skatina vaikų aktyvumą, kūrybiškumą ir vaizduotę.

O kaip mokiniai vertina technologijas pamokose?

Jiems tai yra įprastas dalykas. Technologijos jų jau nebestebina. Galbūt jie kaip tik labiau nustebtų, jei pamokos būtų vedamos visiškai neįtraukiant šiuolaikinių technologijų. Turbūt jiems tai būtų taip pat keista, kaip kad mokiniams prieš 30 metų būtų buvę keista, jei mokytojas atėjęs į pamoką neturėtų kreidos.

Ar dalinatės žiniomis su kolegomis?

Taip. Projekto lektoriai mums papasakoja, kaip naudotis programėlėmis, o grįžę bandome ir kitus mokytojus supažindinti. Kartais patys atradę kažką naudingo ar sukūrę ką nors pasiūlome ir kolegoms, kurie veda panašų ar tokį patį dalyką. Noriai dalinamės žiniomis, kad ir kolegos galėtų vaikams pasiūlyti naujovių. Dažnai mokytojai savo nuožiūra papildo užduotis ar pristatymus, kuriuos pasiūlome. Ir tai labai smagu, akivaizdu, kad skatinamas ne tik mokinių bet ir mokytojų susidomėjimas, kūrybiškumas.

Kaip kolegos vertina skaitmeninius pokyčius?

Bandant įvertinti visų kolegų nuomonę, galima sakyti, kad jų yra įvairių. Vieni priima pokyčius su dideliu entuziazmu, kiti žiūri atsargiai. Bet kokiu atveju, norint atnešti kažkokį pokytį į kiekvieną pamoką reikia daug pastangų ir laiko. Tai nėra paprastas ir greitas procesas. Be to ne visi to nori, ir tai natūralu.

Ar mokymai pateisina lūkesčius?

Tikrai taip. Labai džiaugiuosi ir dėl bendravimo, kadangi ten suvažiuoja įvairių mokyklų pedagogai, su kuriais įdomu pasišnekėti ir pasidalinti patirtimi. Taip pat džiugina malonus ir šiltas organizatorių, projekto kuratorių bendravimas su dalyviais. Visa, ką mes gauname yra be galo naudinga. Man labai patinka, kad čia tiesiogiai gauni paruoštą informaciją. Su ja tiesiog reikia eini pirmyn į klasę ir bandai, rodai, dirbi. Aš tikrai vienareikšmiškai džiaugiuosi šiuo projektu ir galimybe jame dalyvauti.

Bosas

Lukdas

Piteris Penas

Piteris Penas

Core

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.