2.8 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 27 vasario, 2025

Konfliktas V. Žemkalnio gimnazijoje – moksleivių tėvai bando atsikratyti neįtikusia mokytoja

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖ
FotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS, ŽIVILĖ VEČIORKUTĖ
V. Žemkalnio gimnazijoje verda aistros – 3a gimnazinės klasės mokinių tėvai prašo įvertinti šios ugdymo įstaigos lietuvių kalbos mokytojos B. Valkiūnienės elgesį ir paskirti kitą lietuvių kalbos mokytoją.

Panevėžio Vytauto Žemkalnio gimnazijoje verda aistros – 3a gimnazinės klasės mokinių tėvai prašo įvertinti šios ugdymo įstaigos lietuvių kalbos mokytojos Birutės Valkiūnienės elgesį ir paskirti kitą lietuvių kalbos mokytoją.

Tėvų prašymas, kurį pavyko gauti ir naujienų portalui JP, šįryt buvo išsiųstas V. Žemkalnio gimnazijos direktoriui Artūrui Totilui, Panevėžio miesto savivaldybės Tarybai ir Panevėžio miesto savivaldybės administracijai.

Penkiuose puslapiuose surašytame gimnazistų tėvų prašyme nurodyta, kuo skundžiasi moksleiviai lietuvių kalbos pamokoje, kurią veda mokytoja B. Valkiūnienė.

Inicijavo susirinkimą

Nuo rugsėjo 1 dienos V. Žemkalnio gimnazijos 3a gimnazinės klasės mokiniams mokyti lietuvių kalbą buvo paskirta mokytoja B. Valkiūnienė. Ir jau spalio 10 dieną, šios klasės mokinių tėvai inicijavo tėvų ir mokytojos susirinkimą.

Jo tikslas – išklausyti mokytoją, ją įspėjant, kad susirinkimas šaukiamas dėl vaikų skundų tėvams apie mokytojos elgesį per pamokas, vaikų patiriamą psichologinę įtampą bei baimę mokytis lietuvių kalbos pamokose. Šiame susirinkime, iš 15 mokinių, kurie mokosi lietuvių kalbos pas minėtą pedagogę, dalyvavo 11 mokinių tėvų.

Pristatė programas

Susirinkimo pradžioje mokytoja, esą, įspėjo susirinkusius tėvus, kad su jais bendraus 40 min., ir pasakojo apie lietuvių kalbos mokymosi programas, apie mokymų programos spragas bei, kaip vaikai laikys valstybinius lietuvių kalbos egzaminus.

B. Valkiūnienė.

Likus iki susirinkimo pabaigos 15 min., tėvams mokytoją teko pertraukti, kad būtų sprendžiamas klausimas, dėl ko buvo sušauktas susirinkimas – išsakomi nuogąstavimai dėl mokytojos elgesio su mokiniais ir jų siekis spręsti susidariusią nemalonią situaciją.

Prašo mokytoją pakeisti

Mokytoja buvo informuota apie šias lietuvių kalbos pamokų metu kilusias situacijas, tačiau visas tėvų pastabas, esą, neigė: pastabos mokytojai B. Valkiūnienei surašytos dešimtyje punktų.

Gimnazijos direktoriaus pašoma pakeisti lietuvių kalbos mokytoją, o B. Valkiūnienei primenama, kad privalo vadovautis gimnazijos darbuotojų etikos kodeksu, pareigybių aprašymu ir kitais gimnazijos lokaliniais dokumentais.

Dalyvavo 5 mamos

V. Žemkalnio gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja B. Valkiūnienė prisiminė vykusį susirinkimą, bet paaiškino, kad 11 tėvų nematė – buvo penkios motinos.

„Pradžioje susitikimo paprašiau 10 minučių ir norėjau informuoti apie programos apimtį, vertinimo kriterijus. Kad būčiau lakoniška ir objektyvi, per multimediją rodžiau informaciją. Netikėtai viena mama pertraukė, kad jau kalbu 13 minučių ir daugiau nesiklausys. Po to sekė vieni kaltinimai, grasinimai ir tvirtinimai, kad, esą, padarys viską, jog mokykloje nebedirbčiau. Dominavo viena mama, o kitos keturios klausėsi“, – pasakojo 34 metus gimnazijoje išdirbusi mokytoja.

V. Žemkalnio gimnazijoje – konfliktas.

Turi savo mokymo stilių

Pasak pedagogės, susitikimo metu buvo priekaištaujama, kam nurodžiau mokiniams turėti spalvas, neva tai yra visiška mokymo nesąmonė.

„Deja, nebuvo galimybės išaiškinti, kad praktiką, kai mokiniai spalvomis pasižymi savo konspektus, taikau ne vienerius metus, kad tai pasitvirtino. Dar norėjau pasakyti, kad, antra vertus, ant mano, mokytojos, stalo visada yra spalvų rinkiniai, kuriais pasinaudoja tie mokiniai, kurie savų spalvų neturi“, – kalbėjo B. Valkiūnienė apie mokymo metodus.

Neprisimena žodžio

Pedagogė niekaip negalėjo prisiminti ir žodžio „pitbulis“, kurį, anot skunde pasirašiusiųjų tėvų, ji išvadino vieną iš gimnazistų.

„Mano žodyne tokio žodžio nėra. Bandžiau išsiaiškinti, kuriam vaikui tai pasakiau. Klasėje, po susitikimo, aptariau kaltinimą ir paprašiau konkretų mokinį ar mokinius pasisakyti, kuriuos taip neva pavadinau, kad, žiūrėdama į akis, galėčiau nuoširdžiai atsiprašyti. Tačiau nė vienas nepasisakė, jog būčiau ką nors taip pavadinusi. Nevartoju tokio žodžio ir tuo labiau juo mokinių nevadinu. Apskritai, nesu linkusi mokinių spausti, rėkti ant jų, barti, kažkaip vadinti. Be to, sužinojusi, kad yra padarytas įrašas, paprašiau galimybę jį išklausyti. Deja, buvo atsakyta, kad įrašo neleis klausytis“, – stebėjosi B. Valkiūnienė.

Mokosi, kas nori mokytis

Gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja prisipažino, kad kartais paprašo moksleivio apleisti mokymosi vietą.

„Buvo atvejų, kai pakeičiu mokymosi vietą tada, kai mokinys be atvangos trukdo pamokai, pavyzdžiui, nevaldomai kikena. Kitąkart, vienas mokinys, pamokos metu darė kūno tempimo pratimus, plačiai gestikuliuoja kojomis, rankomis. Ar tai trukdo? Taip. Pamokos metu neskaitau vadovėlinio teksto. Aiškinu, atsiremdama į konkretų mokinių lygmenį ir gebėjimus. Todėl turiu susikaupti ir pati, ir kiti mokiniai. Mokslo metų pradžioje gimnazijoje padaugėjo mokinių – atėjo naujų, todėl natūraliai vyko paauglių socialinis įsitvirtinimas, išbandomos ribos. Kas norėjo pasirodyti – tas pasirodė, kas norėjo mokytis – tas mokėsi“, – mano B. Valkiūnienė.

A. Totilas.

Reikia stipraus argumento

Panevėžio V. Žemkalnio gimnazijos direktorius A. Totilas naujienų portalui JP sakė, kad taipogi gavo 3a gimnazinės klasės mokinių tėvų prašymą.

„Gavau prašymą, bet iškart neatsakysiu, kokios priemonės bus taikomos mokytojai. Savaime suprantama, reaguosime. Gimnazijoje yra Etikos komisija. Be to, kaip suprantu, į tai turės reaguoti ir Panevėžio miesto savivaldybės administracija – tėvų prašymas ir juos pasiekė. Reakcija tikra bus, bet pirmiausia aptarsime situaciją su gimnazijos mokytojais, o galutinį sprendimą teks priimti man“, – aiškino gimnazijos vadovas A. Totilas.

S. Sėrikovienė.

Ieškos sprendimo

Panevėžio miesto savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Silvija Sėrikovienė prisipažino, kad V. Žemkalnio gimnazijos mokinių tėvo prašymo dar nematė.

„Tikriausiai dar Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna neužvizavo prašymo ir jis dar nepersiųstas. Reikėtų susipažinti su prašymu ir tuomet komentuoti. Kita vertus, norėčiau pasikalbėti su V. Žemkalnio gimnazijos direktoriumi ir įsigilinti į situaciją. Atgarsiai iš gimnazijos pasiekė Švietimo skyrių, nes skambino moksleivių tėvai. Supratau, kad įvyko tėvų ir mokytojos susirinkimas. Be abejonės, ieškosime sprendimo variantų, kalbėsimės“, – aiškino S. Sėrikovienė.


18 komentarai

Vilma 2022-11-17 19:43 at 19:43

Toje gimnazijoje yra ir daugiau tokių mokytojų, kurie neverti net tokio pavadinimo, įskaitant ir soc.darbuotoją.Jei „užsisės” ant mokinio,tai ne kad padėti, o pribaigti. O galų gale gražioj formoj paprašo palikti mokyklą. Labai džiaugiuosi, kad išėjom į kitą įstaigą ir tik dabar,kai galiu palyginti,matau, koks pragaras ten

Atsakyti
Kita mokytoja 2022-11-18 20:14 at 20:14

Na, jei jau turima reikalų su soc. padagoge (soc. darbuotoja teikia paslaugas neįgaliesiems) ir net buvo prašoma palikti mokyklą, vadinasi, tas „jūsų auksiukas“ nėra jau toks nepakartojamas ir vienintelis. Normaliai besimokantiems ir besielgiantiems mokiniams nė viena mokykla nesiūlo išeiti. Ieškokite problemų sprendimo ne mokykloje, o šeimoje. Beje, dar įdomiau tapo, kuri miesto mokykla taip laukė jūsų vaiko.

Atsakyti
Studentė 2022-11-20 13:20 at 13:20

„Soc pedagogė teikia paslaugas neįgaliems” jei toks žmogus kaip jūs ištikrųjų dirba mokykloje, kuris nesuvokia elementarių mokyklos darbuotojų funkcijų, tai ką ir bekalbėti. Tragedija, tokios išvis neturėtų būti prileidžiamos prie vaikų.

Atsakyti
Ugnė 2022-11-17 20:44 at 20:44

Nesamones šnekat. Mokiausi šitoje mokykloje ir dar pas šitą mokytoją. Nuostabus žmogus, tik dėl jos pastangų išlaikiau egzaminą ir dabar esu baigusi aukštąją mokyklą, dirbu savo mylimą darbą. Mokykloje man mokytis buvo sunku, bet mokytoja visada padėdavo, konsultuodavo net savaitgaliais ar per atostogas. Mūsų klasė buvo silpna tikrai, bet egzaminą išlaikė dauguma ir dar neblogai. Svarbiausia, jog mokytoja į mus žiūrėjo ne kaip į nevykelius, o kaip į jaunus žmonės, kuriems reikia pagalbos. O tų tėvų dabar yra visokių, kur atveda vaikus į mokykla ir ieško kaip prisikabinti. Taigi, tikrai palaikau mokytoją ir netikiu šitom nesamonėm.

Atsakyti
Aistė 2022-11-17 21:45 at 21:45

Mokiausi pas šią mokytoją jau seniai, jau tada buvo psichologinis spaudimas, mokinius nevykeliais vadindavo, grasindavo, kad egzaminų neišlaikysime, tik dėl jos perėjau į kitą klasę, nes rašė prastus pažymius, o įstojau į VU Lietuvių filologiją ir reklamą. Ši mokytoja neverta mokytojos vardo

Atsakyti
Ariergardas 2022-11-18 23:38 at 23:38

Filologyne vieni durniai, gal 5% tinkami studijuoti. Užtat mėgsta skundus ir beprasmius štampinius tekstus rašyti. Iš patirties

Atsakyti
Ne mongolas 2022-11-19 02:31 at 02:31

Tiesa priveda mongoliuku ir verkia, jei jūsų vaikas yra urodas to nepakeis nieks (visi žinom kad ten daug urodų). Man asmeniškai kaip ne iš geriausiu vaikų buvo suteiktas šansas pabaigti 12 ir pabaigiau,tadgi susirinkit vaikučius mamytes užvirkit kmynu arbatos ir veskit i kranto koledža. Kas norės tas pasibaigs

Atsakyti
Jovita 2022-11-19 14:00 at 14:00

Pritariu,ši mokytoja buvo auklėtoja mano.Daug padėdavo.O kas liečia mokymosi kolybe viena iš nedaugelio yra atsidavusi savo darbui.Tik geri atsiliepimai.

Atsakyti
Arnas 2022-11-17 21:00 at 21:00

Prisimenu vienos lietuvės mokytojos įspūdžius apie darbą Danijos mokykloje. Vienas iš epizodų. Kaip elgiamasi, kai tėvai norėtų pakalbėti apie vieno ar kito mokytojo darbą? Pirmiausia – susitikimas su direktoriumi. Pastarasis išklauso ir pasako, kad jo surinktame kolektyve dirba profesionalai ir jais pasitikima. Jis nuspręsiąs, ar jie klysta, ar – ne. Tegu visi atlieka savo pareigas – tėvai ir mokykla. Tikslas yra išugdyta asmenybė. Viskas.
Straipsnyje minimos „super mamos“, viską žinančios, pasiryžusios pamokyti, kaip mokyti. Įtariu, kad ir chirurgui patartų, ką nupjauti, o ką vėl priklijuoti. Ką jau bekalbėti apie krepšinį ir valstybę! Jos gi viską žino. Labai smalsu būtų pažiūrėti į tų „super tėvelių“ mokyklos baigimo atestatus. Man atrodo, kad daug tų taip ir nebuvo… Užtat – kiek išminties ir įžvalgumo per pusantro mėnesio „perkąsti“ mokytojos „nesuprantamą“ darbo metodiką! Vienas „išminčius“ tėvas šiomis dienomis Kėdainiuose su kirviu po mokyklą šlaistėsi, nes… Na, ne taip dirbama… Tėvai geriau žino ir pasakys, kaip vaiką kiti privalo ugdyti.

Atsakyti
Deimantė 2022-11-18 10:13 at 10:13

Visiška nietiesa! Pati mokiausi pas šią mokytoją ir esu labai dėkinga už įgytas žinias ir gerus egzaminų rezultatus.
Jos mokykmo metodai, pastovus svarbios informacijos kartojimas ir mini testukai išmokys net nenorinčius stengtis. Paskatinkit vaikus rimčiau žiūrėti į pamokas ir įdėti daugiau pastangų. Mokykla- ne namai, mokytoja bulvių košės jums nevirs ir už jus darbo nepadarys.
Blogam šokėjui ir kiaušai trukdo.

Atsakyti
Dovile 2022-11-18 15:06 at 15:06

Kai mokiausi mūsų klasė ir rašeme prašymą pakeisti šitą mokytoją, dėl patyriamo spaudymo per pamokas. Tačiau vėliau buvome dėkingi jai, nes egzaminus visi išlaikėme puikiai. Ji turi savo metodus, yra griežta ir reikli, tačiau teisinga.

Atsakyti
Gitana 2022-11-19 05:58 at 05:58

Pagal klaidų skaičių jūsų komentare, spaudimas buvo dar gana menkas…

Atsakyti
Gitanai 2022-11-19 20:21 at 20:21

Čia Gitana tikriausiai jus ta nusivylusi mamyte 😀 dabar vaikai šiomis dienomis labai lepinami, neturi jokios odos, palaukit kai išeis į realu gyvenimą…

Atsakyti
Renata 2022-11-18 17:14 at 17:14

Mokiausi pas Birute Valkiuniene. Tai puiki, tikrai mokytoja, nuostabus zmogus. Ar tikrai normalu, kad mokykla taip nesaugo ir nevertina savo pedagogu, po trisdesimties metu darbo sioje mokykloje?

Atsakyti
Žilvinas 2022-11-19 05:51 at 05:51

Aš taip pat mokiausi pas B. Valkiūnienę. Buvome gausi klasė ir toli gražu ne visi buvome pavyzdingi mokiniai. Vieni buvo triukšmadariai, kiti tinginiai, treti stropūs, nuoširdūs mokiniai. Ir kažkodėl, būtent jos pamokose, vyraudavo darna, tvarka ir nuoširdus mokymasis. Stresas, disciplina, griežtumas – vadinkite kaip norite. Esmė, kad visi mokiniai patapdavo lygūs ir nelikdavo vietos triukšmui, diskriminacijai, nesantravei. Kaip žmogus, pakeitęs tris mokyklas, galiu paliūdyti, kad tai yra paprasčiausiai fenomenas. Bet čia kalbu tik apie charizmatišką mokytojos pusę. Jos profesionalumą suvokiau tik mokydamasis universitete. Net toks beraštis kaip aš, kuriam mokslai buvo antrame plane (tokių klasėje buvo ne vienas), lietuvų kalbos egzamine balais pralenkiau net savo „stipriųjų” šakų balus. Tik po to supratau, kodėl ji mums grežė tuos dalykus, kuriuos iki šiol atsimenu. Nemanau, kad aš vienas toks. Buvo tų dvejetų ir „kuolų”, bet visi juos gavę – tikrai užsitarnavo. Nepaisant to, niekas neliko kartoti kurso ir išlaikė egzaminus.
Reziumė, tai pyktis truputi verda, kad jauniasnioji karta skuba bėgti po motinų sijonais, vos pajutę šiek tiek disciplinos kartėlio. Panašu, kad nesupranta kokią pamoką praranda ne vien lietuvių kalboje, bet ir gyveniškme spektre. Čia viena įsimintiniausių mano mokytojų, kuriai jaučiu tik nuoširdžią pagarbą ir padėką.

Atsakyti
Pirkta pažyma 2022-11-19 20:34 at 20:34

Mokė prieš daugiau nei 10 metų, grąsino neprileisti prie egzaminų dėl neįtikusios gydytojo pažymos, nenuleidom rankų. Klasėje nuolat visi mokiniai jausdavo įtampą. Kaip mokytoja, tikrai išmano savo dalyką, mokiniai tikiu nėra auksiniai, tačiau viskam yra ribos. Kaip mokinė niekada neturėjau problemų su nei vienu mokytoju, tačiau šią patirtį turbūt atsiminsiu ilgai.

Atsakyti
Bens 2022-11-19 23:43 at 23:43

Mieli nepatenkinti tėvai, noriu jums priminti, kad vaikai ir mokiniai turi ne tik teises, bet ir PAREIGAS. Atlikus PAREIGAS galima žiūrėti, ar nenukentėjo teisės.

Atsakyti
SM 2022-11-21 14:07 at 14:07

Labai apmaudu matyti tokį tėvų bei naujosios kartos požiūrį į mokytoja. B. Valkiūnienė buvo mano lietuvių kalbos mokytoja prieš 8 metus. Esu dėkinga už skirtą papildomą laiką prieš kalbėjimus bei gebėjimą įskiepyti meilę kalbai – jos dėka mano bakalauro studijos buvo glaudžiai susijusios su lietuvių kalba ir rašymu. Skaitant buvusių mokinių komentarus galima daryti prielaidą, kad mokytoja tikrai yra puiki specialistė – visi buvę mokiniai sklandžiai ir gražiai dėsto savo mintis komentaruose. Jaunajai kartai norėčiau priminti, kad nors ir tiktok’e ar kituose platformuose nėra reikalinga labai ryšli rašyba ir minčių dėstymas, tačiau nepamirškite, kad gyvenime tai labai daug ką pasako apie žmogų. Manau, kad mokytojos mokymo metodas ne tik apie rašybą, nosines ir skyrybos ženklus, o labai daug ir apie samprotavimą, loginį mąstymą, kuris tikrai yra svarbus baigus mokyklą. O tėvams palinkėčiau – šiek tiek griežtumo. Pabaigai – esu dėkinga mokytojai ir linkiu nesustoti judinti pasaulėlį ne tik jai, bet ir moksleiviams. Mažiau skustis, nes po keletos metų būsite dėkingi.

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

G. Jakštas sureagavo į Čiuožimo federacijos kaltinimus ministerijai: man tai atrodo komiška

JP Redakcija

Čiuožimo federacijos vadovas tvirtina, jog vaizdo įrašai paneigia merginos kaltinimus

JP Redakcija

G. Jakštas apie incidentą Kaune vykusiame čiuožimo čempionate: kol kas veiksmų nesiimsime

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads