0.2 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 2 vasario, 2023

Kokius vaisius ir daržoves valgyti šaltuoju metų laiku?

AutoriusJPFotoFREEPIK.COM

Rūpintis organizmo vitaminų atsargomis yra svarbu visais metų laikais, tačiau rudenį ir žiemą stiprus imunitetas tampa ypatingai svarbus. Šaltuoju metų laiku kur kas dažniau sergama, todėl naudinga žinoti, iš kokių vaisių ir daržovių rudenį ir žiemą gaunama daugiausiai vitaminų.

Bananai

Bananuose gausu kalio, kuris yra svarbus širdies sveikatos palaikymui. Šie vaisiai padeda išvengti anemijos, mažina kraujospūdį ir skrandžio rūgštingumą. Bananuose gausu antioksidantų, kurie veiksmingai kovoja su į organizmą patenkančiais toksinais, be to, šie vaisiai sukuria sotumo jausmą ir gerina nuotaiką.

Greipfrutai

Greipfrutuose gausu vitamino C, reguliariai valgant šiuos vaisius mažinama insulto rizika, stiprinama širdies ir kraujagyslių sistema, gerinama dantenų sveikata, skatinama medžiagų apykaita ir stiprinamas imunitetas.

Kiviai

Kiviuose labai daug vitamino C, kuris padeda stiprinti imunitetą. Taip pat šiuose egzotiniuose vaisiuose gausu magnio, kalio ir biologiškai aktyvių medžiagų, kurios padeda išlaikyti odos elastingumą.  Per dieną pakanka suvalgyti vos 1-2 kivius.

Avokadai

Avokadai, kaip ir bananai, yra gana kaloringi, todėl juos reikėtų vartoti saikingai. Vis dėlto, avokadai  gali padėti greičiau pajusti sotumą: pakanka suvalgyti vos pusę avokado, ir alkio kaip nebūta. Avokadai yra puikus kalio, natrio, kalcio, fosforo ir magnio šaltinis. Jei parduotuvėje įsigytas avokadas dar nesunokęs, įdėkite jį į maišelį su sunokusiu obuoliu ir 1-2 dienas palaikykite kambario temperatūroje.

Burokėliai

Burokėliai pasižymi antibakterinėmis savybėmis ir stiprina organizmo gynybines funkcijas. Manoma, kad šios daržovės gali padėti sumažinti vėžio riziką. Svarbu žinoti, kad burokėliai tirština kraują, todėl  piktnaudžiauti šiomis daržovėmis nereikėtų (ypatingai tada, jei sergama tam tikromis ligomis). Burokėlius patartina valgyti 1 ar 2 kartus per savaitę.

Kopūstai

Kopūstuose gausu vitamino C, todėl  šaltuoju metų laiku juos tiesiog būtina įtraukti į savo mitybos racioną. Įdomu tai, kad rauginti kopūstai gali būti dar naudingesni už šviežius: raugintuose kopūstuose yra vitamino B12 ir kitų B grupės vitaminų, magnio, cinko, vitamino K ir kalio.  

Morkos

Šios daržovės stiprina širdies ir kraujagyslių sistemą, gerina akių sveikatą, mažina vėžio riziką ir gerina odos būklę. Morkas geriausia valgyti termiškai apdorotas: jei morkas pakepiname arba paverdame vandenyje su riebalais, betakarotinas lengviau ištirpsta. Naudinga žinoti, kad vitaminai A, D, E ir K tirpsta tik riebaluose.

Saldžiosios paprikos

Saldžiosiose paprikose yra  eterinių aliejų, betakarotino, vitaminų C,  B1, B2 ir P. Reguliariai valgant paprikas galima pagerinti virškinimą ir sustiprinti imunitetą. Vis dėlto, sergantiems opalige rekomenduojama rinktis tik termiškai apdorotas paprikas.

Būtent šių vaisių ir daržovių šaltuoju metų laiku vertėtų ieškoti prekybos centruose. Rimi akcijos leis įvairių maisto produktų įsigyti tikrai palankiomis kainomis, todėl neišleisdami daug pinigų savo sveikata galėsite rūpintis ištisus metus.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sausis – mėnuo be mėsos: gydytoja dietologė į mitybos racioną primena įtraukti daugiau morkų

confident-noyce

Konservuotos gėrybės ant kalėdinio stalo: kaip panaudoti turimas raugintas ir marinuotas daržoves

confident-noyce

Įsibėgėjus rudeniui įtraukite į racioną šaknines daržoves

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau