Kokios pagalbos pandemijos metu pacientai ieško vaistinėse?

AutoriusJPFotoBENDROVĖS, FREEPIK.COM

Pandemijos laikotarpiu iš vaistinių lentynų pirkėjai šluoja imuniteto ir nervų sistemos stiprinimui skirtus preparatus. Tačiau į vaistinę jie skuba ne tik apsipirkti. „Camelia“ vaistininkas  Rimvydas Blynas pastebi, kad vaistinėms šiuo metu iš dalies tenka perimti konsultacinės poliklinikos funkcijas – su įvairiais klausimais atvyksta pas gydytoją greitai negalintys patekti ir savo sveikata susirūpinę pacientai.

Aktyviau vartoja vitaminą D

Jei pavasarį, prasidėjus pirmajam karantinui, pirkėjai šlavė sveikatos apsaugos ir imuniteto stiprinimo priemones bei būtiniausius vaistus šeimos vaistinėlių papildymui, tai rudenį ši tendencija kiek pakito – pirkėjai daugiausiai koncentruojasi į maisto papildus ir vitaminus.

Kovo mėnesį „Camelia“ vaistinių tinklo klientai dažniau nei įprastai pirko apsaugines priemones, tokias kaip medicinines kaukes, dezinfekcinį skystį, antivirusinius nosies purškalus ir maisto papildus imunitetui – ypač išaugo vitamino C pakuočių (beveik du kartus) ir ežiuolės arbatos pakuočių pardavimai (3,5 karto).

„Šiuo metu daugelis iš mūsų patiria didesnį stresą, kamuoja nežinomybė dėl ateities, darbo, rūpesčiai dėl artimųjų ar mūsų pačių sveikatos. Nenuostabu, kad tokiomis aplinkybėmis daugiau pacientų įsigyja magnio ir B grupės vitaminų kompleksų nervų sistemai stiprinti bei maisto papildų su miego hormonu melatoninu, padedančio greičiau užmigti“, – sako vaistininkas.

Pirkėjai šiuo metu taip pat dažnai įsigyja vitamino C, žuvų taukų, ežiuolės preparatų, multivitaminų kompleksų.

„Rudenį žmonės dar labiau pradėjo domėtis vitaminu D ir pradėjo aktyviau jį vartoti. Pacientams šio vitamino trūkumas tyrimų metu nustatomas išties dažnai. Dėl to, ypač vyresniems žmonėms, gali susilpnėti raumenys, dažniau patiriamos traumos paslydus, todėl šį papildą naudinga naudoti profilaktiškai šaltuoju metų laiku, o šios pandemijos akivaizdoje tai dar aktualiau“, – įsitikinęs vaistininkas.

„Camelia“ atstovo teigimu, geriausia prevencija nuo koronaviruso visgi yra ne maisto papildai, o socialinių kontaktų vengimas, tad tai suprantantys pirkėjai vaistinėje stengiasi lankytis rečiau, o vieno apsipirkimo metu įsigyja daugiau prekių sau ir savo artimiesiems.

R. Blynas.

Kai kurie neigia virusą

R. Blynas pastebi, kad antrojo karantino metu pacientai yra ramesni, turi daugiau informacijos apie virusą ir jau anksčiau yra apsirūpinę būtiniausiomis sveikatos apsaugos priemonėmis: kaukėmis, pirštinėmis, dezinfekciniu skysčiu.

„Šiomis priemonėmis per pusmetį su atsarga apsirūpino kiekviena vaistinė. Priemonių yra pakankamai, tik valios jas naudoti tinkamai – vis dar trūksta. Labiausiai neraminantis dalykas – nors į vaistinę klientai ateina dažniausiai teisingai užsidėję kaukes, pradėdami kalbėti jie jas patraukia žemyn, apnuogina nosį arba išvis nusiima. Norint išvengti viruso, ją dėvėti yra būtina“, – pabrėžia vaistininkas.

Nors dauguma klientų yra sukaupę pakankamai žinių apie pandemiją, vis dar pasitaiko tokių, kurie situaciją neigia. „Visgi dažniau tenka ne atsakinėti į klausimus apie virusą, o pasiginčyti su tais, kurie jį neigia ar  barasi dėl kaukių dėvėjimo“, – apgailestauja R. Blynas.

Į vaistinę – pasikonsultuoti

Antrojo karantino metu į vaistinę klientai užsuka ne tik įsigyti medikamentų, bet ir pasikonsultuoti svarbiausiais sveikatos klausimais.

„Lėtinės ligos niekur nedingo, o jomis dažniausiai sergantys senjorai ir toliau lankosi vaistinėse. Sudėtinga, kad karantino laikotarpiu yra atšaukiamos planinės operacijos, pacientai ne visada gali gauti gydytojo konsultaciją, todėl pasitarti dėl sveikatos ateina su mumis. Deja, sveikatos problemos kaupiasi ir laikui bėgant gali pavirsti dar didesnėmis. Kiek tik galime, stengiamės padėti ir patarti pacientams, tačiau tai įmanoma ne visuomet“, – sako „Camelia“ vaistininkas.

R. Blyno teigimu, pandemijos laikotarpiu netyla ir „Camelia“ vaistinių tinklo telefonas, skirtas konsultacijoms su vaistininku. Šia galimybe ypač aktyviai naudojasi vyresni klientai, kuriems iškyla sunkumų užsisakant vaistų internetu ar įvairių klausimų apie sveikatą turintys asmenys.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Karantinas pakeitė požiūrį į vaistininkus – daugėja pacientų, turinčių asmeninius vaistininkus

confident-noyce

Ministras A. Dulkys žada iš esmės keisti vaistų kainyno peržiūros principus

confident-noyce

Seimas įteisino didesnes vaistų kompensacijas nepasiturintiems

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau