15.1 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 8 birželio, 2023

Kokią rinkos dalį sudaro elektromobiliai Lietuvoje?

AutoriusJPFotoFREEPIK.COM

Statistiniai duomenys visada įdomu. Smalsu juos palyginti, patiems daryti išvadas ir jas susieti su profesionalų nuomonėmis. Taigi norisi žinoti ir kaip banguoja – ar auga, ar išlieka stabilus elektromobilių skaičius Lietuvoje. Taip pat įdomu ir kokios pasaulinės tendencijos, o gal ir mitai yra sukurti apie šias transporto priemones?

Visų pirma galima džiugiai pranešti, jog elektromobiliai Lietuvoje jau užima nemažą dalį transporto priemonių. Vis daugiau ir daugiau mūsų šalies piliečių jais domisi ir bent jau artimiausiu metu planuoja įsigyti. Pagal skelbiamus pačius naujausius šių metų kovo 1 d. VĮ „REGITRA“ duomenis Lietuvoje iš viso buvo užregistruota 13281 M1 ir N1 klasės elektromobiliai. Šis skaičius tikrai optimistinis ir reikia pripažinti, kad lietuviams svarbi ekologija, tvarus važiavimas, noras sutaupyti bei mėgautis pačiu važiavimu. Iš šių elektromobilių net 8066 yra įvardijami kaip grynieji elektromobiliai (BEV) ir likę 5215 iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV). Šią dalį taip pat sudaro 54875 hibridiniai (HEVs) M1 ir N1 klasės automobiliai.

O ar žinojote, kokie yra keliami tikslai, kaip turi augti elektromobilių skaičius mūsų šalyje per mažiau nei dešimt metų, t.y. iki 2030 metų? Planuojama, kad per artimiausius ateinančius metus, o tiksliau iki 2025 metų M1 klasės elektromobilių skaičius turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų, o N1 klasės elektromobilių skaičius jau turi būti ne mažiau kaip 30 procentų metinių pirkimų sandorių. Tikėkimės mūsų visų pastangomis pavyks pasiekti tokius skaičius vardan norimos gerovės. Be to žinokite, jog jau labai greitai, vos nuo 2030 m. sausio 1 d. N1 klasės transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, išskyrus alternatyviaisiais degalais varomas N1 klasės transporto priemones, negali būti registruojamos.

Lygiai taip pat reaguoja ir pasauliniai automobilių gamintojai. Daugelis jų jau dabar turi labai plačias pilnai elektra varomų modelių gamas ir tuo pačiu planuoja kelių metų bėgyje visiškai pereiti tik prie elektra varomų automobilių gamybos. Žinoma, tai tik į naudą kiekvienam vartotojui, nes tuomet mašinų kainos kris, pasiūla didesnės ir laimės vairuotojai, besirenkantys tokią keturratę transporto priemonę.

Kadangi šiuolaikiniai elektromobiliai Lietuvoje turi tokias baterijas, kurias pilnai įkrovus galima įveikti virš 300 km atstumą, tai lietuviai nebijo pirkti šių transporto priemonių, jei nuolat važinėja miesto ribose ar netolimu atstumu nuo jų. To visiškai nebuvo galima pasakyti apie pirmuosius elektromobilius, kurie buvo atvežti į Lietuvą. Jie galėdavo nuvažiuoti neilgus atstumus ir žmonės neskubėjo tokių mašinų pirkti dėl to, kad įkrovimo stotelių infrastruktūros Lietuvoje praktiškai nebuvo. Be to dar reikia nepamiršti, kad jų kaina tikrai buvo didžiulė, lyginant su degalais varomais automobiliais. Žinoma, šiuo metu negalintiems nusipirkti naujo elektromobilio, tikrai didelė pasiūla yra naudotų. Tad norėdami sutaupyti galite rinktis jau važinėtą automobilį, kuris yra pilnai varomas vien tik elektra.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Ruošiamasi apmokestinti elektromobilių įkrovimą valstybinėse stotelėse

confident-noyce

„Ford“ pristatė naują elektromobilį

confident-noyce

Seimo nariai norėtų dar vienos elektromobilių įkrovimo stotelės

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau