Dvidešimt antrojo Panevėžio tarptautinis keramikos simpoziumo pirmieji lipdiniai jau išvydo dienos šviesą – iš krosnių išimti dviejų keramikų darbai.
Pirmadienį iš krosnies išimti dviejų keramikų Byongchan Seo iš Pietų Korėjos ir turko Nizam Orçun Önal lipdiniai.
Į karštas krosnis keliaus kitų keramikos simpoziumo dalyvių darbai, o jų išties nemažai. Be to, ir laiko iki simpoziumo parodos atidarymo – liepos 26-osios – ne tiek jau ir daug laiko liko.
Mini trisdešimtmetį
Šiemet šis simpoziumas mini 30-metį – 1989 metais buvo surengtas pirmasis tokio pobūdžio keramikos meno profesionalus ir mėgėjus suburiantis renginys. Nors ir su pertrūkiais, tačiau jo tradicijos puoselėjamos iki šiol.
Eilę metų vykęs simpoziumas iš viso jau yra subūręs 163 menininkų desantą iš 35 skirtingų pasaulio kraštų. Tarsi gražaus gimtadienio dovana Panevėžio miesto dailės galerijos jau suformuotai šiuolaikinės keramikos kolekcijai – dar dviejų naujų šalių menininkų kūryba.
Šįkart keramikos simpoziume darbus kurs ne tik jau pažintų valstybių – Ukrainos, Turkijos, Pietų Korėjos, Lietuvos, bet ir tolimosios Brazilijos bei Indijos keramikai. Tokiu būdu dar labiau prasiplės kolekcijos geografinės ribos.
Plečiasi geografiją
Šių metų simpoziumo vadovė Aurelija Seilienė juokavo, kad prisidėjus Pietų Amerikos žemynui, ateityje beliks pakviesti renginyje dalyvauti Afrikos menininkus ir tuomet bus sukaupta viso pasaulio kolekcija.
Septyni 22-ojo Panevėžio tarptautinio keramikos simpoziumo dalyviai įspūdingus keramikos darbus kuria įmonės „Midenė“ techninėje bazėje. Darbams tradiciškai naudojamas šamotinis molis, kurio plastinės savybės leidžia menininkams realizuoti didelio mastelio kūrybines idėjas.
Lietuvė viena
Keramikų simpoziumo vadovė A. Seilienė naujienų portalui JP pristatė keramikus.
„Dalyviai iš septynių šalių. Tarp jų vienintelė lietuvė Rasa Justaitė-Gecevičienė. Todėl labai džiaugiamės dalyviais iš užsienio. Labai daug paraiškų sulaukėme. Iš viso buvo 35 paraiškos, o dalyvauti simpoziume atrinkome septynis. Prasiplėtė simpoziumo geografija, nes yra keramikė iš Brazilijos Rosana Tagliari Bortolin ir dvi iš Indijos Sirija Saxena bei Srinios Chowdhury. Dar atvyko keramikai iš Pietų Korėjos Byongchan Seo, Turkijos Nizam Orçun Önal ir Ukrainos Zina Blyzniuk“, –pristatė visus dalyvius A. Seilienė.
Keramikai darbštuoliai
Tarptautinio renginio vadovė pasidžiaugė, kad keramikai produktyviai dirbo nuo pat pirmos simpoziumo dienos.
„Šiųmetis simpoziumas šiek tiek trumpesnis nei ankstesni, todėl ir teko skubėti, kad sukurti gaminiai spėtų išdžiūti ir išdegti krosnyje. Keramikai per pirmą dieną kone pusę darbų nulipdė, todėl iki parodos atidarymo, rugpjūčio 26 dieną, spėsime visus darbus atlikti“, – džiaugėsi produktyviais keramikais A. Seilienė ir parodė pirmus išdegtus turko ir Pietų Korėjos menininkų darbus.
Nulipdė autobusiuką
Pasak A. Seilienės, keramikos simpoziumai neturi specialiai nurodytų temų.
„Keramikai atvažiuoja jau su savo idėjomis, stilistika. Žinoma, pradėję lipdyti šiek tiek paeksperimentuoja, bet nuo savo technologijos ir tematikos nenutolsta. Jie daro tai, ką yra įpratę. Gal šiek tiek turkas pašmaikštavo ir nulipdė autobusiuką, kuris kiekvieną dieną juos atveža iki Dembavos. Tai maršrutinis autobusas numeris 6, o ant šono autobuso dar ir uždėjo Dailės galerijos ženklą“, – pasakojo ji ir aiškino, kad kiekvienas menininkas turi savo lipdymo būdą.
Patinka gamtos formos
Lietuviai keramikei R. Justaitei-Gecevičienei patinka paprastos gamtos formos ir konkretus gamtiniai objektai.
„Patinka su jais žaisti, išgauti jų formas ir jas keisti. Patinka iš atskirų objektų kurti savo kompoziciją. Mano kūryboje – labai daug lietuviškų peizažų. Jie taip ir vadinasi peizažas.lt, o visa serija susideda iš gamtinių motyvų. Tai ir konkorežiai, ir augalai, ir daržovės, ir vaisiai. Iš tų augalų padarau gipso formas, o tuomet štampuoju keramikinius objektus. Kompozicijos gaunasi ir rimtos, ir juokingos“, – pristatė savo kūrybą keramikė ir prisipažino, kad tarptautiniame keramikų simpoziume dalyvauja pirmą kartą, nors ankstesniuose jų buvo apsilankiusi, kaip viešnia.