15.3 C
Panevėžys
Šeštadienis, 25 gegužės, 2024

Kelininkai tęsia šalies žvyrkelių priežiūros darbus

AutoriusjpFotobendrovės

Nepastovių orų lydima pavasario pradžia vis dar sunkina kelių su žvyro danga būklę. Nepaisant to, AB „Kelių priežiūra“ mechanizmai vien per šių metų kovo mėnesį jau sugreideriavo daugiau kaip 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių. Kai kuriuose ypač sudėtinguose ruožuose darbai buvo kartojami kelis kartus. Bendrovė primena, kaip tęsiami žvyrkelių priežiūros darbai ir kodėl kartais prašoma gyventojų kantrybės, laukiant kol bus sugreideriuoti žvyrkeliai jų gyvenvietėse.

Kaip minėta, nuolat pasikartojantys atšilimo ir šalimo procesai, permaininga oro temperatūra per gana trumpą laiko tarpą nulemia nelygumų, pažaidų susiformavimą ir žvyrkelius paverčia duobėtais ruožais, kuriais važiuoti gali būti itin sudėtinga. Ne mažiau svarbus faktorius ir eismo intensyvumas, kelio su žvyro danga apkrova.

Prižiūrint šalies žvyrkelius vienas pagrindinių darbų yra jų greideriavimas, siekiant palaikyti lygią kelio dangą ir užtikrinti saugų eismą. „Kelių priežiūros“ ekspertai atkreipia dėmesį, kad norint greideriuoti kelio dangą reikalingos tam tikros oro sąlygos: danga turi būti nei perdžiūvusi, nei per šlapia, kad darbai būtų atlikti efektyviai, rezultatas išliktų ilgiau. Kitu atveju daroma žala tiek pačiam keliui, tiek ir eismo kokybei.

Dėl silpnos žvyro dangų konstrukcijos ne visiems žvyrkeliams didesnis greideriavimo periodiškumas yra tinkamas ir galimas. „Kelių priežiūra“ identifikuoja ne tik žvyrkelius, kuriuose atsiranda itin gilios pažaidos, bet ir tuos, kurių danga greideriavimui yra per plona, kad galėtų pritaikyti efektyviausius jų priežiūros sprendimus.

Primenama, kad Lietuvoje keliai su žvyro danga priklauso 5-ąjam kelių priežiūros lygiui. Tai reiškia, kad bendros patrulinės apžiūros juose vykdomos ne rečiau kaip kas 21 dieną. Darbai ar apžiūros vykdomos ne tik kas kelias savaites – gavus kritinę informaciją, pavyzdžiui, dėl itin didelių pažaidų žvyro dangoje, „Kelių priežiūros“ specialistai nedelsiant vyksta patikrinti ir, patvirtinus poreikį, skubiai organizuoja žvyro dangos greideriavimo darbus, taiko kitus galimus sprendimus. „Kelių priežiūros“ specialistai nuolat dirba ir seka žvyrkelių būklę, siekiant užtikrinti savalaikę jų priežiūrą.

Greideriavimas – ne vienintelis žvyrkelių priežiūros darbas. Taip pat prižiūrimi ir vandens nuvedimai nuo dangos, šalinant susiformavusias briaunas, pagal poreikį valant ir atnaujinant vandens nuvedimo griovius. Sulaužytos dangos vietos per numatytą terminą yra sustiprinamos žvyro, skaldos mišiniais.

Nepaisant įvairių kelių su žvyro danga priežiūros ypatumų, „Kelių priežiūros“ specialistų teigimu, valstybinės reikšmės žvyrkeliai bus periodiškai greideriuojami ir reguliariai prižiūrimi. Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra per 5 600 km rajoninių kelių su žvyro danga, kurie reikalauja nuolatinės priežiūros.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

G. Nausėda: regionuose kelių būklė yra apverktina

confident-noyce

M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę

confident-noyce

M. Skuodis: Lietuvoje yra 25 proc. neasfaltuotų valstybinių kelių, reikia sutvarkyti 1,4 tūkst. km

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau