Kelininkai skelbia žiemos sezono pabaigą – valant kelius nuvažiuota 2 milijonai kilometrų

AutoriusjpFotosm

Skaičiuodama įspūdingus išbertų slidumą mažinančių medžiagų kiekius ir jomis padengtų kilometrų skaičių, AB „Kelių priežiūra“ oficialiai skelbia žiemos sezono pabaigą. Tiesa, ne tik žiema, bet ir kalendorinis pavasaris buvo gana permainingas – vyravusią šilumą pakeitė sniegas visoje Lietuvoje, tad „Kelių priežiūros“ mechanizmai papildomai valė ir barstė dar tūkstančius kilometrų valstybinės reikšmės kelių.

Pateikė įspūdingą žiemos sezono statistiką

Kaip pažymima, žiemos sezonas kelininkams prasideda ne vėliau kaip lapkričio 1-ąją, o baigiasi balandį. Per pastarąjį  sezoną „Kelių priežiūra“ išbarstė daugiau kaip 140 tūkst. tonų ledą ir sniegą tirpdančių medžiagų, o ja padengė bei nuvalė daugiau kaip 2 mln. kilometrų šalies kelių.

Pasak AB „Kelių priežiūra“ atstovų, šaltasis sezonas šiemet negailėjo iššūkių – darbus sunkino itin intensyvus snigimas, prasidėjęs dar lapkritį, o sunkios eismo sąlygos kėlė iššūkių ne tik žiemą, bet ir pavasarį. Vien gruodžio mėnesį kelininkai sunaudojo 11 408 m3 tirpalo slidumui mažinti, o tai prilygsta beveik penkiems olimpinio dydžio baseinams.

Sausio mėnesį valstybinės reikšmės keliuose buvo skelbiamos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos. Tai daroma tuomet, kai per 20 valandų temperatūra nepakyla aukščiau kaip -10 ℃. Tiesa, siekiant užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, kelininkai pasitelkė specialios sudėties druską slidumui keliuose mažinti.

Kelių valymas ir slidumą mažinančių medžiagų bėrimas – ne vieninteliai darbai, kurie atliekami žiemą. Gausus sniegas, oro temperatūros pokyčiai lėmė ir pavojingų išdaužų susidarymą valstybinės reikšmės keliuose. Dar prieš prasidedant kalendoriniam pavasariui, kai susidarydavo palankesnės oro sąlygos, AB „Kelių priežiūra“ užtaisė kiek daugiau nei 43 tūkst. m2 išdaužų arba daugiau kaip 180 tūkst. duobių. Vien per sausio ir vasario mėnesius valstybinės reikšmės keliuose užtaisytų išdaužų plotas siekė virš 36 tūkst. m2. Be to, išdaužų taisymo darbai vyko naudojant efektyvesnes priemones, leidžiančias panaudoti karštąjį asfalto mišinį, bei tokiu būdu padidinti remontu sukuriamą naudą. Tuo tikslu buvo įjungta „Kelių priežiūros“ asfalto gamykla.

Žiemos sezonu gyventojai pastebi, kad vieni keliai yra valomi ir barstomi dažniau, kiti – rečiau, o dar kituose keliuose slidumą mažinančios medžiagos nebarstomos, čia tik nuvalomas sniegas arba šiurkštinama apledijusi danga. Bendrovė primena, kad žiemos priežiūros darbai skirstomi į skirtingus 5 priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą.

Nauji sprendimai kokybei ir saugumui užtikrinti

Viena iš AB „Kelių priežiūra“ strateginių krypčių – kokybė ir saugumas keliuose. Siekiant suteikti vairuotojams galimybę savarankiškai ir saugiai planuoti keliones žiemos metu, bendrovė sukūrė interaktyvų kelių priežiūros žiemą žemėlapį. Jame pateikiama informacija apie planuojamus ir atliktus valstybinės reikšmės kelių sniego ir ledo valymo bei ledą tirpdančių medžiagų barstymo darbus, taip pat galima sužinoti kelių priežiūros technikos lokaciją priežiūros maršrutuose.

Ne paslaptis, kad žiemos sezonas – vienas sudėtingiausių laikotarpių ne tik vairuotojams, bet ir kelininkams. Siekiant įvertinti ir užtikrinti atliekamų darbų kokybę, šiemet pradėta taikyti dienos „nuotraukos“ analizė. Ši taktika buvo naudojama po itin sudėtingomis sąlygomis pasižymėjusių dienų – įvertinama, kur normatyvinių reikalavimų išpildymas pilnai atliepė vartotojų poreikius, bei kur, net ir išpildant visus keliamus kokybinius reikalavimus – laukiamas rezultatas nebuvo pasiektas. Visi atvejai išanalizuoti, o jų pagrindiniu pateiktos įžvalgos ir siūlymai bendrovės partneriams.

Pasitelkiamos išmaniosios technologijos

Siekiant užtikrinti aukštą darbų kokybės lygį Lietuvoje pasitelkiama ir Skandinavijos šalių patirtis bei technologijos.  Viena iš bandytų naujovių šį sezoną – Ukmergės rajone vykdytas pilotinis žiemos darbų projektas. Jo metu 1 000 km valstybinės reikšmės kelių buvo prižiūrima vadovaujantis Danijos, Švedijos kelininkų praktika – prevenciniai, slidumą mažinančių medžiagų bėrimo, valymo darbai organizuoti vadovaujantis IT sprendimų paramos sistemomis. Bendrovėje „Kelių priežiūra“ valstybinių kelių būklę jau ne vienerius metus prognozuoja bene pažangiausia pasaulyje kelių priežiūros programinė įranga, sukurta Švedijos mokslininkų. Sistema pateikia kelių priežiūrai aktualius duomenis, kurie padeda apskaičiuoti konkretaus kelio ruožo būklės prognozę 8 valandas į priekį. Visa tai daroma siekiant veikti efektyviai, užtikrinti saugumą keliuose, nuosekliai organizuoti viso Lietuvos kelių tinklo kelių priežiūrą, diegti šiuolaikines technologijas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sniegas vaismedžių derliui įtakos turės

confident-noyce

Draudikai: dėl permainingų orų transporto žalos šovė į viršų

confident-noyce

Ugniagesiai per parą pašalino 120 nuvirtusių medžių, iškrito rekordinis kiekis kritulių

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau