5 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 26 lapkričio, 2020

Karantino įtaka: lietuviai ir toliau kepa duoną namuose

AutoriusJPFotoBENDROVĖS

Per pavasarinį karantiną dauguma naujai susiformavusių Lietuvos gyventojų įpročių išliko iki šiol. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų vartojimo tendencijų analizė rodo, kad toliau didėja kepiniams gaminti skirtų maisto produktų paklausa, o duonos ir batonų pardavimai krenta.

„Dar pavasarį, kai buvo įvestas karantinas, pastebėjome, kad įvairių rūšių duonos gaminių paklausa sumažėjo. Tai siejome su pasikeitusiais pirkėjų įpročiais ir tuo, kad žmonės parduotuvėse lankėsi rečiau ir daugumą kasdienių maisto produktų – net ir tokių, kaip duona – pasigamindavo patys namuose. Karantino laikotarpiu fiksavome augančius kepimui namuose skirtų maisto produktų – mielių bei kitų tešlos kildinimo priemonių, miltų – pardavimus. Ši tendencija yra išlikusi iki šiol“, – pažymi „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Šiuo metu miltų mišinių, skirtų duonos kepimui, paklausa yra išaugusi 65 proc., lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai. Taip pat beveik trečdaliu yra išaugę mielių bei kitų tešlos kildinimo priemonių pardavimai. Šių maisto produktų paklausa smarkiai išaugo dar pavasarinio karantino pradžioje ir toliau auga.

Tuo pačiu stebima tendencija, kad duonos gaminių paklausa krenta. Pavyzdžiui, šį rudenį tiek juodos duonos, tiek batonų perkama 5-12 proc. mažiau nei pernai. Beveik penktadaliu jų paklausa buvo kritusi per pavasario karantiną. Taip pat penktadaliu šiuo metu yra sumažėjusi bandelių, spurgų, keksiukų paklausa.

„Kepimo namuose įgūdžiai, kuriuos žmonės išmoko per pavasario karantino neužmiršti ir toliau palaikomi. Vis didėjantys kepimui skirtų maisto produktų pardavimai ir mažėjanti duonos gaminių paklausa rodo, kad  duoną ir įvairius jos gaminius, bandeles žmonės kepa patys, namuose“, – teigė E.Dapkienė.

Vis dėlto vienos rūšies duonos gaminių – sumuštinių duonos – paklausa per šiuos metus ne tik kad nekrito, tačiau dar ir išaugo. „Sumuštinių duonos paklausa auga ir jos nesustabdė net karantinas. Pastarąjį pusmetį jos paklausa išaugo daugiau nei 10 proc., lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai. Tikėtina, kad sumuštinių duoną mūsų pirkėjai vartoja dažniau nei anksčiau, nes dažniau ėmė ruošti ir valdyti pusryčius namuose“, – įžvalgomis dalinasi E. Dapkienė.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Ar valgyti duoną – sveika? Mitybos specialistas griauna pasenusius mitus

confident-noyce

Duonos kepimas namuose sugrįžta: išsamus gidas, kaip išsikepti iš vos 3 ingredientų

confident-noyce

Kaip nepasiklysti duonos lentynose? 9 pagrindiniai duonos tipai ir jų savybės

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau