Karantinas apsunkino prekybininkų ir pirkėjų santykius: netikusias dovanas grąžinti tenka kitaip

AutoriusGoda Malinauskaitė („Lietuvos ryto“ televizija, Lrytas.lt)FotoLrytas.lt
Šventiniu laikotarpiu perkant dovanas ne visiems jas pavyksta išrinkti tinkamas.

Šventiniu laikotarpiu perkant dovanas ne visiems jas pavyksta išrinkti tinkamas. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sako, kad šventinio periodu ginčų tarp prekybininkų ir pirkėjų skaičius visada išauga. Ką daryti, jei dovana pasirodo esanti netinkama, tačiau parduotuvės uždarytos?

Vieni didelį prekių asortimentą siūlantys prekybos centrai sako, kad karantino sąlygos prekių grąžinimo procesą gerokai prailgino, o mažos parduotuvės teigia bandančios su pirkėjais palaikyti ryšį, tad ir į prekių grąžinimą žvelgia lanksčiai. Nors visus pirkinius šios parduotuvės įkūrėja supakuoja itin rūpestingai, šventiniu laikotarpiu dalis jų, pirktų kaip dovanos, grįžta atgal.

„Dėl grąžinimų būna įvairiai, bet dažniausiai vyrai perka, nes moterys būna nurodžiusios, ką reikia nupirkti. Jie patys neeksperimentuoja. Tai ir tų grąžinimų nepasakyčiau, kad yra kažkokia „lavina“. Kai žmonėms netinka kažkokia spalva, jie rūbą pasikeičia į kitą“, – teigė „Balto miško“ įkūrėja Ieva Stankevičienė.

I. Stankevičienė.

Nors per karantiną parduotuvė uždaryta, jos įkūrėja stengiasi, kad karantino suvaržymų žmonės nepajustų ir neįtikusias dovanas galėtų grąžinti.

„Nėra galimybės ateiti į parduotuvę, todėl aš nemokamai pasiūlau kitą prekę atsiųsti, jeigu pirkėjas pirko suknelę, klausiu, ar norėtų pakeisti dydį. Internetinėje prekyboje viską reikia numatyti bei ieškome variantų, kad žmonės liktų patenkinti“, – tvirtino I. Stankevičienė.

Internetinės prekybos centras neslepia – iškart po švenčių prasideda dovanų keitimo ar grąžinimo vajus. Ir perspėja – šiemet dėl karantino tai padaryti užtruks ilgiau nei anksčiau.

„Internetinė prekyba apsunkina visą procesą, nes klientas, grąžindamas prekę, siunčia ją paštu per kurjerį arba palieka ją gyvai pas mus. Tą prekę turime išpakuoti, įvertinti, apžiūrėti, ar ji nenaudota, todėl visas procesas tampa sudėtingesnis“, – pasakojo „Varlė.lt“ serviso vadovas Andrius Visockis.

A. Visockis.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Rasa Pupienienė teigė, kad per pirmus šių metų tris ketvirčius tarnyba sulaukė virš 7 tūkst. nusiskundimų, iš jų 4 tūkst. skundų buvo išnagrinėti. „Per švenčių periodą ginčų padaugėja, nes vartotojai pamato daugiau reklamos, turi didesnį poreikį bei daugiau įsigyja, todėl natūralu, kad susiduria dažniau su neigiamomis pasekmėmis“, – aiškino R. Pupienienė.

Kalbinti vilniečiai sako: šiemet kaip niekad daugumą kalėdinių dovanų teko pirkti internetu.

„Dažniausiai gerai neapžiūrėjęs prekės gali nusipirkti katę maiše“, – sakė vilnietis. Vilnietis tvirtino, kad dar neteko nusivilti pirktomis dovanomis, nes visos prekės buvo elektroninės arba įvairūs žaidimai. Vilnietė pasakojo, kad daugiausia sukelia baimės, kai negali pasimatuoti drabužio, nes gali neatitikti dydis.

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, grąžinti galima ne visas dovanas: atgal dažniausiai nepriimami žaislai, kosmetika, baldai, elektroninės prekės.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Ar į šią statistiką patenkate ir jūs? Įdomūs faktai apie kalėdines dovanas

confident-noyce

Panevėžio ligoninei – „Šaltinėlio“ bibliotekos dovana

confident-noyce

Po švenčių – dovanų keitimo vajus: kaip grąžinti prekes uždarytoms parduotuvėms?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau