Tepalo filtras – tai specialus elementas, skirtas apsaugoti vidaus degimo variklį nuo nešvarumų. Jis šalina purvą iš tepalinių, variklio ir pavarų dėžės alyvų ir hidraulinių skysčių. Stabdydamas besikaupiančias automobilio eksploatavimo metu nuosėdas ir kietąsias daleles, filtras neleidžia joms sugadinti brangių ir svarbių detalių.
Kaip ir bet kuri kita, panašią funkciją atliekanti detalė, tepalo filtras turi savo tarnavimo laiką, po kurio jį reikia keisti. Atliekant tai laiku, užtikrinama variklio apsauga nuo įvairių pažeidimų ir neleidžia jam sugesti anksčiau laiko. Pačio filtro eksploataciją galima prailginti naudojant kokybišką alyvą.
Kada reikia keisti tepalo filtrą?
Specialistai rekomenduoja keisti tepalo filtrą kartu su alyvos keitimu, vidutiniškai kas 10-15 tūkstančių kilometrų, tačiau periodiškumas gali skirtis priklausomai nuo transporto priemonės modelio, jos gamybos metų ir kitų veiksnių.
Atsitinka ir taip kad filtras neatlieka savo funkcijos anksčiau nei numatyta. Apie tai gali byloti alyvos užterštumo lygis, mažėjantis variklio galingumas ir iš jo sklindantys pašaliniai garsai.
Tepalo filtro keitimas
Filtro keitimas nėra sudėtingas procesas, kurį kai kurie vairuotojai atlieka savarankiškai. Tam, kad viską atlikti taisyklingai, svarbu deramai pasiruošti ir laikytis numatytos tvarkos. Iš priemonių reikės tuščios talpos (maždaug 7 litrų) į kurią subėga sistemoje esanti alyva, pirštinių ir šluosčių švaros palaikymui.
Žinoma neapsieisite ir be naujo filtro, kurį galima išsirinkti šioje nuorodoje: https://www.signeda.lt/filtrai-c3124/tepalo-filtrai-c3126/tepalo-filtras-c3131.
Darbų eiga turėtų būti tokia:
- Reikėtų užvesti automobilį ir sušildyti variklį iki darbinės temperatūros, kad alyva taptų skystesnė.
- Užvažiuoti virš duobės arba ant rampos, kad būtų patogu surinkti nupilamus skysčius.
- Nuimti dangtelį nuo alyvos pildymo angos.
- Pakišti talpą po transporto priemonę ir atsukti tepalo nupylimo dangtelį.
- Ištraukti seną filtrą.
- Užsukti nupylimo angą, kai išbėgs visas skystis.
- Įdėti ir užsukti naują filtrą.
- Įpilti naują alyvą per papildymo angą ir ją uždaryti.
Procedūros pabaigoje, svarbu užvesti automobilį ir leisti varikliui šiek tiek padirbti, kad naują alyva pasiskirstytų po visą sistemą. Tuo pačiu metu galima apžiūrėti ar kur nors nesimato alyvos pratekėjimo žymių.