Kuriant interneto svetainę, norima, kad ji būtų kuo sėkmingesnė ir padėtų įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. Natūralu, kad tam reikalingi atitinkami rinkodaros sprendimai. Siekiant juos priimti lengviau, labai svarbu identifikuoti savo tikslinę auditoriją – konkrečią vartotojų grupę, kuri greičiausiai norės jūsų produkto ar paslaugos.
Iš pirmo žvilgsnio ši užduotis gali pasirodyti pakankamai sudėtinga. Tačiau žinant pagrindinius būdus, kaip nustatyti savo tikslinę auditoriją, viskas tampa kur kas paprasčiau. Taigi, nieko nelaukdami, kviečiame su jais susipažinti.
Išanalizuokite dabartinius savo klientus
Tam, kad identifikuotumėte savo tikslinę auditoriją, turite suprasti, kas yra jūsų tiksliniai klientai. Todėl visų pirma turėtumėte gerai išanalizuoti, kaip atrodo žmonės, kurie šiuo metu perka jūsų produktus ar paslaugas. Įvertinkite jų amžių, gyvenamąją vietą, pomėgius.
Tuomet galėsite imtis taktinių priemonių, kad pritrauktumėte tikslinę auditoriją ir su ja susisiektumėte. Pavyzdžiui, pasitelkdami socialinius tinklus, galite sukurti dabartinių savo klientų apklausą ir tokiu būdu gauti naudingų duomenų bei įžvalgų.
Pagalvokite apie savo privalumus
Siekiant nustatyti tikslinę auditoriją, svarbu gerai suprasti visus savo privalumus ir pagalvoti, kam jie būtų naudingiausi. Nesvarbu, ar tai būtų apčiuopiamas daiktas, ar paslauga, ar specialios žinios – turėtumėte aiškiai suvokti savo pasiūlymo vertę. Tam, kad identifikuoti ją būtų lengviau, rekomenduojame išbandyti vieną paprastą, tačiau veiksmingą techniką – galvokite apie save, kaip apie kažkieno problemos sprendimą. Pasamprotaukite, kieno ir kokias problemas galite išspręsti, kokį sprendimą siūlote.
Tokiu būdu bus lengviau išsiaiškinti savo pasiūlymo vertę ir nustatyti tikslinę auditoriją.
Rinkite demografinius duomenis
Demografiniai duomenys padeda geriau suprasti savo tikslinę auditoriją arba, remiantis turima informacija, sukurti pirkėjo asmenybę. Dažniausiai jie apima svetainės lankytojų amžių, lytį, išsilavinimą, pajamas, pomėgius, kalbą ir šalį. Naudojant tokius duomenis, galima segmentuoti vartotojų grupes ir, pavyzdžiui, užmegzti ryšį su tam tikro amžiaus žmonių grupe, pasitelkiant atitinkamus raktinius žodžius.
Demografiniai duomenys gali padėti atsakyti į daugybę aktualių klausimų. Jie leidžia nustatyti, kokios vartotojų grupės lankosi svetainėje, kuri iš jų atneša daugiausiai pajamų, taip pat kur ir koks turinys turėtų būti talpinamas svetainėje pagal lankytojų amžių, lytį bei pomėgius. Šie duomenys labai praverčia ir tuomet, kai norima išsiaiškinti, kaip geriau nukreipti skelbimus ar kaip pagerinti el. pašto kampanijas.
Ir tai dar toli gražu ne visi būdai, padedantys identifikuoti savo tikslinę auditoriją. Nesvarbu, ar jau turite interneto svetainę, ar dar tik svarstote ją kurti – tai aktualu tiek vienu, tiek kitu atveju. Geriausia, kad jau rinkdamiesi domeną gerai suvoktumėte savo tikslinę auditoriją. Tokiu būdu sukursite tvirtus pagrindus savo internetiniam projektui. Patogu tai, kad laisvi domenai gali būti užregistruojami vos per kelias akimirkas, spustelėjus ant pateiktos nuorodos. Taigi belieka išsiaiškinti, kuris iš jų labiausiai tinka jums.