17.2 C
Panevėžys
Šeštadienis, 13 liepos, 2024

Kaip atlikti svetainės SEO optimizavimą?

AutoriusjpFotofreepik.com

Svetainės, el. parduotuvės ar bet kokio kito internetinio verslo sėkmė šiandien yra neatsiejama nuo to, kaip gerai svetainė yra optimizuota iš SEO perspektyvos. Šimtai tūkstančių lietuvių kiekvieną dieną naudojasi „Google“ paieška, kuri juos nukreipia į vienus ar kitus puslapius. Kuo aukščiau internetinis puslapis rikiuojasi „Google“ paieškoje – tuo daugiau nemokamo tikslinio lankytojų srauto verslas gali pritraukti.

Todėl nenuostabu, kad tinkamas svetainės SEO optimizavimas yra tapęs savaime suprantama būtinybe daugumai svetainių savininkų. Kai kuriais atvejais nėra būtina kreiptis į SEO specialistą ar agentūrą, nes svetainės optimizavimą galima atlikti savarankiškai. Panagrinėkime, kaip galima tą padaryti be didesnių išlaidų.

Techninis SEO: ištaisykite klaidas svetainėje

Vienas pirmųjų žingsnių, kurį privalu padaryti pradedant optimizuoti savo svetainę „Google“ paieškos varikliui yra techninių svetainės klaidų ištaisymas. Tai yra niekur nevedančių puslapių nukreipimas (404), svetainės krovimo greičio optimizavimas, svetainės saugumo (HTTPS) užtikrinimas, nuoseklios svetainės URL stuktūros palaikymas, HTML klaidų ištaisymas, XML sitemap sukūrimas ir kt. Tam tikslui reikėtų pasinaudoti „Google Search Console“ įrankiu, taip pat „Screaming Frog“ ar panašiais nemokamais įrankiais.

Visa tai leis „Google“ paieškos vorams lengviau aptikti, o sistemai – greičiau indeksuoti jūsų svetainės puslapius. Tai taip pat prisidės ir prie aukštesnės svetainės kokybės „Google“ paieškos variklio akyse.

Vidinis SEO: pasirūpinkite svetainės turiniu

Kad ir kokia techniškai tvarkinga svetainė bebūtų, jei jos turinys (nebūtinai tekstinis) bus nekokybiškas arba neatitiks „Google“ paieškos variklio standartų, tuomet bus sunku tikėtis tokios svetainės puslapius išvysti aukštose „Google“ paieškos rezultatų puslapio (SERP) pozicijose. Todėl atliekant pilnavertį SEO optimizavimą yra būtina užtikrinti, kad svetainė būtų kokybiška, o jos turinys atitiktų SEO optimizavimo standartus.

Optimizuodami vidinį svetainės turinį, pirmiausia būtina įvertinti temą ar temas, kurioms svetainė optimizuojama bei susijusius raktinius žodžius ir SEO objektus (angl. SEO entities). Remiantis tuo reikėtų sukurti reikalingų temų ir raktažodžių žemėlapį, kurio pagrindu bus kuriamas ar koreguojamas svetainės turinys. Kiekvienas puslapis turėtų būti kuriamas atsižvelgiant į potencialaus lankytojo intenciją, tinkamai sugrupuotų raktažodžių sąsajas ir nuoseklų jų struktūros užtikrinimą antraščių ir kitų HTML elementų pagalba. Be kitų dalykų, aip pat svarbu kiekvieną puslapį tinkamai susieti vidinėmis nuorodomis.

Išorinis SEO: auginkite svetainės autoritetą

Nors „Google“ vis geriau gali įvertinti svetainės kokybę nepriklausomai nuo jos autoriteto, išoriniai signalai vis dar yra svarbus, o kai kuriais atvejais ir lemiantis veiksnys. Kalbėdami apie išorinius signalus ir svetainės autoritetą, dažniausiai omenyje turime atgalines nuorodas. Tai yra kitose svetainėse patalpintos aktyvios nuorodos, kurios veda į jūsų svetainę. Grubiai tariant, kiekviena nuoroda yra tarsi balsas už jūsų svetainę, patikinantis „Google“, kad svetainė iš tikrųjų yra kokybiška, nes ją rekomenduoja trečiosios šalys.

Auginant svetainės autoritetą nereikėtų susikoncentruoti į tik į nuorodas ir jų kiekį. Daug svarbiau yra nuorodų kontekstas: sąsajos svetainių temos atžvilgiu, svetainės autoritetas, vieta, kur nuoroda patalpinta, nuorodų talpinimo dažnis ir jo pokytis ir kt.

Profesionalus SEO optimizavimas

Žinoma, kad visa tai yra tik abstrakčios gairės. Tinkamas SEO optimizavimas reikalauja ne tik detalesnės SEO strategijos ir jos įgyvendinimo plano, bet ir konkrečių žinių bei gebėjimų. Todėl jei abejojate, ar galėsite tinkamai optimizuoti savo svetainę, jums gali būti aktualios SEO optimizavimo paslaugos. Jomis galima pasinaudoti ne tik atliekant SEO optimizaciją nuo A iki Ž.

Jei rinka, kurioje veikiate, nėra itin konkurencinga ir turite tam tikrus SEO pagrindus, gali užtekti SEO audito ar konsultacijos. Taip pat galite užsisakyti ir atskiras optimizavimo paslaugas (pvz. tam tikrus vidinio ar išorinio SEO darbus). Bet kuriuo atveju, reikėtų įvertinti konkretų poreikį, SEO paslaugų kainą ir paskaičiuoti, kaip greitai galėtų atsipirkti tokios rinkodaros išlaidos vienu ar kitu atveju.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Interneto svetainės vertimas: sėkmingo tarptautinio verslo raktas

confident-noyce

Skirtumas tarp tradicinio ir šiuolaikinio verslo – metodų evoliucija

confident-noyce

Ar SEO strategiją įtakoja įmonės dydis?

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau