20.5 C
Panevėžys
Antradienis, 6 birželio, 2023

Ką reikia žinoti apie važiuoklės remontą?

AutoriusJPFotoFREEPIK.COM

Transporto priemonės važiuoklė patiria didelį krūvį, todėl susidėvi greičiau nei kitos dalys. Norint patogiai ir saugiai eksploatuoti transporto priemonę, svarbiausia diagnozuoti ir suremontuoti pakabą. Pastebėję tam tikrus gedimo požymius, turėtumėte apsilankyti autoservise.

Svarbu laiku kreiptis į autoservisą Vilniuje ar kitame, jums patogiame mieste, jei:

  • padidėjus automobilio greičiui atsiranda vairo nestabilumas;
  • pastebima didelė vairo vibracija;
  • vairo ratas sukasi traškėdamas arba girgždėdamas;
  • automobilis sukasi su dideliu kėbulo pasvirimu;
  • mašinai greitėjant važiuoklės srityje pasigirsta smūginis garsas ir pan.

Važiuoklę sudaro rėmas, ašies sija, ratai ir priekinė bei galinė pakaba. Be to, yra daug pagalbinių dalių, eksploatacinių medžiagų.

Amortizatoriai, spyruoklės, stabilizatoriaus statramsčiai, guminės įvorės, silentblokai, riebokšliai, dulkių dangteliai ir kitos sudedamosios dalys – tai eksploatacinės dalys, kurias reikia dažniau keisti. Todėl svarbu reguliariai atlikti techninės priežiūros patikras, kad galėtumėte laiku pastebėti problemas ir pakeisti nebrangias eksploatacines dalis, kol jos nesukėlė rimtesnės žalos.

Norint atlikti kokybišką automobilio važiuoklės diagnostiką, būtini šie veiksmai:

1. Priekinių pakabos svirčių apžiūra. Ši apžiūra atliekama nepakėlus automobilio, nes jis turi būti apkrautas savo svoriu. Šiuo atveju tikrinamas laisvumas. Pagal konstrukciją į pakabos svirtis įspraudžiami silentblokai arba rutuliniai šarnyrai. Pirmieji naudojami dažniau. Silentblokai ilgainiui tampa netinkami naudoti, todėl važiuojant atsiranda smūgiai. Šių detalių neįmanoma suremontuoti, todėl pakanka pakeisti silentblokus ir nesijaudinti dėl eismo saugumo.

2. Amortizatorių patikrinimas ir pakeitimas. Nustatyti amortizatorių funkcionalumą ir būtinybę juos pakeisti gana paprasta, tereikia kilstelėti automobilį aukštyn ir žemyn. Sugedęs amortizatorius neslopins automobilio.

3. Statramsčių patikra. Jų nusidėvėjimas taip pat nustatomas vizualiai apžiūrint.

4. Tuomet automobilį reikėtų pakelti, o dar geriau – pasinaudoti profesionaliu keltuvu ir įvertinti ratų ir rutulinių šarnyrų būklę. Apie sugedusį guolį praneš prastas automobilio valdymas, vairo rato laisvumas, o tiesiogiai apžiūrėjus – laisvumas tarp stebulės ir svirties.

5. Stebulės guolio funkcionalumo įvertinimas, kuris nustatomas atsukus ratą. Jei guolis sugedęs, sukant ratą girdėsite savotišką trakštelėjimą. Verta žinoti, kad norint užtikrinti maksimalų eksploatavimo saugumą, svarbu pakeisti stebulės guolį tuo pačiu metu, kai keičiama stebulė.

6. Patikrinamos spyruoklės, kurios greitai tampa netinkamos naudoti, kai automobilis dažnai perkraunamas, dėl važinėjimo blogais keliais, dėl nekokybiškų dalių sumontavimo. Jei viena iš spyruoklių lūžta, pakaboje pasigirsta savotiškas stuktelėjimas ir pastebima, kad mašina svyra.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau