Italija žengė istorinį žingsnį: Venecijoje uždrausti didieji kruiziniai laivai

AutoriusGISMETEO.LTFotoAP

Po daugybę metų trukusių gyventojų, kultūros institucijų ir aplinkosaugininkų protestų, Italija uždraudė didiesiems kruiziniams laivams įplaukti į Veneciją.

Dabar jau „istorine“ vadinamą dieną Italijos kultūros ministras Dario Franceschini pranešė, kad Italijos ministrų kabineto priimtas sprendimas įsigalios rugpjūčio 1 d. ir apims lagūnos baseiną netoli Šv. Morkaus aikštės – žymiausio lankomo objekto mieste.

Laivai taip pat uždrausti Šv. Morkaus ir Džiudekos kanaluose, kurie yra pagrindinė jūrinė arterija, kuria anksčiau laivai naudojosi, kad pasiektų Venecijos uostą.

Šis draudimas taikomas laivams, sveriantiems daugiau nei 25000 tonų, ilgesniems nei 180 metrų ar pasižymintiems kitomis savybėmis, dėl ko jie taptų pernelyg taršūs ar dideli Venecijos jūrinei aplinkai.

Kruiziniai laineriai įprastai sveria keturis kartus daugiau nei nustatytas naujasis limitas ir gali pasiekti daugiau nei 200000 tonų svorį.

Franceschini sakė, kad vyriausybė nusprendė veikti greitai, tam, kad „išvengtų konkrečios rizikos“, kuomet JT kultūros agentūra UNESCO, sauganti šį trapų miestą ir jo lagūną, įtrauktų Veneciją į Pavojuje esančių vietovių sąrašą (List of World Heritage in Danger).

„Tai sprendimas, kurio laukė UNESCO, visi žmonės bent kartą gyvenime pabuvoję Venecijoje, Italijos ir užsienio keliautojai, kurie likdavo šokiruoti išvydę, kaip šie laivai plaukia pro pačias trapiausias ir gražiausias vietas pasaulyje,“ – žurnalistams sakė Franceschini.

Venecija yra viena populiariausių turizmo krypčių, kasmet priviliojanti apie 25 milijonus lankytojų. Daugelis jų atplaukia kruiziniais laivais, taip dar labiau įtempdami ir taip perpildytą miesto turizmo infrastruktūrą ir smarkiai trikdydami delikačią jos jūrinę aplinką.

Gyventojai ir aplinkosaugininkai ištisus dešimtmečius kovoja, kad kruiziniams laivams nebebūtų leidžiama patekti į Veneciją, taip siekiant apsaugoti jos ekosistemas, trapius pastatų pamatus ir kultūros paveldą, tačiau pokyčiai vyko ypač lėtai, nes kruizinių laivų pramonė yra pagrindinis miesto pajamų šaltinis.

Anksčiau šiais metais Italijos vyriausybė įsipareigojo išstumti kruizinius laivus iš Venecijos lagūnos, tačiau nepateikė aiškaus grafiko.

Praėjusį mėnesį, pro Veneciją plaukiant pirmajam nuo pandemijos pradžios 92 000 tonų sveriančiam kruiziniam laivui, vyriausybė teigė rengianti siūlymus dėl tinkamos alternatyvos už lagūnos ribų.

Tačiau dabar vyriausybė pareiškė „norinti stipriai paspartinti“ šio žingsnio įgyvendinimą, atsižvelgiant į gresiančią UNESCO peržiūrą, teigiama Franceschini pranešime.

Draudimo paskelbime Italijos vyriausybė sakė planuojanti pastatyti penkias prieplaukas, kuriose atokiau nuo Venecijos lagūnos, žemyniniame Marghera uoste, 10 minučių kelio laivu nuo Venecijos, galėtų įsikurti kruiziniai laineriai.

Artimiausioje ateityje nebelikus kruizinių lainerių, tūkstančiams uosto darbininkų gresia netekti darbo.

Venecijos uosto direkcija teigia, kad kruizinių laivų verslas sudaro 3 procentus miesto bendrojo vidaus produkto ir kad nuo jo priklauso apie 4000 darbo vietų.

Italijos vyriausybė pažadėjo kompensacijas nukentėjusiems nuo šio draudimo, tarp kurių įvardinamos laivybos kompanijos, terminalo valdytojai ir paslaugų teikėjai, tačiau konkrečių dydžių ir grafikų nepateikiama.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nauja lietuvių aistra – buriavimas: ką svarbu žinoti prieš įsigyjant nuosavą laivą?

confident-noyce

Jungtinių Amerikos Valstijų laivyno istorija

confident-noyce

Kaune Nemunu pradeda kursuoti pramoginis laivas iki rajono

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau