19.5 C
Panevėžys
Trečiadienis, 16 birželio, 2021

Istorinių automobilių vairuotojų „Press ralyje“ laukia staigmenos: prireiks ir įgūdžių ir tikslumo

AutoriusJPFotoORGANIZATORIŲ

Paskutinį gegužės penktadienį Vilniuje startuos vienas laukiamiausių benzingalvių renginių – „Press ralis“. 26-erius metus rengiamas žurnalistų ralis pritraukia ne tik gausų būrį automobiliams simpatijų neslepiančių šios srities specialistų, tačiau ir aibę lenktynininkų bei automobilių sporto ir autentiškos technikos entuziastų. Būtent pastariesiems – istoriniais modeliais besivaržantiems dalyviams – tenka ypatingas tiek aplinkinių, tiek ralio organizatorių dėmesys. Šiemet istorinės technikos savininkams paruoštos ir išskirtinės trasos.

Trasos pagal išskirtinius reikalavimus

Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Press ralį“, narys ir vienas iš ralio istorinių automobilių įskaitos greičio ruožų sudarytojų Valdas Juozas Vilūnas teigė, kad šiais metais išskirtinės technikos mėgėjų laukia nemenkas iššūkis, mat ekipažams numatyta sudėtinga, tačiau įdomi trasa.

„Istorinių automobilių ekipažų laukia labai įdomi 430 kilometrų pirmos ralio dienos kelionė iš Vilniaus į Palangą. Jos metu ralio dalyviams bus numatytos įvairios užduotys specialiose trasose ir kartodromuose. Reikės atidumo, pastabumo ir žinių apie istorines Panemunės vietas. Tai nemenkas iššūkis ne tik technikai, bet ir vairuotojams“, – laukiančio iššūkio subtilybes atskleidė V. J. Vilūnas.

Žurnalistas teigė, kad ralio trasa istorinių automobilių įskaitos dalyviams sudaroma atsižvelgiant į daug specifinių reikalavimų. Jis pabrėžė, kad organizatoriai stengiasi tausoti unikalią techniką, todėl ir sudarydami maršrutą stengiasi parinkti tik tokius kelius, kuriais šių automobilių vairuotojams važiuoti būtų malonu.

„Pirmas ir bene pagrindinis reikalavimas – maršrute negali būti kelių su žvyro danga. Dar vienas kriterijus – sporto rungtys turi derėti su papildomomis užduotimis ir mįslėmis. Žinoma, šio ralio metu privaloma laikytis Kelių eismo taisyklių, o greičiau galima važiuoti tik kartodromuose bei uždarose trasose. Be to, šiais metais bus ir rungčių, kur automobilio greitis ir galingumas neturės įtakos rezultatams“, – sakė organizatorius.

Unikali įskaita, reikalaujanti įgūdžių

Lietuvos ralio lenktynininkas Karolis Raišys, su 1958 m. gamybos „Jaguar XK150“ startavęs Monte Karlo ralyje, taip pat pripažino, kad „Press ralio“ istorinių automobilių įskaita yra pakankamai unikali tiek joje dalyvaujančia technika, tiek ir organizatorių paruoštais greičio ruožais, kuriuose išskirtinės technikos mėgėjams netrūksta nei nuotykių, nei azarto.

„Šiemet geram rezultatui reikės ne tik gerų vairavimo įgūdžių, bet ir tikslumo, kuris kai kuriose trasose bus ypatingai svarbus“, – sakė lenktynininkas.

Patirties bagažą greičio ruožuose valdant istorinę techniką prikaupęs K. Raišys pabrėžė, kad norint pasiekti gerą rezultatą, itin svarbus yra ir tinkamas automobilio paruošimas, ir geras ekipažo darbas tarpusavyje.

„Automobiliai turi būti tinkamai paruošti ir gerai valdomi, tačiau tam, kad būtų pasiektas geriausias rezultatas, labai svarbus vairuotojo ir šturmano bendras darbas. Ekipažo komunikacija turi vykti sklandžiai, o navigatorius turi turėti gerus skaičiavimo įgūdžius“, – aiškino K. Raišys.

Varžybos subūrusios bendruomenę

V. J. Vilūnas pabrėžė, kad šiai „Press ralio“ istorinių automobilių įskaitai unikalumo suteikia ir joje besivaržantys žmonės. Jo teigimu, šios varžybos ne vienam išskirtinės technikos entuziastui tapo ne tik puikia proga išbandyti savo jėgas, bet ir pabendrauti su bendraminčiais. Anot V. J. Vilūno, keli nuolatiniai šio ralio ekipažai taip susibendravo, kad netgi susibūrė į ralio gerbėjus suvienijusį „4 namuko klubą“.

„Didžiausia kiekvieno istorinio automobilio ekipažo pergalė – finišą pasiekti be gedimų ir nuotykių. Tai toks renginys, kuriame nėra laiko važiuojant krapštyti nosį. Atidumas ir maksimali koncentracija būtini abiejų ralio dienų metu. Laimės visi, kurie finišuos, o nugalės padarę mažiausiai klaidų. Ko reikia, kad tą pavyktų pasiekti? Pirmiausia, atidžiai patikrinti automobilį, tuomet nusiteikti ilgai kelionei, pasiimti termosą kavos ar arbatos ir į ekipažą pasikviesti sėkmę“, – šypsodamasis vardino V. J. Vilūnas.

Šiais metais „Press ralio“ istorinių automobilių įskaitoje dalyvaus 25 ekipažai. Seniausi varžyboms užregistruoti automobiliai yra 1966 m. „Volvo Amazon“ ir 1968 m. ZAZ965. Akis bus galima paganyti ir į šiek tiek jaunesnius „Porsche“, „Jaguar“ automobilius, o taip pat ir į „Daimler Benz W115“, Volkswagen Scirocco“, „Datsun 260z“, „BMW 518i“, „Ford Granada“ modelius bei kitą istorinę techniką.

Tradicinis renginys

„Press ralis“ – tradicinis jau 26-erius metus Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas renginys. Apie 70 ekipažų šiame ralyje kasmet susirungia trijose skirtingose įskaitose: „Press“, „Sport“ ir „History“.

Kol „Press“ ir „Sport“ įskaitų dalyviai, suskirstyti į klases pagal variklių darbinį tūrį, rungiasi lenktynių trasose, „History“ įskaitos dalyviai ne tik demonstruoja savo turimų istorinių automobilių galimybes sportiškose rungtyse, bet ir turi gerai pasukti galvas spręsdami logines, orientacines užduotis.

Šių metų „Press ralis“ vyks gegužės 28-29 dienomis Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Palangos apylinkėse.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Rally Žemaitija“ – sekundžių karą laimėjo V. Žala

confident-noyce

Tarptautiniame „Press ralyje“ panevėžiečių ekipažas – trečias

confident-noyce

Startavo tarptautinis „Press ralis“: dėl pergalės kovos ir panevėžiečių ekipažas

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau