Panevėžio miesto savivaldybės Tarybos komitetai šią savaitę pradėjo svarstyti klausimą dėl viešosios įstaigos (VšĮ) „Panevėžio keleivinis transportas“ steigimo galimybės.
Jei miesto politikai viešosios įstaigos steigimui pritars, ji iki rugpjūčio 31 dienos bus įregistruota, o Savivaldybei teks sumokėti steigiamąjį įnašą – 24 tūkst. eurų.
Įsteigus naująjį „Panevėžio keleivinis transportas“ darinį, Savivaldybei pavaldžiai įmonei „Panevėžio autobusų parkas“ susiaurės veikla, bet esą bendrovė išliks.
Panevėžio savivaldybės Miesto plėtros skyriaus vedėjas Jokūbas Leipus naujienų portalui JP aiškino, kodėl būtina steigti VšĮ „Panevėžio keleivinis transportas“.
„Savivaldybė organizuoja keleivių vežimą vietiniais maršrutais, skaičiuoja lengvatinio keleivių vežimo kompensacijas ir mokėjimus. Kitais metais planuojame atlikti konkurencingą vežimo paslaugų pirkimą, todėl iki tol būtina atitinkamai sudėlioti viešojo transporto organizavimo, administravimo ir kontrolės sistemą. Be to, artėja laikas, kai Panevėžyje pradės veikti e-bilieto sistema ir jau dabar būtina suderinti techninius dalykus, kurie padės administruoti e-bilieto veikimo sistemą. Darbų daug, o siekiant tobulinti viešojo transporto sistemos organizavimą ir jį tinkamai administruoti, todėl ir siūlome Panevėžio mieste įsteigti viešojo transporto organizavimo įstaigą“, – teigė J. Leipus ir tvirtino:
„Įsteigta viešoji įstaiga atliktų administravimo funkcijas, o ekonomines-ūkines veiklas ir keleivių vežimo funkciją atliktų konkurencine procedūra – konkurso būdu – pasirenkamas vežėjas ir paslaugos teikėjas.“
Panevėžio savivaldybės mero pavaduotojas Aleksas Varna sakė, kad įsteigus VšĮ „Panevėžio keleivinis transportas“ bendrovė „Panevėžio autobusų parkas“ išliks:
„Sutartis su Autobusų parku neatitinka šiandienos reikalavimų. Esame priversti spręsti problemą – pirkti visuomeninio vežėjo paslaugas. Su šia paslauga susiję daug klausimų – maršrutai, konkretus vežimo tarifai ir kiti dalykai. Kad nereikėtų Savivaldybėje kurti naujo skyriaus, steigiame VšĮ. Konsultavomės su kitais miestai – Vilniumi ir Klaipėda ir buvo priimtas sprendimas, rinktis Klaipėdos variantas. Ši organizacija, kuri steigiama, laikui bėgant taps regionine viešąja įstaiga, kurios dalininkais galės tapti ir kitos Panevėžio regiono savivaldybės. Juolab, kad transporto paslaugos turi būti patogios visiems. Dabartinis Panevėžio autobusų parkas, kaip ir kiti vežėjai, galės dalyvauti konkurse. Įmonė išlieka, bet nebeteiks administravimo ir kitų funkcijų. Be to, Savivaldybė išlieka Autobusų parko akcininke.“