4.4 C
Panevėžys
Antradienis, 16 balandžio, 2024

ISO standartai: būkite geriausi konkurentų tarpe

Visos įmonės siekia, jog jų gaminami produktai  ar teikiamos paslaugos būtų tik aukščiausios kokybės. Tai vienintelis kelias įsitvirtinti konkurencingoje rinkoje. Todėl įmonės vadovai,  norėdami konkurentų sąraše užimti aukščiausias pozicijas, stengiasi įdiegti ir įgyvendinti pažangiausias kokybės vadybos sistemas savo versle. Viena tokių – ISO standartai.

ISO – tai tarptautinės standartų organizacijos kokybės vadybos sistemos standartai. Šiandien Lietuvoje didelė dalis įmonių, galinčių pasigirti stipria vadyba, dirba pagal tarptautinius ISO 9001 standartų reikalavimus.

Ši sistema įmonėse diegiama tokiais etapais:

Nusakoma kokybės konkrečiame versle esmė bei veiklos tikslai.

Aprašoma kaip reikia dirbti, siekiant tuos tikslus įgyvendinti.

Įmonė stengiasi dirbti pagal tą aprašą, siekdama kokybiškiausio rezultato.

Pateikiami akivaizdūs įrodymai, jog laikomasi apraše reikalaujamų kokybė standartų.

Priklausomai nuo to, kokio  dydžio yra įmonė, jos veiklos sudėtingumas, ISO standartai diegiami nuo 6 iki 10 mėnesių. Per šį laikotarpį diegimo proceso metu atliekama daug darbų: įmonės situacijos analizė, proceso efektyvumo rodiklių nustatymas, kokybės vadybos sistemos dokumentų parengimas, šios sistemos diegimas įmonėje, vidaus auditas, sertifikavimo organizacijos parinkimas, kokybės vadybos sistemos sertifikavimas.

Kai kurie verslininkai mano, jog tai tik bereikalingas laiko gaišimas ir daug popierizmo. Tačiau įmonės, įsidiegusios ISO kokybės sistemas, vardija didelį sąrašą šio pasirinkimo privalumų. Įstojus į ES ir pradėjus bendradarbiauti su Vakarų įmonėmis, įdiegta ISO kokybės sistema tampa įrodymu, jog Jūsų darbas atitinka tarptautinius standartus.

Be to, tai esti tarsi garantas, jog gebate pasirūpinti tiek savo darbuotojais, tiek klientais. Kaip rodo praktika, klientai visuomet su didesniu pasitikėjimu renkasi tą produkto ar paslaugų tiekėją, kuris dirba kokybės, pripažintos ir už savo šalies ribų, standartus. Tuo tarpu, darbuotojai jausis saugiau toje įmonėje, kurios tikslai, užduotys bei  pareigos yra tiksliai apibrėžti. Tuomet kiekvienas darbuotojas žino, ko iš jo tikimasi. Tokiu atveju žymiai sutrumpėja naujų narių adaptacija, kyla darbo moralė ir bendra įmonės kultūra.

Be abejonės, kiekvienas verslininkas siekia kuo didesnio pelno ir mažesnių išlaidų. Tačiau, kad tai pasiektumėte, iš pradžių reikia investuoti tiek į gerus santykius su konkurentais, tiek į nuolatinių klientų paiešką, tiek į savo darbuotojų darbo kokybę. Anot sėkmingai jau ne vienerius metus dirbančių verslininkų, ISO standartų diegimas įmonei tikrai padės pasiekti tokių tikslų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau