Į Panevėžio rajono savivaldybės priešgaisrinę tarnybą atriedėjo du nauji automobiliai

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS, Tomas MARKELEVIČIUS (15MIN.LT)
Šią savaitę į Panevėžio rajono savivaldybės priešgaisrinę tarnybą atriedėjo du nauji „Iveco Magirus“ markės automobiliai.

Šią savaitę į Panevėžio rajono savivaldybės priešgaisrinę tarnybą atriedėjo du nauji „Iveco Magirus“ markės automobiliai. O koks likimas laukia Tiltagalių ugniagesių komandoje beveik tris dešimtmečius tarnavusios „Tatra“, dar nežinia. Svarstoma, kad šis vienintelis „Tatra 148“ rajono ugniagesių arsenale buvęs ir, ko gero, išskirtinis automobilis Lietuvoje galėtų iškeliauti į muziejų Šiauliuose.

Turės gelbėjimo įrangą

Pirmadienį Panevėžio rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos parkas pasipildė dviem naujais automobiliais. Į rajoną atvažiavo 1996 ir 1995 metų vokiški priešgaisriniai automobiliai „Iveco Magirus“. Jie perduoti Gegužinės kaimo ir Ramygalos ugniagesių komandoms.

„Kadangi automobiliai yra su visa gelbėjimo įranga, nusprendėme juos skirti komandoms, kurios yra arčiausiai „Via Baltica“ kelio, nes, kaip žinia, būtent čia daugiausia įvyksta avarijų. Iki šiol nė viename automobilyje neturėjome gelbėjimo įrangos“, – naujienų portalui JP komentavo Panevėžio rajono savivaldybės priešgaisrinės tarnybos viršininkas Arūnas Blaževičius.

A. Blaževičius.

Viskas veikia puikiai

Automobiliai įsigyti viešųjų pirkimų būdu. Rajono savivaldybei jie kainavo 70 tūkstančių eurų. Kaip sakė A. Blaževičius, paskelbus viešuosius pirkimus, norą dalyvauti juose pareiškė tik viena įmonė.

„Naujos technikos įpirkti nėra galimybės. Rusiški seni automobiliai genda, tad natūralu, kad dairėmės vakarietiškos technikos. Labai džiaugiamės, kad radome šiuos automobilius. Abu pravažiavę maždaug po 20 tūkstančių kilometrų. Praktiškai jie kaip nauji. Mašinos buvo apžiūrėtos, patikrintos, išmėgintos – viskas veikia puikiai. Abu automobiliai praėjo tiek technikinę apžiūrą, tiek ekspertizę“, – kalbėjo A. Blaževičius.

Automobiliai įsigyti viešųjų pirkimų būdu. Rajono savivaldybei jie kainavo 70 tūkstančių eurų.

Automobilių vidurkis – 35 metai

Vadovas pažymėjo, kad rajono priešgaisrinėje tarnyboje yra labai senų automobilių, kai kurie jų – visiškai neberemontuojami.

„Dar metai, kiti ir kai kurios komandos tikrai nebūtų turėję su kuo važiuoti. Visų turimų automobilių amžiaus vidurkis siekia 35 metus. Automobilių parkas šiek tiek atnaujintas buvo pernai ir užpernai. Turėdavom tai, ką atiduodavo miestas. Patys paskutinį kartą automobilius įsigijome 2008–2009 metais“, – sakė A. Blaževičius.

Šiuo metu Panevėžio rajone dirba aštuonios ugniagesių komandos, o priešgaisrinių automobilių parką sudaro apie 12 tinkamų naudoti automobilių.

Pastaraisiais metais „Tatra“ į iškvietimus važiuodavo gana retai. Dažniausiai šis automobilis būdavo naudojamas ugniagesių profesinės šventės – Šv. Florijono dienos reginiuose.

Atkeliavo iš Vokietijos

Vienas jų ir pats seniausias – Tiltagalių ugniagesių komandos garaže stovintis automobilis „Tatra“. Išskirtinis ir Lietuvoje, ko gero, vienintelis „Tatra 148“, pagamintas 1976-aisiais metais. Toks modelis Lietuvą pasiekė maždaug 1995-aisiais. Čekų gamybos ugniagesių automobilis atkeliavo kaip dovana iš Vokietijos. Panevėžio rajono savivaldybės priešgaisrinė tarnyba iš pradžių svarstė, kuriai rajono ugniagesių komandai šį automobilį skirti, tačiau galiausiai viskas į vietas susidėliojo natūraliai. Vienintelis Tiltagalių ugniagesių komandos garažas buvo pakankamos erdvės, kad jame tilptų beveik devynių metrų ilgio automobilis.

A. Blaževičius.

Sena, bet dar važiuoja

Tiek ugniagesių vadas A. Blaževičius, tiek Tiltagalių ugniagesių komandos gelbėtojai Kęstutis Giedrikas ir Donatas Laučka pasakojo, kad šis senutėlis automobilis važiuoja dar kuo puikiausiai. Tik nėra patogu, kada tenka važiuoti į sodus. Mat ilgų gabaritų automobilį sunku manevruoti siaurose sodų gatvelėse.

Ugniagesiai tvirtino, kad automobilio būklė yra puiki ir techninių problemų dabar jis neturi. Per daugybę metų tiek patys gelbėtojai, tiek autoservisai ne kartą remontavo šį automobilį.

„Buvome išėmę variklį, keitėme riebokšlius. Sankaba tvarkyta, vežėme ją į servisą. Tepalai bėgdavo, bet susitvarkėme gana paprastai ir vėl viskas gerai. Kartais kuro sistema pagauna oro, bet iš esmės tai nieko rimto. Tikrai nėra kažkokių didelių ir nuolatinių problemų“, – sakė ugniagesiai.

Panevėžio rajono priešgaisrinėje tarnyboje yra labai senų automobilių, kai kurie jų – visiškai neberemontuojami.

Greita ir talpi

Pastaraisiais metais „Tatra“ į iškvietimus važiuodavo gana retai. Dažniausiai šis automobilis būdavo naudojamas ugniagesių profesinės šventės – Šv. Florijono dienos reginiuose. Tiesa, ugniagesys K. Giedrikas prisimena, kad „Tatra“ visu pajėgumu dirbo 2014-ųjų metų rudenį, kai Panevėžio rajone užsiliepsnojo didžiulis kiaulių fermų kompleksas. Pasak ugniagesio, pagrindinis šio „Tatra“ privalumas – nemažas išvystomas greitis bei galimybė gabenti daug vandens.

„Jame telpa 5,5 kubo vandens ir 2,3 kubo putų. Jeigu dega kokia pirtis ar nedidelis namelis, tai praktiškai užtenka vien šitos mašinos turimo vandens. Vandenį su ja galima paduoti ir labai dideliu spaudimu, apie 15 atmosferų. Nors automobilis didelis ir sunkus, jis be jokių problemų pasiekia 90 km/val. greitį“, – sakė ugniagesys K. Giedrikas.

Anot pašnekovų, šiame „Tatra 148“ modelyje sumontuotas aštuonių cilindrų, V formos, 12 litrų darbo tūrio agregatas, varomas dyzelinu. Oru aušinamas variklis išvysto 132 kilovatų galią ir maždaug 700 niutonmetrų sukimo momentą. Tiltagalių ugniagesiai skaičiuoja, kad „Tatra“ yra gerokai ekonomiškesnis nei senieji rusiški ugniagesių automobiliai, kurie šimtui kilometrų sunaudoja po 75 ar daugiau litrų benzino. Šis modelis apsiriboja maždaug 40 litrų dyzelino šimtui kilometrų. Į jo baką telpa 150 litrų degalų.

Prašo muziejus

Koks likimas laukia šio automobilio, anot ugniagesių vado A. Blaževčiaus, dar nėra aišku.

„Svarstoma galimybė jį perduoti privatiems kolekcininkas. Jau dabar sulaukėme susidomėjo iš Šiaulių ugniagesių muziejaus, tačiau kaip viskas pasibaigs, pasakyti tikrai dar negaliu“, – tvirtino A. Blaževičius.

Anot vadovo, vienas Panevėžio rajono ugniagesių automobilis gamintas 1963 metais jau tapo šio muziejaus eksponatu.


1 komentarai

Aha 2021-12-08 07:16 at 07:16

https://www.truckscout24.com/special-vehicles-public-utility-vehicles/used/fire-rescue va cia kad liaudis suprastu uz kiek savivaldybe galejo nupirkti automobilius ir uz

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

D. Petrulis: „Svarbiausia – tikėti tuo, ką darai“

confident-noyce

30 metų Panevėžio rajono savivaldybėje dirbantis R. Vilys: „Nieko nėra baisiau, kai tavo gyvenime niekas nesikeičia“

confident-noyce

Valdininkų klaida: laiku neinformavo berčiūniečių apie išduotus leidimus degalinės statyboms

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau