-1.3 C
Panevėžys
Trečiadienis, 24 balandžio, 2024

Į Panevėžio gatves greitai išriedės 10 naujų ekologiškų autobusų

Panevėžio autobusų parkas atsinaujina – neužilgo į gatves išvažiuos 10 naujų suspaustomis dujomis varomų autobusų. Jie pakeis orą teršiančius, senus dyzelinius autobusus.

Laukia sutarčių

Bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“ laikinai direktoriaus pareigas einantis Arnoldas Gražys naujienų portalą JP užtikrino, kad naujieji autobusai tikrai išriedės į Panevėžio miesto gatves.

„Tik dar negaliu pasakyti, kada tiksliai. Kitą savaitę bus atplėšti konkurso vokai. Ir, jeigu nesulauksime apskundimų, bus sudarytos sutartys autobusams pirkti. Viešasis konkursas buvo paskelbtas pernai gruodžio mėnesį“, – sakė A. Gražys.

A. Gražys.

Pasak įmonės vadovo, suspaustomis dujomis varomi autobusai – šiuolaikiški ir ekologiški.

„Naujos kartos autobusai žymiai geresni už dyzelinius. Žinoma, jie kur kas brangesni už dyzelinius, bet pigesni nei elektromobiliai“, – teigė A. Gražys, o pasiteiravus, gal jau planuojama pirkti elektra varomus autobusus, šypteli:

„Kol kas- ne, bet ateityje tokių planų turime. Tik, žinoma, tikslios datos nepasakysiu.“

Lėšos skirtos

Bendrovės „Panevėžio autobusų parkas“ vadovas A. Gražys sakė, kad po miestą per dieną važinėja per 60 maršrutinių autobusų.

Šiuo metu Panevėžys turi 67 po miestą kursuojančius autobusus. Iš jų 52 – senesni nei 15 metų. 52 varomi dyzelinu, 6 – elektra bei dyzeliu, 1 – elektra bei dujomis, 8 naudoja suspaustas gamtines dujas (CNG).

Daugumą parką sudarantys seni dyzeliniai autobusai teršia aplinką, reikalauja gana didelių eksploatavimo sąnaudų, dažnai genda.

Panevėžio viešojo transporto parkui atnaujinti skirta 1,923 mln. eurų Europos Sąjungos investicijų. Miestas prisidės 340 tūkst. eurų, beveik 9 700 eurų – Panevėžio autobusų parkas.

Projektas bus įgyvendintas iki 2019 metų pabaigos.

Pirkimai

2012-aisiais įmonė įsigijo šešis ekologiškus ir ekonomiškus, hibridinius elektra bei dyzelinu varomus „Soliaris“ autobusus. Tuomet kiekvienas jų kainavo maždaug po 1 mln. litų, tačiau parkas sumokėjo tik 15 proc. sumos – kitą dalį finansavo Europos Sąjunga.

Dar po metų, 2013 metais, už Lietuvos Ispanijai parduotus taršos leidimus Aplinkos ministerija keleivinio transporto įmonėms centralizuotai nupirko 93-is mažai taršius miesto autobusus. Iš jų Panevėžiui teko devyni.

Tiesa, ne visi autobusų pirkimai buvo sėkmingi. 2017 metais Autobusų parkas nusipirko aštuonis 2001-ųjų laidos dyzelinu varomus autobusus iš Rėgensburgo (Vokietija).


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Seimas ieškos sprendimų dėl geresnio tarpmiestinio susisiekimo

confident-noyce

Panevėžiečiams, keliaujantiems viešuoju transportu, tenka vėluoti: autobusai atvyksta ne visuomet

confident-noyce

G. Nausėda: regionuose mažėjant tolimojo susisiekimo maršrutų skaičiui, valstybė turi įsiterpti

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau