Du Panevėžio Kazimiero Paltaroko gimnazijos mokiniai – Modestas Raila ir Emilija Kopūstaitė – tapo nacionalinio VILNIUS TECH projekto „Ateities inžinerija“ nugalėtojais. Jų darbai buvo pripažinti geriausiais tarp daugiau nei 200 mokinių projektų iš visos Lietuvos.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) „Ateities inžinerijos“ pavasario sesijoje išsiskyrė panevėžiečio Modesto Railos sukurtas kojomis valdomas pianinas, kuris pelnė vieno geriausio projekto vardą kategorijoje „Roboto prototipas“. Tuo metu Emilijos Kopūstaitės sukurta personalizuota litografinė šviesdėžė taip pat buvo įvertinta pirmąja vieta dizaino ir inovacijų kategorijoje.
M. Railos išradimas – pianinas, grojamas kojomis
Panevėžio Kazimiero Paltaroko gimnazijos devintokas Modestas Raila, besidomintis robotika, nusprendė sujungti technologijas ir meną. Taip gimė netradicinis muzikos instrumentas – pianinas „Catch the Note“, kuriuo grojama ne rankomis, o kojomis. Kuriant šį unikalų įrenginį Modestui talkino informacinių technologijų ir robotikos mokytoja Laura Kuchalskienė bei muzikos mokytoja Marta Putnike.

Kūrimo procese mokinys pasitelkė 3D projektavimo, elektronikos ir programavimo žinias. Pianinas reaguoja į žmogaus šokio judesius, veikdamas kaip muzikos instrumentas. Didžiausias iššūkis Modestui buvo techninis – suprogramuoti signalų perdavimą į skaitmeninę garso darbo stotį „FL Studio“, leidžiančią kurti, redaguoti ir aranžuoti muziką.
Įdomu tai, kad Modestas iki tol niekada nebuvo grojęs jokiu muzikos instrumentu, tad jam teko ne tik sukurti pianiną, bet ir mokytis juo groti. Trylikos klavišų pianinas yra net 3,2 metro ilgio ir 80 centimetrų pločio.
E. Kopūstaitės šviesdėžė – estetikos ir technologijų sintezė
Teminėje srityje „Dizaino technologijos ir inovacijos“ aštuntos klasės mokinė Emilija Kopūstaitė universiteto dėstytojų komisijai pristatė personalizuotą litografinę šviesdėžę. Gimnazistės kūrinys ne tik reprezentuoja mokyklą, bet ir yra praktiškai pritaikomas – tinka edukacijoms, renginiams ar interjero puošybai.
Šviesdėžėje panaudoti Kazimiero Paltaroko gimnazijos inicialai ir mokyklos pastato siluetas. Visa konstrukcija sukurta taikant 3D modeliavimo, grafinio dizaino ir elektronikos žinias. Projekto vadovė, informatikos mokytoja Laura Kuchalskienė, džiaugiasi mokinių pasiekimais.

„Mano mokinys Modestas jau ne kartą įrodė, kad geba savarankiškai dirbti – tereikia jį palaikyti ir paskatinti. Vaikinas labai gabus, pasižymi kūrybišku mąstymu ir atkaklumu. Jam būdingas smalsumas, noras gilintis į technologijas ir nebijoti eksperimentuoti, net jei tai reiškia žengti visiškai nauju keliu. Džiaugiuosi, kad technologijos ir inžinerija sudomina ir mergaites. Šie mokinių pasiekimai – puikus įrodymas, jog technologinis raštingumas ir meninis mąstymas gali darniai bendradarbiauti. Tereikia noro, palaikymo ir domėjimosi, kaip mokslo žinias galima pritaikyti praktiškai“, – džiaugėsi mokytoja L. Kuchalskienė.
VILNIUS TECH ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ programoje dalyvaujantys mokiniai turi galimybę kurti projektus net 21 teminėje kryptyje – nuo inžinerijos, IT, dizaino ir gamtos mokslų iki verslumo.
