18.7 C
Panevėžys
Šeštadienis, 19 liepos, 2025

E. Sabutis sako nesieksiantis europinio finansavimo „Rail Baltica“ atkarpai iki Vilniaus

AutoriusDominykas Biržietis (BNS)
FotoBNS
E. Sabutis.

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako nesieksiantis europinio finansavimo „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpai iki Vilniaus, nes Europos Sąjunga (ES) nėra pasiryžusi skirti lėšų šiai projekto daliai.

Ministras TV3 žinioms teigė, kad reikalingų lėšų europinei vėžei įrengti tarp Kauno ir Vilniaus taip pat nėra valstybės biudžete.

„Jeigu pilnesne apimtimi daryti, tai galėtų priartėti ir prie keturių milijardų eurų. Tai yra didžiulė suma, tai šiandien tokios sumos nei mes neturime, nei Europos Sąjunga nėra pasiryžusi būtent šitam projektui išskirti“, – žinioms sakė E. Sabutis.

„Finansavimui iniciatyvą turime parodyti mes. Šiandieną aš tos iniciatyvos nenoriu rodyti, kadangi pagrindinė koncentracija visgi yra į susisiekimą nuo Talino iki Varšuvos“, – pažymėjo susisiekimo ministras.

Pasak jo, senoji geležinkelio vėžė tarp Kauno ir Vilniaus funkcionuoja gerai ir yra tinkama susisiekimui.

„Pakeisti ją į europinę vėžę anksčiau ar vėliau tikrai reikės, bet turbūt ne anksčiau. (…) Atsakymas į šitą klausimą, kad tai bus vėliau“, – sakė E. Sabutis.

Vilniaus meras Valdas Benkunskas TV3 žinioms tai vadino „didele išdavyste ir nusisukimu nuo Vilniaus“.

Kaip rašė BNS, gegužės pabaigoje Lietuvos, Latvijos ir Estijos susisiekimo ministrai pasirašė bendrą pareiškimą, pagal kurį Baltijos šalys kartu derėsis dėl ilgalaikio ES finansavimo ir papildomų lėšų šaltinių, kad „Rail Baltica“ statybos vyktų greičiau.

E. Sabutis anksčiau teigė, jog projektui svarstoma skolintis garantuojant, kad paskola būtų grąžinta iš būsimo ES finansavimo.

Šių metų vasarį įmonės „Rail Baltica statyba“ vadovas Arenijus Jackus BNS buvo minėjęs, kad europinės vėžės atkarpa nuo Kauno iki Vilniaus nebus nuteista iki 2030-ųjų, kai Lietuvoje planuojama baigti pagrindinės linijos statybą.

A. Jackus tuomet nurodė, kad šią projekto dalį pavyktų įgyvendinti greičiau, jei būtų susitarta dėl partnerystės su privačiu sektoriumi, taip pat galima būtų laikinai įrengti kintamos vėžės mechanizmą.

Baltijos šalių auditoriai pernai birželį paviešintoje bendroje ataskaitoje teigė, kad norint įgyvendinti planuojamus darbus trijose Baltijos šalyse gali prireikti dar 10–19 mlrd. eurų, o vien Lietuvoje – 8,7 mlrd. eurų.

Premjeras Gintautas Paluckas yra sakęs, kad šiuo metu visam „Rail Baltica“ projektui trūksta apie 11 mlrd. eurų.

„LTG Infra“ duomenimis, Lietuva „Rail Baltica“ projektui iki šiol yra užsitikrinusi 1,6 mlrd. eurų finansavimą, kurio jau panaudota 289,6 mln. eurų, iš jų 250,5 mln. eurų – statybos darbams.

Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.

Anksčiau skelbta, kad linija sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, o Lietuvoje „Rail Baltica“ ruožas tęsis 392 kilometrus.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

K. Budrys: patvirtintas 18-asis sankcijų paketas taikosi į Rusijos karo ekonomikos šerdį

JP Redakcija

L. Savickas lankosi Danijoje: stiprins bendradarbiavimą žaliosios energetikos srityje

JP Redakcija

L. Savickas teigia, jog „IShowSpeed“ viešnagė buvo vertinga: prisidės prie šalies žinomumo

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads