Didėja kuro sąnaudos? Patikrinkite automobilio techninę būklę

AutoriusJPFotoFREEPIK.COM

Šiandien, brangstant kurui, vis daugiau vairuotojų susimąsto apie tai, kaip sutaupyti – ieško degalinių, kur pigesnis kuras, naudojasi momentinėmis nuolaidomis arba atsisako ne pirmo būtinumo kelionių. Vienas iš patikrintų būdų minimizuoti kuro sąnaudas yra pasirūpinti automobilio technine būkle. Ką reikia daryti, į kokius aspektus atkreipti dėmesį, kad išvengtumėte tokio nereikalingo kuro sąnaudų padidėjimo?

Išsamiai atsako autoserviso Toptis.lt  specialistai apie tai, kas didina kuro sąnaudas.

Kuro sąnaudas didina tai, kas didina pasipriešinimą – tai yra per žemas padangų slėgis, nešvarūs filtrai, pasenę eksploataciniai skysčiai ir neproporcingas į variklį paduodamo kuro bei oro mišinys.

Tvarkingi automobilio filtrai

Pagrindiniai automobilio filtrai yra kuro, tepalo ir oro filtrai. Jų paskirtis yra užtikrinti, kad švarus kuras, oras ir tepalai lengvai patektų į variklį, o variklis dirbtų sklandžiai.

Užsikimšęs kuro filtras apsunkina kuro siurblio ir variklio darbą, sumažėja trauka. Nešvarus oro filtras apsunkina oro patekimą į variklį, sumažėjus oro kiekiui, paduodamas riebesnis mišinys. Tepalo, arba alyvos filtras, užtikrina, kad variklį sutepanti alyva būtų švari, be teršalų ir degimo produktų liekanų. Užsiteršus filtrui, sutrinka tepalo patekimas į variklį, apsunkinimas variklio darbas ir didėja trintis. Visais trimis atvejais, išauga kuro sąnaudos.

Eksploatacinių skysčių kokybė

Laiku nekeičiami ir nepapildomi eksploataciniai skysčiai didina pasipriešinimą ir apsunkina automobilio darbą. Variklio alyvoje, laikui bėgant, kaupiasi vanduo ir teršalai, variklis nesutepamas taip, kaip anksčiau, didėja trintis, tas pats atsitinka, kai alyvos lygis yra žemiau numatyto. Stabdžių skystyje kaupiasi vanduo, skystis praranda antikorozines savybes, jei aprūdijęs suporto stūmoklis negrįžta į pradinę padėtį, važiuojant trinkelės trinasi į disko paviršių ir sukelia stiprų pasipriešinimą. Netinkama arba pasenusi alyva pavarų dėžėje taip pat didina pasipriešinimą. O viskas, kas didina pasipriešinimą, didina ir kuro sąnaudas.

Teisingi variklio darbą veikiančių jutiklių parodymai  

Kuro sąnaudos išauga, esant žemai variklio temperatūrai arba nepakankamam oro srautui, tačiau matuojant šiuos duomenis, gali atsirasti netikslumų.

Termostatas reguliuoja aušinimo skysčio padavimą, priklausomai nuo variklio temperatūros. Jei termostato sklendė užstringa atviroje padėtyje, į variklį paduodamas aušinimo skystis, variklis nepasiekia darbinės temperatūros. Esant žemesnei temperatūrai, paduodamas riebesnis mišinys. Tas pats nutinka, jei sugenda sklendės padėties jutiklis.

Aušinimo skysčio temperatūros jutiklis ir oro srauto matuoklis perduoda valdymo blokui duomenis apie variklio temperatūrą ir oro srautą. Jei perduodami netikslūs duomenys, o į variklį paduodamas riebesnis mišinys, – kuro sunaudojimas automatiškai padidėja.

Lambda zondas, montuojamas katalizatoriaus korpuse, matuoja deguonies kiekį išmetamosiose dujose. Remiantis šiais duomenimis, valdymo bloke reguliuojamas į variklį paduodamo kuro ir oro santykis. Jei zondas rodo klaidingus duomenis, paduodamas netinkamų proporcijų mišinys, o tai vėl lemia didesnį kuro sunaudojimą

Tinkamas padangų slėgis ir tvarkinga ratų geometrija

Netinkama ratų geometrija ir pernelyg mažas padangų slėgis didina pasipriešinimą, o tai, kas didina pasipriešinimą, didina ir kuro sąnaudas. Ratų geometriją rekomenduojama koreguoti bent kartą per metus, kaskart keičiant padangas. Padangų slėgį rekomenduojama tikrinti bent kartą per mėnesį ir kaskart, pasikeitus oro temperatūrai.

Nauda – daugiau nei sutaupytas kuras

Švarūs filtrai, kokybiški eksploataciniai skysčiai, sureguliuota variklio temperatūra, tvarkinga ratų geometrija ir padangų būklė – pagrindiniai dalykai, kurie mažina pasipriešinimą, mažiną trintį, užtikrina sklandų ir lengvą važiavimą ir padeda minimizuoti kuro sąnaudas.

Išaugus kuro kainoms, nemažai vairuotojų suskubo keisti eksploatacinius skysčius, filtrus ar tiesiog  atlikti diagnostiką. Nors pirminis motyvas yra kuro taupymas, tačiau nauda yra daug didesnė – kur yra didesnis pasipriešinimas ir didesnė trintis, ten yra ir didesnis nusidėvėjimas – tiek kalbant apie padangas, tiek apie variklio darbines dalis.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Automobilio paruošimas šaltajam sezonui: 5 svarbiausi dalykai, kurių nederėtų pamiršti jau dabar

confident-noyce

Lietuvoje debiutavo antrosios kartos „Kia Niro“

confident-noyce

Transporto sektorius – ant svarbių pokyčių slenksčio: išmušė elektros ir skaitmeninės erdvės valanda

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau