12.9 C
Panevėžys
Penktadienis, 23 gegužės, 2025

Didėja dujinių „Volvo“ sunkvežimių, mažinančių CO₂ emisiją iki 100 proc., paklausa

AutoriusjP
Fotogamintojų

Dujomis varomų „Volvo“ sunkvežimių paklausa toliau auga – vien per 2024 m. jų pardavimai padidėjo daugiau nei 25 %. Tokie sunkvežimiai leidžia transporto įmonėms sumažinti savo anglies dioksido pėdsaką, ypač naudojant iš atsinaujinančių šaltinių pagamintus degalus – tuomet CO₂ emisija gali sumažėti iki 100 %.

„Volvo Trucks“ jau pardavė daugiau nei 8 000 dujinių sunkvežimių visame pasaulyje. 2024 m. pardavimai išaugo 25 %, o pagrindinės rinkos – Švedija, Norvegija, Nyderlandai, Ispanija ir Jungtinė Karalystė. Dujiniai varikliai, montuojami į „Volvo FM“, FH ir „FH Aero“ modelius, pritaikyti tiek biodujoms, gaunamoms iš organinių atliekų, tiek suskystintoms gamtinėms dujoms (LNG).

Šie sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki 1 000 km, todėl yra tinkami tarptautiniams pervežimams, regioninei distribucijai ir statybų darbams. Tai perspektyvi alternatyva kitoms mažataršėms transporto priemonėms – tiek vežėjai, tiek transporto paslaugų užsakovai ieško tvaresnių veiklos būdų.

„Daugelis mūsų klientų keičia dyzelinius sunkvežimius į dujinius – tai paprastas sprendimas sumažinti CO₂ emisiją čia ir dabar“, – sako Janas Hjelmgrenas, „Volvo Trucks“ produktų vadovas. „Dujiniai „Volvo“ sunkvežimiai padeda transporto įmonėms sumažinti eksploatavimo išlaidas ir CO₂ pėdsaką, išlaikant našumą.“

Daugelyje šalių jau veikia išplėtotas biodujų degalinių tinklas. Europos biodujų asociacijos duomenimis, pasaulinė biodujų gamyba 2024 m. išaugo 21 %. Tai reiškia, kad vis daugiau naudotojų gali sumažinti CO₂ emisiją iki 100 %. Šalyse, kuriose taikomos mokesčių lengvatos ir valstybės subsidijos atsinaujinantiems degalams bei mažataršėms transporto priemonėms, biodujos tampa ekonomiškai konkurencinga alternatyva dyzelinui. Įprastos suskystintos gamtinės dujos CO₂ emisiją sumažina iki 20 % („nuo bako iki ratų“), palyginti su dyzeliniais sunkvežimiais.

Reikšmingas CO₂ ir eksploatacinių išlaidų mažinimas

„Volvo“ siūlo išskirtinę dujinių variklių technologiją, sukurtą remiantis geriausiai parduodamu D13 dyzeliniu varikliu. Jo našumas prilygsta bet kuriam dyzeliniam varikliui, tačiau CO₂ emisija – žemesnė.

„Mūsų dujiniai varikliai yra pažangūs ir lenkia konkurentus galios, sukimo momento, variklio atsako bei degalų ekonomijos srityse. Vairuotojai vertina jų galią, patogų važiavimą ir mažą triukšmo lygį“, – sako J. Hjelmgrenas. „Matome, kad šie sunkvežimiai turi didelį potencialą siekiant nulinės emisijos transporto.“

CO₂ emisijos mažinimas – faktai:

  • Perėjimas nuo dyzelino prie LNG leidžia sumažinti CO₂ emisiją iki 20 % („nuo bako iki ratų“).
  • Perėjimas nuo dyzelino prie biodujų / bio-LNG leidžia sumažinti CO₂ emisiją iki 100 % („nuo šaltinio iki ratų“).
  • Bio-LNG gaminamos iš buities atliekų, žemės ūkio atliekų ir nuotekų.
  • Bio-LNG identiškos įprastoms LNG dujoms pagal našumą, saugojimą ir pildymą.

Apie dujinius „Volvo“ sunkvežimius:

  • „Volvo“ siūlo dujinius FM, FH ir „FH Aero“ modelius – vilkikus ir važiuokles su 4×2, 6×2 ir 6×4 konfigūracijomis, sertifikuotus iki 60 t.
  • „Volvo G13 LNG“ variklis sukurtas remiantis dyzelinio D13 „Euro 6“ technologija. Galios versijos: 420 AG / 2 100 Nm, 460 AG / 2 300 Nm ir 500 AG / 2 500 Nm.
  • Didžiausia dujų bako talpa – 225 kg, leidžianti nuvažiuoti iki 1 000 km.
  • „Volvo Trucks“ dujiniuose sunkvežimiuose naudojama ekonomiška HPDI (aukšto slėgio tiesioginio įpurškimo) technologija iš „Cespira“: https://cespira.com/
  • Uždegimui naudojamas nedidelis dyzelino kiekis, o naudojant HVO, CO₂ emisija gali būti sumažinta iki 100 % („nuo šaltinio iki ratų“), palyginti su dyzeliniu sunkvežimiu.
  • Biodujos yra viena iš vidaus degimo varikliams skirtų degalų rūšių – svarbi „Volvo Trucks“ jėgos agregatų strategijos, kuria siekiama iki 2040 m. pasiekti nulinę emisiją, dalis.
  • „Volvo Trucks“ trijų krypčių strategija apima elektrinius, vandenilinius ir vidaus degimo variklius, kuriuose naudojami degalai iš atsinaujinančių šaltinių.

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Naujas greitai įkraunamas elektrinis „Volvo“ sunkvežimis nuvažiuos 600 kilometrų

JP Redakcija

Elektriniu sunkvežimiu po Europą – misija (ne)įmanoma?

JP Redakcija

Elektrinio transporto įkrovimo parkų plėtrai – iššūkių raizginys

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads