Daugėja atvejų, kai parduotuvėse pirktame maiste randama parazitų: ką daryti ir kur...

Daugėja atvejų, kai parduotuvėse pirktame maiste randama parazitų: ką daryti ir kur kreiptis?

Indrė Kiršaitė, LRT RADIJO laida „Ryto garsai“, LRT.lt / Bendrovės, BNS nuotr.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos duomenimis, šiemet pagrįstų skundų dėl parduotuvėse pirkto maisto kokybės sulaukiama beveik ketvirtadaliu daugiau nei pernai.

Socialiniuose tinkluose galima rasti nemažai įrašų, kai saldainiuose randama kirmėlių, kruopose – kandžių, taip pat sugedusių vaisių, supelijusios duonos, prarūgusių sulčių, švinktelėjusios žuvies ar mėsos.

Tarnybos Maisto skyriaus vyriausioji specialistė Skirmantė Ambrazienė sako, kad šiais metais itin padaugėjo pranešimų apie įvairius parazitus maiste.

BIC

„Rugpjūčio ir spalio mėnesiais padaugėjo vartotojų skundų dėl maisto netinkamos kokybės, ypač kirmėlėmis arba kandimis užkrėstų maisto produktų, nusipirktų prekybos centruose. Pagal turimus duomenis, būtent šiais mėnesiais mes jau gavome apie 10 vartotojų skundų ir pusė jų buvo pagrįsti.

Galima būtų įžvelgti ir tendenciją, kad būtent rudens pradžioje žmonės perka daugiau kruopų, sausainių, saldainių“, – sako specialistė.

Susisiekus su „Maxima“, „Rimi“, „IKI“, „Norfa“ ir „Lidl“ prekybos tinklais, visų jų atstovai sakė, kad atvejai, kai žmonės įsigyja netinkamos kokybės maisto produktą, yra pavieniai – nuo kelių iki keliolikos kartų per mėnesį.

Prekybininkų teigimu, tokių situacijų priežastys įvairios: kartais tai gamintojų ir tiekėjų klaidos, kartais ir pačių prekybos centrų.

Pasak prekybos centrų atstovų, kiekvienas atvejis tiriamas atskirai: rengiamas išsamus vidinis parduotuvės patikrinimas, tiriama visa prekių siunta, taip pat atliekami laboratoriniai tyrimai. Prekyba tęsiama tik tada, kai įsitikinama, kad prekė yra kokybiška. Jei ne, ji išimama.

Gali imtis sankcijų

Jeigu toks atvejis ištinka jus, pirmiausia reikia kreiptis į patį prekybos centrą: grįžti į pirkimo vietą, susisiekti telefonu, elektroniniu paštu ar per feisbuką.

Jei prekė iš tikrųjų yra nekokybiška, visi prekybos tinklai yra įsipareigoję ją pakeisti nauja arba grąžinti pinigus. Jei prekybos centras tai daryti atsisako, galima kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą.

„Jeigu prekybininkas vartotojo skundo netenkina, vartotojais visais atvejais per 14 dienų gali kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ir pateikti skundo prašymą. Šiuo atveju mes registruojame skundus, atitinkamai perduodame teritorinėms tarnyboms ir nedelsiant yra atliekamas skundo pranešimų nagrinėjimas. […]

Be abejo, jeigu yra nustatomi neatitikimai, mūsų tarnyba gali imtis atitinkamų sankcijų. Maistui ir su maistu besiliečiantiems gaminiams taikomi labai aukšti kokybės reikalavimai. Mūsų tarnyba tiek gavusi skundą, tiek pati vykdydama valstybinę kontrolę labai griežtai žiūri į tų maisto produktų atitiktį visiems keliamiems reikalavimams. Vartotojas turi gauti pakankamai informacijos apie produktą, kurį perka“, – sako Skirmantė Ambrazienė iš Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos.

AIK

H2Auto plovykla

Mano namukas

JUKmedia

Lazy Monkey

Dattoo tattoo

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.