15.3 C
Panevėžys
Antradienis, 13 gegužės, 2025

Daliai elektrinių mikrojudumo priemonių siūloma leisti važiuoti per perėjas

AutoriusSniegė Balčiūnaitė (BNS)
FotoBNS

Vyresnio amžiaus žmonėms, neįgaliesiems ir judėjimo sutrikimų turintiems asmenims siūloma leisti per pėsčiųjų perėjas važiuoti kai kuriomis elektrinio mikrojudumo priemonėmis iš jų neišlipant, tačiau judant lėčiau nei 6 km per valandą.

Tai negaliotų elektriniams paspirtukams, riedlentėms, balansiniams vienračiams ir riedžiams.

Seimas priėmė svarstyti tokias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas.

Pasak jas pristačiusio Mišriai Seimo narių grupei priklausančio Viktoro Fiodorovo, leidus su dalimi mikrojudumo priemonių per perėjas važiuoti mažu greičiu, būtų lengviau tiems žmonėms, kurie turi judėjimo sunkumų, nes dabar, anot jo, nustatyti per griežti reikalavimai.

„Griežtai reglamentuojamas visų elektrinių mikrojudumo priemonių naudojimas, siekiant didinti saugumą, tačiau sukūrė ir tam tikrų nepatogumų“, – Seime tvirtino pataisų iniciatorius.

Parlamentaro teigimu, ypač daug problemų kyla tiems žmonėms, kurie šiomis priemonėmis naudojasi ne dėl pramogos, o dėl būtinybės.

„Tai ypač liečia vyresnio amžiaus žmones, tuos, kurie turi judėjimo sunkumų, kurie dėl naujų taisyklių tokias mikrojudumo priemones privesti prasistumti per pėsčiųjų perėjas. Tai ne tai, kad nepatogu, tai yra praktiškai fiziškai neįmanoma, ypač kalbant apie asmenis, kurie turi judėjimo sunkumų. Tokios priemonės svoris yra apie 100 kilogramų“, – kalbėjo V. Fiodorovas.

Tokių priemonių tik daugės

Demokratas Kęstutis Mažeika pastebėjo, kad nuvykus į mišias, galima pamatyti, kiek daug tokių mikrojudumo priemonių yra prie bažnyčios.

Tačiau „valstietis“ Eimantas Kirkutis pabrėžė, kad šias transporto priemones turintys gyventojai retai važiuoja per perėjas.

„Mano uošvis turi tokį vežimėlį, tai viena vienintelė bėda yra tokia, kad važiuoja tie asmenys dažniausiai net ne pėsčiųjų takais, ne šaligatviais, o dažniausiai važiuoja gatve. Ne per pėsčiųjų perėjas jie važiuoja, jie dažniausiai per kertamąsias sankryžas, kaip kiti eismo dalyviai važiuoja“, – tvirtino parlamentaras.

Mišrios Seimo narių grupės narys Artūras Zuokas, pabrėždamas, kad kuo toliau, tuo daugiau tokių transporto priemonių gatvėse bus, siūlė pataisas svarstyti su Aplinkos apsaugos komitetu bei įvertinti ir esamas galimybes, ir planus dėl tokių specifinių transporto priemonių važiavimo miestų gatvėmis, šaligatviais.

„Turime planuoti infrastruktūrą tokioms priemonėms pritaikomą, nes praeityje jų nebuvo, o dabar visuomenė turtingėja, galimybė įpirkti ženkliai patogesnę priemonę, kuri skirta žmonėms, turintiems judėjimo negalią, tik didės“, – aiškino A. Zuokas.

Išimtis gali būti taikoma ir dviratininkams

Tuo metu socialdemokratas Audrius Radvilavičius prognozavo, kad tokios pataisos atvers Pandoros skrynią: „Šiek tiek bandoma prisidengti neįgaliųjų korta, o patys puikiai matome situaciją, ne vieną ir ne du kartus pačiam teko susidurti važiuojant transporto priemone, kad ir su riedžiais, ir su dviračiais važiuoja per perėjas nenulipdami ir sukelia avarines situacijas.“

„Valstietis“ Bronis Ropė svarstė, kad išimtis dėl važiavimo per perėją tam tikru greičiu galėtų būti taikoma ir dviratininkams: „Važiuoja su specialia apranga, specialiais batais, nes ne visada galima turbūt lengvai, paprastai nusiimti ir lengvai persivaryti, tuo labiau kad eiti.“

Taip pat jis siūlo leisti važiuoti ne per visas perėjas, o tik ten, kur perėja jungia dviračių takus.

Be to, B. Ropė abejoja, ar reikia drausti važiuoti per perėjas tada, kai nėra pėsčiųjų.

„Atvažiuoji, tuščia perėja, apsidairei, pamažu pravažiuoji (…), nuvažiavai. Tokiu atveju mes ir saugumą užtikrintume“, – tvirtino jis.

Įstatymas numato, kad elektrinė mikrojudumo priemonė yra vienam žmogui važiuoti skirta elektra varoma transporto priemonė, kurios didžiausiasis greitis ne didesnis kaip 25 km per valandą. Tokioms transporto priemonėms priskiriami elektriniai paspirtukai ir riedlentės, balansiniai vienračiai, riedžiai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kitos savaitės pradžioje numatomi eismo ribojimai magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda

JP Redakcija

Kelininkai plečia pažangaus ženklinimo taikymą: padės keliauti saugiau

JP Redakcija

E. Sabutis: Lietuvai pavyko tapti Baltijos šalių lydere eismo saugumo srityje

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads