Centrinėje sankryžoje atsiradusios geltonos linijos glumina panevėžiečius

Kelių eismo taisyklėse numatytas sankryžos ženklinimas pieštu geltonu tinklu arba geltonu keturkampiu su X viduryje. Į šią vietą draudžiama įvažiuoti, jei joje ar už jos stovi kiti automobiliai, dėl kurių vairuotojas liktų stovėti pažymėtame plote. Tai aktualiausia piko metu, kai spūstyse automobiliai juda itin lėtai.

Geltonas tinklas, kuriuo išpaišyta labiausiai apkrauta Panevėžio Vilniaus – J. Basanavičiaus gatvių sankryža – pirmoji mieste nauju būdu paženklinta sankryža. Jeigu toks judrios sankryžos žymėjimas pasiteisins, taip gali būti išpieštos ir kitos sankryžos, kuriose susidaro spūstis piko metu.

Numatyta taisyklėse

Kelių eismo taisyklėse numatytas sankryžos ženklinimas pieštu geltonu tinklu arba geltonu keturkampiu su X viduryje. Į šią vietą draudžiama įvažiuoti, jei joje ar už jos stovi kiti automobiliai, dėl kurių vairuotojas liktų stovėti pažymėtame plote. Tai aktualiausia piko metu, kai spūstyse automobiliai juda itin lėtai.

„Prašokti“ sankryžą bandantys vairuotojai įvažiuoja į ją dar degant žaliam šviesoforo signalui, bet jei priekyje automobilių grūstis juda itin lėtai, jie lieka stovėti sankryžoje ir užsidegus raudonai. Tada vairuotojai iš statmenai esančios gatvės nebegali pervažiuoti sankryžos ir formuojasi dar ilgesnė spūstis.

Nusprendė išbandyti

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas ir Eismo organizavimo darbo grupės vadovas Tomas Jukna naujienų portalui JP pasakojo, kad Vilniaus – J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje geltonas tinklas išpieštas pernakt.

„Buvo nuspręsta išbandyti šį saugaus eismo metodą ir sumažinti spūstis piko metu. Tokie geltonų linijų tinklai naudojami Vilniuje, Kaune. Jeigu rezultatas bus teigiamas, galbūt panaudosime ir kitų gatvių sankryžų ženklinimui“, – aiškino T. Jukna.

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas T. Jukna pasakojo, kad Vilniaus – J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje geltonas tinklas išpieštas pernakt.

Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, geltonų linijų žymėjimą atliko įmonė „Biseris“.

„Su šia firma Savivaldybė yra sudarę sutartį. Jie atlieka ir kitus gatvių žymėjimų darbus. Vieno kvadratinio metro gatvių žymėjimas, berods, įkainuotas 3-4 eurais“, – sakė Eismo organizavimo darbo grupės vadovas T. Jukna.

Toks ženklinimas – ne naujiena

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Virginijus Mačėnas aiškino, kad tokie geltonų linijų tinklai – ne naujiena.

„Toks ženklinimas yra ir Vilniuje, ir Šiauliuose, o dabar bus išbandytas ir Panevėžyje. Geltono tinklo išpaišymas tinka toje sankryžoje, kurioje susidaro spūstis. Mano galva, kitas Panevėžio gatvių sankryžas tokiomis geltonomis linijomis ženklinti nebūtina. Nebent, gal tai tiktų dar padaryti Vilniaus-Ramygalos gatvių sankryžoje“, – svarstė pareigūnas ir pridūrė, kur būna spūstis avarijos neįvyksta.

Todėl, esą, avaringos sankryžos prie „Žaros“ prekybos centro geltonų linijų tinklu ženklinti neverta.

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas V. Mačėnas aiškino, kad tokie geltonų linijų tinklai ne naujiena.

Kelia sumaištį

Nors geltonas tinklas gatvėje – nėra naujovė, šis žymėjimas retai naudojamas. Miesto savivaldybės iniciatyvą taip kovoti su sankryžose spūstis sukeliančiais vairuotojais – gyventojai pasitiko nevienareikšmiškai.

Nors geltonas tinklas gatvėje – nėra naujovė, šis žymėjimas retai naudojamas. Miesto savivaldybės iniciatyvą taip kovoti su sankryžose spūstis sukeliančiais vairuotojais – gyventojai pasitiko nevienareikšmiškai.

Vieni panevėžiečiai įsitikinę, kad geltonos linijos ir informaciniai ženklai gerokai prisidės prie eismo kultūros gerinimo ir spūsčių sankryžose mažinimo, o kitų manymu, tokie metodai didelės naudos neduos arba tik dar labiau trikdys nepatyrusius vairuotojus.

Pakalbintas vairuotojas Mindaugas L. naujienų portalui JP sakė: „Geltonų linijų tinklas blaško dėmesį ir su juo reikia apsiprasti. Vargu, ar toks ženklinimas bus naudingas Panevėžyje. Šiuo metu tos ryškios geltonos linijos, man atrodo, daugiau sukėlė sumaištį.“

[quote_box_center] Iš Kelių eismo taisyklių

Geltonomis linijomis pažymėtas plotas važiuojamųjų dalių sankirtoje žymi vietą, į kurią įvažiuoti draudžiama, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti važiuojamųjų dalių sankirtoje ir trukdyti kitų transporto priemonių eismui, išskyrus tuos atvejus, kai sankryžoje reikia pasukti į kairę.

Bauda – kaip už bet kokio kelio ženklo pažeidimą. Likę stovėti geltonu tinklu pažymėtoje zonoje vairuotojai rizikuoja gauti nuo 28 iki 86 eurų dydžio baudą, kaip ir už stovėjimą neleistinoje vietoje, ištisinės linijos kirtimą ir kitus kelių ženklų bei ženklinimo reikalavimų pažeidimus. [/quote_box_center]


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Dėl remonto darbų Panevėžyje laikinai neveiks kai kurie šviesoforai

confident-noyce

Panevėžyje daugės modernių šviesoforų

confident-noyce

Panevėžyje planuojama nauja žiedinė sankryža

erikas

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau