18 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 18 rugpjūčio, 2022

Besilydančias nuo karščio Panevėžio gatves gelbės šaltu vandeniu

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS
Besilydančias nuo karščio Panevėžio gatves gelbės šaltu vandeniu.

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai pridaro miesto gatvėms nemažai žalos. Oro temperatūrai pakilus iki daugiau nei 30 laipsnių karščio, „plaukiantis“ bitumas bei provėžuota kelio danga – viena iš itin dažnų problemų.

Norėdami išgelbėti gatves, kad visiškai neišsilydytų asfaltas, Panevėžio miesto savivaldybės valdininkai planuoja jas laistyti. Tokia priemonė buvo taikoma karštą 2021 metų vasarą.

Apžiūrės gatves

Alinantys karščiai trauktis neplanuoja ir kamuos dar visą šią savaitę. Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga naujienų portalui JP teigė, kad tikrins miesto gatves, ar aukšta oro temperatūra nepažeidė asfalto dangos.

„2021 metais, kai vasarą stojo dideli karščiai, miesto gatves laistėme. Tačiau, ar reikės imtis panašių priemonių šiemet, pasakyti negaliu. Pirmiausia apžiūrėsime gatves ir nustatysime, kurias labiausiai paveikė karščiai. Pernai vasarą laistėme tas gatves, kuriose važiuoja sunkiasvoris transportas. Jeigu karščiai laikysis toliau, planuosime gatvių laistymą, o darbus atliks bendrovė „Panevėžio specialusis autotransportas“, – paaiškino skyriaus vedėjas D. Vadluga.

D. Vadluga.

Barsto smulkia skaldele

Esant itin aukštai ir Lietuvos klimatui nebūdingai oro temperatūrai bei veikiant tiesioginiams saulės spinduliams, kelio danga atskiruose ruožuose įkaista iki itin aukštos – virš 50 laipsnių temperatūros.

Dėl šios priežasties asfalto dangoje esantis bitumas dėl savo savybių suminkštėja, o papildomai veikiant pravažiuojančių transporto priemonių ratų sukeltoms jėgoms gali būti iškeliamas į paviršių.

Tokių kelių ruožų gali atsirasti visoje Lietuvoje. Tai priklauso nuo daugelio priežasčių – meteorologinės situacijos, kelią supančios aplinkos, kelio dangos būklės ir kitų.

Besilydančias nuo karščio Panevėžio gatves gelbės šaltu vandeniu.

Gavus pranešimą apie išplaukusį bitumą, į probleminį ruožą vyksta valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčios įmonės darbuotojai ir tą ruožą sutvarko – suminkštėjusio asfalto vietas barsto smulkia skaldele, kuri sugeria bitumo perteklių ir padidina transporto priemonių ratų sukibimą su kelio danga.

Kelių ruožuose, kur bitumas itin išplaukęs, gali būti ribojamas eismas ar greitis. Eismas ribojamas tik tada, kai kyla pavojus eismo saugai arba gali būti gadinama kelio danga – gali susidaryti provėžos.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Lietuvoje antrąkart šiemet registruotas stichinis reiškinys – kaitra

confident-noyce

Valdininkai ramina panevėžiečius: Senamiesčio-Tinklų gatvių sankryžos remonto darbus planuojama užbaigti laiku

confident-noyce

Šiomis dienomis būkite atsargūs: vaistininkai pataria, kaip pasirūpinti savo sveikata

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau