-1.5 C
Panevėžys
Sekmadienis, 5 gruodžio, 2021

Atnaujintame Skaistakalnio parke tyko pavojai: susižalojo dviračiu važiavęs panevėžietis

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖFotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS, JP SKAITYTOJO
Atnaujintame Skaistakalnio parke tyko pavojai: susižalojo dviračiu važiavęs panevėžietis.

Gražūs rudeniniai orai panevėžiečiams leidžia džiaugtis atsinaujinusiu Skaistakalnio perku, tačiau per parką nutiesti pėsčiųjų ir dviračių takai, pasirodo, esą pavojingi. Tuo savu kailiu patyrė dviračiu važiavęs panevėžietis.

Užprogramuotos nelaimės

„Šiame parke esantis dviračių takas kelią pavojų dviratininkams. Nesuprantu, kas suprojektavo skirtingo aukščio dviračių ir pėsčiųjų takus šalia, perskiriant juos nuožulniu borteliu. Juk važiuojant dviračiu ir netyčia kryptelėjus link pėsčiųjų takelio, esant šlapiai dangai arba kaip dabar, prikritus lapams – griuvimas neišvengiamas, ką vakar ir patyriau. Pasisekė, kad nepatyriau rimtesnės traumos, bet kai kam gali ir nepasisekti. Čia tikrai užprogramuotos nelaimės“ – JP redakcijai atsiųstame laiške rašė panevėžietis Vidmantas.

Toks projektuotojų sprendimas

Skaistakalnio parko projekto vadovas Tadas Stanikūnas paaiškino, kad tokį sprendimą – dviračių ir pėsčiųjų takus atskirti borteliu, priėmė projektuotojai.

„Tai yra projektuotojų sprendinys, viskas įrengta pagal projektą. O, ar jis yra teisingas ir patogus eksploatuoti, komentuoti negaliu“, – kalbėjo T. Stanikūnas.

T. Stanikūnas.

Paklausus, ar pačiam jau teko išbandyti naujus Skaistakalnio parko takus, projekto vadovas T. Stanikūnas sakė: „Taip, teko vaikščioti, bet asmeninė nuomonė, tegu lieka man“.

Rėmėsi rekomendacijomis

Skaistakalnio parką projektavo ir projektą vykdė sostinės įmonė MB „Pupa-Strateginė urbanistika“. Telefonu susisiekus su šios bendrovės direktoriumi Tadu Jonauskiu, jis apgailestavo dėl įvykusios nelaimės, bet pažymėjo, kad dviračių ir pėsčiųjų takai parke įrengti vadovaujantis visomis rekomendacijomis ir remiantis gerąja, kitų šalių praktika.

Anot T. Jonauskio, net ir šių takų spalvos parinktos skirtingos tam, kad būtų lengviau identifikuoti kur dviračių, kur pėsčiųjų takas. Asfalto mišinys pasirinktas toks, kad būtų kuo mažiau granulių, kad būtų kuo lygesnis paviršius važiuoti dviračiais, vėžimėliais, paspirtukais.

Atnaujintame Skaistakalnio parke tyko pavojai: susižalojo dviračiu važiavęs panevėžietis.

„Bortelis yra dviratininkų asociacijos ir dviračių takų įrengimo rekomendacija. Kodėl nuožulnus ir kodėl apskritai bortas, noriu paaiškinti, kad  jeigu borto nebūtų, dviratininkai dažniau įvažiuotų į pėsčiųjų takus ir taip keltų pavojų kitiems. Tai tikrai labai dažnos situacijos, arba vienas kitą aplenkinėtų ir realiai vien tik skirtinga spalva takų atskirti neužtenka. Nuožulnus, o ne aštrus bortelis padarytas saugant pačius dviratininkus. Jeigu jis netyčia susimėtytų ar kažkas nutiktų panašaus, ir, jei bortas būtų aštrus, tai nelaimė būtų daug skausmingesnė“, – komentavo T. Jonauskis.

Atnaujintame Skaistakalnio parke tyko pavojai: susižalojo dviračiu važiavęs panevėžietis.

Dar naujas gaminys

Anot pašnekovo, šis takas yra pagrindinis miesto dviratininkų takas, todėl tikėtina, kad ten bus ganėtinai dideli dviratininkų srautai, todėl atskyrimas turi būti.

Pasak įmonės vadovo, bortelis buvo įrenginėjamas remiantis ir pasauline praktika, pavyzdžiui tokius bortelius naudoja dviračių šalimi vadinama Olandija.

„Iš užsienio gerosios patirties atėjo būtent tokie bortai ir pas mus. Lietuvoje tai yra dar naujas gaminys. Per paskutinius metus gamintojai pradėjo gaminti, nes tiesiog visi projektuotojai pagal rekomendacijas pradėjo taikyti būtent tokį bortelį“, – paaiškino T. Jonauskis ir sakė, kad bortelis įrengtas tose vietose, kur dviračių takas su pėsčiųjų nėra atskirtas, pavyzdžiui žaliąją juosta.

„Mums, kaip projektuotojams, belieka tik apgailestauti dėl šio įvykio, o, tai, kad šiuo metu orai drėgni, ar slidu, ar nuo takų nenuvalyti lapai – tai jau priežiūros klausimas, ir taip neturėtų būti. Dviračių takai yra infrastruktūros takai, kurie turėtų būti nuvalyti“, – teigė T. Jonauskis.


2 komentarai

pėstysis 2021-10-18 13:12 at 13:12

O tai darbų sauga nereikalauja žymėti skirtingus aukščius? Kaip kad laiptelį parduotuvėje? Tas pat ir prie Cido- per mugę esu griuvus. Slidu, koją ne taip pastačiau ir bumpt.

Atsakyti
Pnvž 2021-10-20 09:36 at 09:36

Tai tų dviratininkas ir važuojibdviračiu taku nėra ko važiuoti iš dviračių tako į peščiuju taka

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Tikisi modernizuoti seniausią pėsčiųjų ir dviračių taką link Berčiūnų

confident-noyce

Gelžbetoninė Skaistakalnio parko siena skaičiuoja paskutines dienas

confident-noyce

Skaistakalnio parke lieka stovėti neįveikta gelžbetoninė siena

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau