Antikorozinis padengimas: kada jis būtinas?

Antikorozinis padengimas: kada jis būtinas?

JP / Freepik.com nuotr.

Jei žąsiukus skaičiuojame atėjus rudeniui, tai pavasarėjant dažnas automobilio savininkas ima skaičiuoti rūdis automobilio kėbule. Čia niekas neturėtų stebinti: tiek gatvės, tiek  keliai žiemos metu būna barstomi pigiomis prieinamomis priemonėmis – druska, nusėdančia sunkiai prieinamose kėbulo vietose. Ji pasislepia po storais purvo sluoksniais.

Tai labai skatina koroziją. Dažnas lietuvis važinėja ne pačiomis naujausiomis transporto priemonėmis, kurios ne vienerius metus buvo naudojamos Vakarų Europos šalyse eksploatuotomis mašinomis.

Antikorozinis padengimas apsaugo nuo rūdžių

BIC

Mašinos kėbulo rūdys – dažna problema pasibaigus žiemai. Važinėjant „sūdytomis” gatvėmis ant kėbulo ar kitose vietose prilipusios druskos ir purvo likučiai visada daro savo, tad baigiantis žiemai tiesiog privalu iš naujo įvertinti kėbulo būklę. Be jokios abejonės, visų pirma reikėtų labai kruopščiai nuplauti automobilį. Prieš tai atliekant reikėtų automobilio kėbulą sudrėkinti drungnu vandeniu, po to paviršių padengti šampūnu ar greitploviu, tuomet švariai nuplauti pasitelkus kempinę.

Plovimui naudojamas šampūnas ir vadinamasis greitplovis, kuris nuo paviršiaus gerai pašalina bet kokias druskas bei susikaupusius nešvarumus. Tai atlikus pastebėti net ir menkesnį korozijos židinį bus kur kas paprasčiau. Dažnai jie atsiranda sunkiau prieinamose vietose, jas dengia purvo sluoksnis.

Nuplovus automobilį reikėtų jį nušluostyti bei gerai išdžiovinti. Kėbulo detalės privalo būti švarios. Po to reikėtų pasižiūrėti ir vizualiai įvertinti visus rūdžių  židinius, ar jie –  tik paviršinė korozija, ar rūdys paveikė metalą kiaurai. Jeigu randama vietų, kuriose rūdžių gausu, o kėbulas „kiauras“, vertėtų nugramdyti dažų sluoksnį ir pasižiūrėti, kiek giliai metalas buvo pažeistas korozijos. Kai savo automobiliu norisi pasirūpinti profesionaliai, visada gali būti pasitelkiamas antikorozinis padengimas – UAB „Vakarų antikoras“.

Antikorozinis padengimas tampa neišvengiamu

Kai kažkurios kėbulo detalės prarūdyja kiaurai, tas vietas galima sutvarkyti dviem būdais: paėmus skardos gabalą sukniedyti vieną pusę. Dar vienas būdas – pažeistas vietas dengti stiklo audiniais, nepamirštant epoksidinių dervų. Žinoma, patikimesniu yra laikomas pirmas būdas, kadangu tokiu būdu sustabdomos rūdys bei išlaikomas kėbulo standumas. Vertėtų pabrėžti, kad minėta derva korozijos nesustabdys – ji plis toliau. Taip tvarkant rūdžių paveiktas vietas bus prarandamas kėbulo tvirtumas.

Visada galima išmėginti dar vieną būdą – rūdis nušveisti švelnesniu švitriniu popieriumi, tą padarius užtepti rūdžių surišiklio, palaikyti apie 12 valandų. Galiausiai vėl reikės nuplauti ir nušveisti pažeistas kėbulo vietas, imantis glaistymo.

Glaistas gali būti paprastas arba praturtintas stiklo audiniu. Kėbului prarūdijus kiaurai naudojamas glaistas su stiklo audiniu, ant viršaus dedamas paprasto glaisto sluoksnis, glaistytas vietas sausai šlifuojant, automobilis džiovinamas. Šiuolaikiniai glaistai yra gerai pritaikyti sausam šlifavimui.

Sausuoju būdu nušlifuoti paviršiai gruntuojami, tuomet paliekama laiko gruntui išdžiūti. Tai trunka apie parą. Galiausiai imamasi dažymo. Atstumas turėtų būti apie 30 centimetrų. Dažus privalu purkšti plonais sluoksniais. Tai svarbu, siekiant išvengti nubėgimų ir vadinamųjų „ašaryčių”.

Paskutiniai niuansai

Dažyti paviršiai turėtų būti dar kartą nudžiovinti. Kai norima procesą pagreitinti, galima naudoti šildytuvą ar pramoninį feną. Visgi geriausia, kuomet dažai džiūna savaime, tad patalpų oro temperatūra turi būti ne aukštesnė kaip 20 laipsnių. Šiltesnėje patalpoje dažai sparčiau kietėja, neleisdami skverbtis drėgmei.

Nudažyti paviršiai turėtų būti nulakuoti. Žinoma, tai privalu daryti tais atvejais, kai transporto priemonė jau buvo lakuota. Tuomet vėl džiovinama. Maždaug praėjus kokioms dviems savaitėms tas vietas pravartu patrinti poliravimo pasta. Vertėtų paisyti spalvų suderinamumo, tiksliau, perėjimų tarp senųjų ir naujai dažytų kėbulo vietų, todėl apsauginė juostelė klijuojama kiek toliau nuo dažomų vietų. Taipogi nereikėtų pamiršti, kad džiūnantys dažai gali patamsėti.

AIK

AMES

Kraujo labaratorija

KTU

Basakojis

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.