17.5 C
Panevėžys
Sekmadienis, 13 birželio, 2021

Amerikos lituanistinių mokyklų mokytojų stovykloje dalyvavo ir panevėžietė

Mičigano valstijoje (JAV) Dainavos stovyklavietėje vyko Amerikos lituanistinių mokyklų mokytojų stovykla „Palikime pėdsaką“.

Ją organizavo JAV LB Švietimo taryba. Stovyklos darbe dalyvavo pradinio ugdymo ekspertė panevėžietė Jolanta Vaitkevičienė.

Dalinosi patirtimi

Į šią, jau 44-ąją stovyklą, susirinko daugiau nei šimtas lietuvių stovyklautojų iš JAV ir Kanados. Lituanistinių mokyklų mokytojai į šią, Lietuvos kraštovaizdžiu, dvasia, papročiais ir kultūra vyraujančią vietą, atvyko su šeimomis.

Visą savaitę vaikai, besimokantys lietuvių kalbos amerikiečiai ir lituanistinių mokyklų mokytojai dalyvavo aktyviose veiklose, prelegentų iš Amerikos ir Lietuvos paskaitose, kūrybiniuose užsiėmimuose.

Stovyklautojai dalinosi patirtimi, prie laužo šoko lietuvių liaudies ratelius, dainavo lietuvių liaudies dainas, vaidino lietuviškas pasakas, bendravo ir bendradarbiavo nuostabia lietuvių kalba, smagiai gaivinosi Spyglio ežere bei daug darbavosi įvairių amatų kūrybinėse dirbtuvėse ir rodė savo talentus.

Mokytoja iš Panevėžio

Kartu su Vilniaus universiteto Istorijos fakulteto Naujosios istorijos katedros lektoriumi, dr. Norbertu Černiausku bei lietuvių kalbos pradinių klasių mokiniams skirtų vadovėlių „Šaltinėlis“ ir „Naujas Šaltinis“ autore, mokslininke, dr. Elena Marcelioniene į šią stovyklą skaityti paskaitų, vesti užsiėmimų vaikams ir mokytojams, buvo pakviesta ir pradinio ugdymo ekspertė iš Panevėžio Jolanta Vaitkevičienė.

Ši energija trykštanti, kūrybiškumą skatinanti, aktyvi, inovatyvi ir savo srities profesionalė mokytoja, kasdien bendravo ir dalinosi savo patirtimi su iš 16-os JAV ir Kanados lituanistinių mokyklų atvykusiais smalsiais bei kūrybingais mokytojais, vesdama integruoto ugdymo veiklas.

Lūkesčius pateisino

Mokytojų lūkesčiai buvo įvairūs: nuo bendruomenės sujungimo idėjų, mokinių motyvacijos skatinimo, sudominimo knyga iki praktinių užduočių, žaidimų ir patarimų, kaip dirbti su skirtingo amžiaus vaikais, kaip pateikti skirtingo lygio užduotis.

Be to, ši mokytoja parodė, kaip galima pravesti integruotą lietuvių kalbos pamoką pagal K. Sajos pasaką „Du karaliai”, kokie darbo metodai paįvairina pamokas, kokie vizualizacijos metodai padeda mokiniams daugiau ir lengviau įsiminti, kaip vaikus sudominti pasaka pateikiant trijų lygių klausimus, rebusus, žaidžiant žaidimus.

Puoselėja lietuvybę

Mokytoja Jolanta pateikė su tautodaile, istorija bei lietuvių kultūra susijusių pamokų pavyzdžių ir skatino pačias mokytojas atlikti praktines pamokų planavimo, integracijos galimybes atitinkančias veiklas taikant metodus, kurie sudomina, aktyvina vaikus.

Visi dalyvavusieji stovykloje Dainavoje bendravo ir bendradarbiavo, kad atrastų, pažintų, augtų, suprastų, kaip svarbu puoselėti ir domėtis savo protėviais, lietuviškomis tradicijomis ir papročiais, savo nuostabia kalba, beprotiškai gražia šalimi, kad būtume lyg viena siela, kartu.

J. Vaitkevičienė pabrėžė, kad ji yra tikra, jog JAV lituanistinių mokyklų mokytojų globoje esantys vaikai, išaugs mylinčiais Lietuvą, kalbės lietuviškai ir didžiuosis esantys lietuviai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Aiškėjant, kaip mokyklos dirbs rudenį – griežtas vertinimas: bus blogai

confident-noyce

A. Lipniūno progimnazijoje – respublikinė metodinė praktinė konferencija

confident-noyce

Planuojama, kad rugsėjį vaikai grįš į mokyklas, tačiau ekspertai įspėja – oro kokybė klasėse prasta

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau