11.9 C
Panevėžys
Pirmadienis, 8 rugpjūčio, 2022

Aiškėja, kur atsiras 100 naujų vidutinio greičio matuoklių: dalis pagrindinių kelių bus stebimi beveik ištisai

AutoriusMarius Monkevičius (LRT.lt)FotoLRT.LT

Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuoklių sistemos (VGMS), įrengtos 81 kelio ruože. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą. Šiais metais valstybinės reikšmės keliuose jau baigiami rengti ir pradės veikti dar 100 tokių įrenginių.

Kai kuriuos ruožus matuos beveik be tarpų

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) pateiktame žemėlapyje matyti, kad didžioji dalis naujų vidutinio greičio matuoklių bus įdiegti aplink šalies didmiesčius: Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius, Panevėžį, Alytų. Taip pat ir aplink mažesnius miestus: Trakus, Plungę, Prienus.

Itin daug dėmesio sulauks keliaujantieji iš Vilniaus Ukmergės link – čia ketinama įrengti tris matuojamus kelio ruožus, kurių bendras ilgis praktiškai be tarpų sudarys apie 50 kilometrų.

Dar vienas ruožas pasitiks važiuojančius iš sostinės į Trakus. Iš jų du nauji matuojami ruožai ves iki Aukštadvario (sujungus su jau esančiu ruožu, kelias Trakai–Aukštadvaris bus matuojamas praktiškai be tarpų), taip pat radarų akiratyje nuolat bus keliaujantieji iš Trakų į Rūdiškes.

Kelyje Vilnius–Druskininkai ties Palukniu taip pat atsiras naujas beveik 7 kilometrų matuojamas ruožas, Jašiūnų apylinkėse (kelyje Vilnius–Šalčininkai) – du nauji ruožai.

Net 4 matuojami ruožai atsiras nuo šalia Kauno esančios Akademijos iki Prienų – bendras jų ilgis sudarys apie 25 kilometrus. Dar vienas matuojamas ruožas ves iš Kauno į Lapes, du ruožai atsiras Karmėlavos kelyje tarp Kauno ir Išorų.

Atkarpoje nuo Palangos iki Priekulės, esančios Klaipėdos rajone, taip pat atsiras 5 nauji ruožai, kuriuose vairuotojus stebės vidutinio greičio matuokliai.

Dar du nauji ruožai po beveik 20 kilometrų atsiras abiem kryptimis nuo Plungės: vienas – Telšių, kitas – Kretingos link. O trečiasis ruožas bus matuojamas kelyje Plungė–Gargždai.

Taip pat du nauji ruožai planuojami tarp Panevėžio ir Pasvalio.

Daugiau vietų, kur atsiras naujų vidutinio greičio matuoklių, rasite čia.

Įžvelgia naudą

LAKD skelbia, kad per penkerius metus, t. y. nuo 2016 iki 2020 m., ruožuose, kuriuose nuo 2021 m. jau veikia 56 naujos sistemos, per eismo įvykius buvo sužeisti 407 ir žuvo 36 eismo dalyviai. Tai yra vidutiniškai apie 80 sužeistų ir apie 7 žuvusius per vienus metus.

Po to, kai minėtuose 56 ruožuose pradėjo veikti naujieji radarai, per 2021 m. buvo sužeisti 26 ir žuvo 2 eismo dalyviai. Statistiškai vertinant šiuose ruožuose maždaug 70 proc. sumažėjo nukentėjusiųjų skaičius vien per vienus metus.

„Nors tai dar tik vienų metų rezultatai, bet jie dar kartą patvirtina, kad VGMS plėtrą vykdyti tikslinga. Atsižvelgiant į tai, svarstoma galimybė toliau plėsti VGMS tinklą šalyje. Akivaizdu, kad ši greičio kontrolės sistema padeda ne tik formuoti, bet ir lavinti vairuotojų įprotį rinktis nuolatinį saugų greitį, o greičio viršijimas – dažniausiai nulemianti itin skaudžias eismo įvykių pasekmes priežastis“, – teigė LAKD direktorius Remigijus Lipkevičius.

Vietas įvertina specialistai

Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai, įrengti 81 kelio ruože, ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, informuoja kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“.

Pasak LAKD, greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į kriterijus, nustatytus Kelių direkcijos parengtose greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikose. Vieni svarbiausių kriterijų yra vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, eismo įvykių pasekmės, kai nesaugus važiavimo greitis yra, tikėtina, pagrindinė eismo įvykius nulėmusi priežastis, lenkimo ribojimai kelio ruože.

Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas.

Kelių direkcija, policija ir savivaldybės bendrai rūpinasi saugiu eismu keliuose ir diegia kompleksines eismo saugą gerinančias priemones.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Žemėlapis: 2022 m. Lietuvos keliuose – 100 naujų vidutinio greičio matuoklių

confident-noyce

Statistika: ruožuose, kur atsirado vidutinio greičio matuokliai, nukentėjusiųjų sumažėjo 70 proc.

confident-noyce

Alytaus rajone nupjautas greičio matuoklis

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau