Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijoje 6-8 klasių mokiniams vyko kultūrinės ir pažintinės veiklos diena „Projektų mozaika“. Pirmą kartą mūsų progimnazijoje buvo vykdoma visuotinė projektinė veikla: visi 6-8 klasių mokiniai buvo pasirinkę jiems patikusį projektą ir kartu su mokytojais – projektų vadovais nagrinėjo, tyrė, aiškinosi, kūrė ir t.t. Projektų temas pasiūlė kiekvienas 6-8 klasėse dėstantis mokytojas.
Projektinis darbas – tai tiriamoji, mokslinė, pažintinė ir kūrybinė veikla. Šis darbas skatina mokinius ieškoti, savarankiškai ir laisvai mąstyti. „Projektas“ suprantama labai įvairiai. Dažniausiai jis įvardijamas kaip ,,bendra veikla kokiai nors problemai spręsti“. Elementari projekto schema – „viena problema + grupė žmonių, kurie tą problemą sprendžia“.
Projektinis darbas – tai mokymosi metodas, kuriam neužtenka vien teorijos studijavimo, bet reikia ir praktinės patirties, reikia imtis iniciatyvos ir veikti tikrame darbo procese, priimti sprendimus planuojant, vykdant planą ir vertinant galutinį ar tarpinį rezultatą. Projektinio darbo metu mokiniai, bendradarbiaudami su mokytojais ir kitais žmonėmis, tiria ir sprendžia problemas, neatitrūkę nuo tikrovės, kurioje jos iškyla.
Mokytojo uždavinys čia ne vien perduoti žinias, bet veikiau būti iniciatoriui, apibrėžti darbo rėmus, konsultuoti. Darbą turi vainikuoti konkretūs vaisiai – projekto produktai: knygelė, filmukas, stendas, žaidimas ir t.t.
„Projektų mozaika“ – pirmas toks projektinis „blynas“ A. Lipniūno progimnazijoje. Projektus pristatė 26 projektų grupės: aktų salėje buvo pristatyta 16 projektų, o Konferencijų salėje – 10 projektų. Mokiniai turėjo paruošti tikslų, aiškų ir konkretų projekto pristatymą, parodyti gebėjimą viešai kalbėti. Projektų pristatymą vertino dvi komisijos. Jos peržiūrėjo pateiktas projektų ataskaitas, veiklos planus, projektų sukurtus produktus ir išrinko geriausiai pavykusius projektinius darbus.