Naujoji Lietuvos operos ir baleto teatro (LNOBT) generalinė direktorė Laima Vilimienė sako darbus pradėjusi nuo susitikimų su teatro kolektyvu, jos veiklos strategijoje – bendruomenės gerovės darbo grupė, naujos operos, prikeltas priestato statybos projektas.
„Į LNOBT ateinu su didele patirtimi ir tikėjimu kurti naują meninę kokybę, drauge su visa teatro bendruomene kopti į naujas menines aukštikalnes“, – sakė L. Vilimienė.
Pasak jos, pirmasis darbas pradėjus eiti pareigas buvo susitikimai su teatro komanda.
„Susitinku su įvairiausiais teatro padaliniais, kalbuosi su žmonėmis užduodama du paprastus klausimus – kuo jūs galite pasidžiaugti, didžiuotis teatre ir kas yra taisytina ir tobulintina čia“, – kalbėjo LNOBT vadovė.
„Mano tikslas yra apčiuopti, kuo gyvena žmonės, kaip jie gyvena, suvokti ir sudaryti veiklos sistemą, kuri leistų kuo tiksliau įgyvendinti mano suformuotą strategiją“ – teigė ji.
Žada bendruomenės gerovės darbo grupę, naują priestatą
Pernai L. Vilimienei laimėjus LNOBT vadovo konkursą, dalis teatro bendruomenės buvo nepatenkinta šiuo sprendimu ir aukščiausioms šalies institucijoms išsiuntė peticiją, rengė performansus, simbolizuojančius gedulą.
Tuomet skelbta, kad peticija išsiųsta su daugiau nei pusės darbuotojų pritarimu, joje keltos abejonės dėl L. Vilimienės sugrįžimo į teatrą, kur ji prieš tai ėjo direktoriaus pavaduotojos pareigas.
Peticijoje teigta, kad L. Vilimienės laiką teatre darbuotojai prisimena kaip psichologiškai, emociškai ir finansiškai sunkų. Pabrėžiama, kad tuomet įstaiga „skendėjo nuolatinėse skolose“, nors kolektyvas dirbdavo visu pajėgumu, jautė baimę netekti darbo.
Anot L. Vilimienės, jos veiklos strategijoje subalansuotas biudžetas ir tvari vadyba.
„Administraciniame lygmenyje garantuosiu subalansuotą, tvarų ir skaidrų biudžetą, kuris bus paskirstomas pagal prioritetus, (…) sieksiu jį didinti ir diversifikuoti biudžetą, gaunant pajamas iš skirtingų šaltinių“, – kalbėjo teatro vadovė.
Kalbėdama apie vadybinę teatro pusę, L. Vilimienė pažymėjo, kad sieks teatre įdiegti tvarumo programą, skatins motyvacinę darbuotojų sistemą, bus nuolat atliekami pasitenkinimo darbu ir emocinio klimato tyrimai, bus įdiegta subalansuota rodiklių sistema, kuri rodys, kaip įgyvendintos numatytos strateginės kryptys.
„Ketinu įdiegti tokį naujadarą – bendruomenės gerovės darbo grupė, kuri teiktų pasiūlymus, kaip galima gerinti darbą ir gyvenimą teatre. (…) Norėtųsi, kad teatras būtų geidžiamiausiu, geriausiu Lietuvos kultūros darbdaviu“, – sakė L. Vilimienė.
Komandos pristatymas – artimiausiais mėnesiais
Ji teigė, kad prikeliama ir LNOBT priestato statybos idėja.
„Tai yra labai sudėtingas projektas, nežinau, kada būtų įmanoma pradėti, nes ir projektas, ir pinigų pritraukimas, manau, kad trejų metų perspektyvoje galima pradėti tuos darbus, gal, jei susiklostys visos aplinkybės palankiau, ir anksčiau“, – sakė ji.
LNOBT generalinės direktorės teigimu, naujajame priestate numatyta vadinamojo „juodosios dėžės“ (angl. „black box“) principo kamerinė salė.
„Jame bus galima ir repetuoti, kas yra labai svarbu, nes ypač trūksta repeticijų erdvių šiandien teatre, ir rodyti formato kamerinius, eksperimentinius, edukacinius projektus“, – teigė ji.
Anot L. Vilimienės, per artimiausius du-tris mėnesius ji pristatys savo komandą, numatyta, kad teatre bus sugrąžinta operos meno vadovo pareigybė.
„Aš visada turiu potencialių kandidatų. (…) Pokalbiai vyksta“, – kalbėjo įstaigos vadovė.
Skelbs konkursus naujiems kūriniams, sieks pritraukti naują auditoriją
Tarp kitų L. Vilimienės strategijos temų – nacionalinė ir tarptautinė scena, siekis pritraukti naują auditoriją.
„Mano teatro vizija – tapti reikšmingu Baltijos jūros šalių sostinių, tokių kaip Stokholmas, Kopenhaga, Oslas, Varšuva, Berlynas, kultūros lygos centru, kuriant įkvepiantį, itin įdomų, formuojantį šiuolaikinį skonį ir tuo pačiu puoselėjantį nacionalinį tapatumą teatrą“, – sakė L. Vilimienė.
Teatro vadovė teigė, kad teatro repertuarą sudarys tiek pripažinti kūriniai, tiek į ateitį orientuoti nauji kūriniai, kurių sukūrimą teatras ketina užsakyti.
Viena iš naujųjų operų, dėl kurios vyksta pokalbiai – nauja kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės opera. Siekiama, kad statytų žinomas amerikiečių režisierius Robertas Wilsonas (Robertas Vilsonas).
„Gimsta naujas, gražus, tikiu, labai geras kūrinys“, – kalbėjo LNOBT vadovė.
L. Vilimienė teigė matanti operų ir baletų vaikams trūkumą, tad ketinama skelbti konkursus jų sukūrimui, naujų pastatymų pagrindu galėtų tapti lietuvių liaudies pasakos.
Anot jos, planuojama stiprinti bendradarbiavimą su Baltijos valstybių operos ir baleto teatrais, stengiamasi į LNOBT sceną pritraukti žinomiausius užsienyje pasirodančius operos ir baleto solistus, dirigentus iš Lietuvos, taip pat numatoma speciali programa kitąmet minimam Lietuvos baleto šimtmečiui.
L. Vilimienė taip pat ketina plėsti teatro auditoriją, pritraukiant jaunimą ir pirmą kartą teatre apsilankančius žmones, vežant LNOBT pastatymus į kitus Lietuvos miestus.
Paskyrimas užtruko dėl teismų
LNOBT generalinės direktorės pareigas L. Vilimienė pradėjo eiti rugsėjo pradžioje po metus trukusių teismų.
L. Vilimienė nuo 2018 metų vadovavo Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui, 2002–2018 metais ji dirbo LNOBT generalinio direktoriaus pavaduotoja.
Pernai vasarį ji laimėjo Kultūros ministerijos skelbtą LNOBT generalinio direktoriaus konkursą. Tuomet dėl to kilo nepasitenkinimas tarp dalies LNOBT kolektyvo, jam protestuojant dėl L. Vilimienės sugrįžimo.
Iki tol penkerius metus teatrui vadovavęs ir antros kadencijos nelaimėjęs Jonas Sakalauskas konkursą apskundė teismui.
Kol vyko bylinėjimasis, L. Vilimienė pernai vasarą buvo atrinkta antrą kadenciją vadovauti Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui.
Teismams galutinai atmetus J. Sakalausko skundus, ji pradėjo eiti LNOBT generalinės direktorės pareigas.
LNOBT vadovo kadencijos trukmė – penkeri metai.