7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

JP / Pexels.com nuotr.

Žmonės vis dažniau linksta automobilio priežiūrą patikėti specialistams – kai kurių detalių keitimas ar remontas tapo gerokai sudėtingesnis. Visgi tam tikras dalis ar detales, pavyzdžiui, valytuvus, pakeisti tebegali kiekvienas. Kaip bebūtų, vairuotojai juos keisti neretai delsia, nors valytuvus galima įsigyti daugelyje degalinių, jie pigūs, o įtaka eismo saugumu ir komfortui – neišmatuojamai didelė.

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui? Žemiau – 7 faktai, kuriuos reikėtų žinoti apie šios nebrangios, tačiau svarbios detalės eksploataciją. Juos pateikia ir komentuoja automobilių detalių parduotuvės „Autoaibė“ pardavėjas Tadas Gaidjurgis.

1. Valytuvus reikia keisti laiku

BIC

Valytuvų nusidėvėjimo negalima matuoti pagal prekės ženklą, automobilio priekinio stiklo amžių ar kitą kriterijų. Šią detalę reikėtų keisti ne pamačius subraižytą stiklą ar išgirdus cypimą valytuvams veikiant – tokie požymiai liudija, jog gumelės visiškai susidėvėjusios ir jas keisti jau vėluojama.

Valytuvus rekomenduojama keisti maždaug kas pusmetį, o jeigu važinėjama rečiau – kas metus. Tiesa, kokybiški ir tinkamai prižiūrimi valytuvai gali likti funkcionalūs ir ilgiau. Jeigu pastebėjote, kad valytuvai dirba ne taip efektyviai, kaip prieš kelias savaites, verčiau juos pakeiskite – reiškia, jų guma jau prarado svarbiausias savo savybes ir toliau naudojant gali pradėti braižyti stiklą.

2. Valytuvus irgi reikia prižiūrėti

„Jei nusipirksi „Bosch“ ar „Champion“, važiuosi porą metų, jeigu pigius kiniškus – keisti reiks kasmet.“ Daugeliui vairuotojų tai – girdėta frazė. Tačiau parduotuvės atstovas paneigia šį mitą. „Universalus valytuvų keitimo terminas neegzistuoja – jį nustatyti įmanoma tik kiekvienam atskirai, įvertinus nuvažiuojamą atstumą bei kitus parametrus. Galbūt vienas žmogus ledus ant apšalusio stiklo gramdikliu nudaužo, o kitas iškart šluoja valytuvais – tai labai sutrumpina jų gyvavimo laiką. Automobilio laikymas saulėkaitoje gumų ilgaamžiškumo taip pat nedidina.“

Pasak specialisto, netausojant net ir patys kokybiškiausi valytuvai po pusmečio gali tapti nebetinkami naudoti, o tvarkingai eksploatuojami prastos kokybės kiniški išliks patenkinamos būklės ir daugiau nei metus.

3. Kokybei įtaką daro langų plovimo skystis

Valytuvų gumų ilgaamžiškumui didelės įtakos turi naudojamas langų plovimo skystis. Vieni jų (paprastai – patys pigiausi) yra labiau kenksmingi gumoms, nes jas graužia, o kiti – beveik negadina. Langų apiplovimo skystis turi įtakos ne tik valytuvų, bet ir kitų guminių detalių ilgaamžiškumui – priekinis stiklas, durelės, daug kitų detalių yra aptraukti guma.

Visgi naudoti paprastą vandenį vietoje specialaus skysčio parduotuvės „Autoaibė“ komandos narys nepataria: žiemą jis užšąla, o vasarą netirpdo vabzdžių liekanų, tad valytuvo guma tik be reikalo braukoma per priekinį stiklą. Po ilgesnės kelionės greitkelyje net ir pats geriausias langų plovimo skystis gali nenuvalyti ant stiklo priskretusių vabzdžių liekanų, tad rekomenduojama sustoti degalinėje ir pasinaudoti daugelyje jų esančia priekinio stiklo plovimo įranga – kibirėliu su šluotele.

4. Geriausias laikas keitimui – prieš vasaros sezoną

T. Gaidjurgis skaičiuoja, jog automobilį naudojant vidutiniškai – per metus nuvažiuojant 20–30 tūkst. km ir valytuvus prižiūrint, juos keisti reikėtų kartą į metus. Geriausia – pavasarį ar tik prasidėjus vasarai.

„Žiemą valytuvai dėvisi labiausiai, nes reikia nuvalyti daug purvo ir sniego, gumelės kartais trinasi į aštrų ledą. Vasarą eksploatacija paprastesnė, todėl gumelės susidėvi mažiau ir naujais puikios būklės valytuvais naudotis galima ilgesnį laiką“, – sako prekybos tinklo „Autoaibė“ pardavėjas.

5. Negalima pamiršti galinio valytuvo

Priekinius valytuvus anksčiau ar vėliau keičia visi, tačiau ar taip pat dažnai reikia keisti ir galinį? Jis naudojamas mažiau, tad ir keisti reikėtų kur kas rečiau. Vis tik, pasak T. Gaidjurgio, kartas nuo karto reikėtų galinio stiklo valytuvui „duoti darbo“ nuvalant užpurkštą langų plovimo skystį. Galinis stiklas labiau nei priekinis pasidengia purvu, todėl naudojant šį valytuvą tik retomis progomis, jis gali stiklą subraižyti. Galinio stiklo valytuvo keisti nebūtina tol, kol jis nesusidėvi. O tai, naudojant ne ypač dažnai, nutinka per kelerius metus.

6. Įtaka matomumui – tiesiog neišmatuojama

T. Gaidjurgis akcentuoja, kad nusidėvėję valytuvai ne tik nebenuvalo stiklo, bet ir jį braižo. O tai turi didžiulę įtaką matomumui – vienam pagrindinių saugaus eismo elementų. Be to, panaikinti stiklo subraižymus paprastai nebeįmanoma – vadinamieji „voratinkliai“ ant jo atsiranda visam laikui. Jie labai apsunkina matomumą saulėtomis dienomis.

7. Išsirinkti galima žinant automobilį

Norint įsigyti naujus valytuvus, į automobilių detalių parduotuvę nereikia nešti jau turimų susidėvėjusių ar jų išmatuoti. Užtenka tik žinoti savo automobilio markę, modelį, kartais – modifikaciją (sedanas, universalas ir pan.) bei pagaminimo metus. Bet kurios automobiliams skirtų prekių parduotuvės „Autoaibė“ specialistai pagal šiuos parametrus parinks tinkamiausius valytuvus.

Beje, taip daryti yra netgi saugiau – jei pirkote naudotą automobilį, ant jo buvęs savininkas galėjo uždėti netinkamus valytuvus. Rinkdamiesi naujus pagal esamų ilgį, vėl nupirktumėte netinkamus, kurie valytų blogai. Taigi, tiek pasirinkimas, tiek atidi priežiūra, reguliarus būklės įvertinimas – tai, kas leis važiuoti ir komfortiškiau, ir saugiau.

Labirintų parkas

Modelis

AIK

Mano namukas

PIC

NĖRA KOMENTARŲ

Atsakyti

JP.LT už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.LT pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.