4 C
Panevėžys
Šeštadienis, 5 gruodžio, 2020

5 patarimai: kaip neperdegti dirbant iš namų?

AutoriusJPFotoPIXABAY.COM

Darbas iš namų suteikia ne tik malonių privalumų, bet ir kelia nemažai iššūkių. Tam, kad darbai vyktų produktyviai, o jūsų laisvalaikis nenukentėtų, susikurkite stabilų dienos ritmą ir pasitelkite naudingus išmanius sprendimus.

Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, dalijasi patarimais, kaip susikurti sveiką rutiną efektyviam darbui namuose.

Patarimas Nr. 1: susikurkite patogią darbo erdvę. Išsirinkite šviesiausią namų vietą savo darbo stalui, pasiruoškite reikalingus išmaniuosius įrenginius ir baldus. Ant stalo stenkitės palaikyti minimalistišką tvarką – taip geriau sutelksite dėmesį ir susikaupsite numatytoms užduotims.

Net jei darbo metu dažniausiai rašote el. laiškus ir redaguojate paprastus dokumentus, vis tiek išbandykite specialų kompiuterio paaukštinimą, papildomą klaviatūrą bei ergonomišką pelę ir jai skirtą kilimėlį – jūsų nugara jums padėkos. Darbus ypač palengvins ir papildomas monitorius bei reguliuojamo aukščio stalas.

Patarimas Nr. 2: suplanuokite savo dieną. Bene svarbiausia produktyvios dienos taisyklė: tikslus dienos planas ir pastovus ritmas. Neišgriūkite iš lovos paskutinę minutę prieš virtualų susitikimą, miegokite bent po 7 valandas, susikurkite savo ryto ritualus, pasižymėkite dienos darbus, apgalvokite, ką veiksite pertraukų metu. Specialistai pataria pirmąsias darbo dienos valandas skirti daugiausiai susikaupimo reikalaujančioms užduotims. Taip pat rekomenduojama vengti nuolatinio el. pašto tikrinimo.

Ne paslaptis, kad dirbant iš namų kyla daugiau pagundų atidėlioti svarbius darbus. Norint to išvengti, ypač svarbu stengtis per daug nenukrypti nuo dienos plano. Darbų planavimui puikiai tiks tokios darbų planavimo programos kaip asmeninio ar komandinio darbo organizavimo aplikacija „Todoist“, planuoklis ir kalendorius „AnyDo“ arba užduočių sudarymo ir priminimų programėlė „Tick Tick“.

Patarimas Nr. 3: darykite petraukas. Dirbant iš namų nebelieka įprasto ėjimo į darbą ar susitikimus, todėl svarbu tai kompensuoti. Tam, kad „neperdegtumėte“, tarp darbų, bent kas valandą, būtina įtraukti reguliarias 5-10 min. petraukėles. Jų metu atsitraukite nuo darbo vietos, pajudėkite, pasimankštinkite ar tiesiog pailsinkite akis. Ilgesnės petraukos metu išeikite į lauką pasivaikščioti.

Trumpas atsitraukimas nuo darbų padės pailsėti, pasiruošti naujoms užduotims ir išlikti produktyviems. Nepamiršti atsistoti nuo darbo stalo jums gali padėti išmanieji įrenginiai. Tokius priminimus jau turi dauguma išmaniųjų laikrodžių arba juos galite nusistatyti patys savo išmaniajame telefone.

Sklandžiam darbų atlikimui galite pasitelkti „pomodoro“ laiko planavimo principu sukurtas aplikacijas, pavyzdžiui, „Be Focused“ ar „Focus To Do“. Jos skaičiuoja dirbant praleistą laiką ir primena padaryti trumpą pertrauką atsikvėpimui. Laikas suskirstomas 25 min. nepetraukiamo darbo ir 5 min. pauzei.

Patarimas Nr. 4: ugdykite susikaupimo įgūdžius. Nors namie gali būti ne ką mažiau pašalinių dirgiklių nei biure, stenkitės atrasti savo būdą susikaupti ir padaryti darbus iki galo. Atliekant užduotis, svarbu vengti multitaskinimo – šokinėjimo nuo vieno darbo prie kito. Daug geresnių rezultatų pasieksite, jei susikaupsite ties viena konkrečia užduotimi ir tik ją atlikę, eisite prie kitos.

Susikaupti gali padėti ir specialiai tam skirti muzikos grojaraščiai, kuriuos galite rasti „Spotify“ ar „Youtube“ muzikos platformose. Jei namuose dirbate ne vienas, susitarkite su namiškiais darbo ir poilsio valandas, o darbo metu naudokite ausines su triukšmo slopinimo funkcija.

Susikoncentruoti į darbus padės ir atsiribojimas nuo socialinių tinklų ar kitų interneto svetainių, kurios jus atitraukia nuo darbo. Trumpam jas nuo savęs „užrakinti“ galite į savo „Chrome“ naršyklę įsidiegę „StayFocusd“ plėtinį. Jis leis nustatyti naudojimosi laiko limitus pasirinktiems puslapiams.

Patarimas Nr. 5: kurkite ritualus su kolegomis. Net ir įsisukę į savo darbus, nepamirškite ir toliau kurti ir palaikyti santykių su savo kolegomis. Tai ne tik praskaidrins nuotaiką, sustiprins ryšius, bet ir padės išlaikyti gerą emocinę sveikatą.

Bendraukite per pamėgtas vaizdo konferencijas – „Zoom“, „Google Hangouts“, „Skype“, „Microsoft Teams“, „Slack“ ar kitas. Susikurkite susirašinėjimo grupes dažniausiai naudojamuose socialiniuose kanaluose, pavyzdžiui, „Facebook Messenger“ ar „Whats App“. Taip pat įveskite naujas tradicijas: drauge užkandžiaukite, žaiskite virtualius žaidimus, organizuokite minčių lietaus sesijas arba smagius pokalbius ne darbo klausimais.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.


PANAŠŪS STRAIPSNIAI

V. Čmilytė-Nielsen: iki gruodžio pabaigos galėtų būti pasirengta nuotoliniam Seimo darbui

confident-noyce

Seimo valdyba pritarė statuto pataisoms dėl nuotolinio parlamento darbo

confident-noyce

V. Čmilytė-Nielsen: Seimas grįš prie statuto pakeitimo dėl nuotolinio darbo

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau