10 patarimų, į ką atkreipti dėmesį perkant naudotą automobilį

AutoriusJPFotoFREEPIK.COM

Pagaliau išaušo ta diena, kai nusprendėte nusipirkti pirmąjį ar atsinaujinti esamą automobilį. Kaip ir dauguma žmonių, į naują automobilį investuoti nenorite. Jie per greitai nuvertėja per pirmuosius naudojimo metus ir tokį automobilį teks saugoti dar labiau, ne tik kelyje, bet ir nuo vagių ar kitų piktavalių. Tad apsistojote ties naudotu automobiliu. Dabar svarbiausia – atlikti „namų darbus“ ir gerai pasiruošti automobilių paieškai ir išsirinkto automobilio apžiūrai. Ką reikėtų žinoti prieš perkant automobilį?

1. Automobilio istorija

Kiekvienas automobilis ją turi skirtingą. Vieni pardavėjai ją deklaruoja sąžiningai, kiti nemalonius praeities faktus linkę nuslėpti. Tai gali būti avarija, gamintojo atšauktas automobilis ar transporto priemonė, kuri buvo naudojama, pavyzdžiui, kaip taksi ar policijos automobilis. Bet kuriuo atveju net vizualiai tvarkingas automobilis gali būti „katė maiše“ ir geriau jį patikrinti naudojant carVertical VIN tikrinimo įrankį. Jau žinodami automobilio praeitį galėsite dar kartą įvertinti jo kainą ir pasiūlymo patrauklumą.

2. Rūdys ar pažeisti dažai

Smulkios rūdelės – daugelio automobilių kompanjonas, jos gana lengvai pataisomos, todėl dėl jų jaudintis neverta. Tačiau, jei matote, kad dėl rūdžių metalas trupa arba yra per daug grublėtas, atkelia dažus, tai jas išnaikinsite tik pakeisdami ar pervirindami bei perdažydami visą detalę. Bet kokiu atveju, tokia paslauga kainuoja šimtus eurų ir „rūdis“ mėgstantis kėbulas naujų keitimo ir tvarkymo reikalaujančių plotų pateiks ir vėliau.

3. Rėmo pažeidimai

Apeidami automobilį skirkite laiko jo nuodugnesnei apžiūrai. Ypač smulkmenų. „Plika akimi“ įvertinkite ar automobilis stovi lygiai, ar kėbulo panelės tarpusavyje gražiai susijungia, patikrinkite dalių prijungimo varžtus, jei jie nauji ir dalys „nesueina“, tai gali būti ženklas, jog automobilis patyrė avariją.

4. Pažiūrėkite po variklio dangčiu

Automobilis su nekokybišku varikliu yra vienas iš vairuotojų košmarų. Nors variklio apžiūrą kokybiškai atlikti gali tik specialistai, tačiau minimalią apžiūrą galite atlikti ir patys. Ieškokite išbėgusių skysčių, įtrūkusių ar laisvai besilaikančių žarnelių ar dirželių. Patikrinkite tepalo lygį ir spalvą, per daug klampus ar tamsus tepalas indikuoja apie prastai prižiūrimą variklį.

5. Padangų būklė

Čia svarbu ne tiek nusidėvėjimas, kiek jo netolygumas. Jei pastebite netolygiai „nuvalgytas“ padangas, tai jau yra signalas, jog ilgą laiką vairas, ratai, važiuoklė ar net pats rėmas turėjo nesureguliavimo ar esminių problemų. Tokia važiuoklė ne tik greičiau nudėvi  padangas, tačiau ir yra pavojinga vairuojant – automobilio kryptis gali keistis į vieną ar kitą pusę.

6. Rida

Įprastas kasdienai trumpoms kelionėms į darbą ir ilgesnėms kelionėms savaitgaliais naudojamas automobilis per metus turėtų įveikti apie 20-25 tūkst. kilometrų. Padalinkite automobilio ridą iš amžiaus ir turėsite apytikslį per metus įveiktą kilometrų skaičių. Jei jis viršys 25 tūkst. km – automobilio mechaninius komponentus, veikiausiai, teks greičiau tvarkyti nei panašaus amžiaus transporto priemonės. Taip pat turėkite omenyje, kad ridos atsukimas yra pats dažniausias pardavėjų triukas siekiant pakelti parduodamo automobilio kainą. Tad prieš dalindami ridą iš amžiaus naudodami VIN numerio tikrinimo įrankius įsitikinkite, kad rida tikra.

7. Interjero elektronika

Grojanti radija yra vienas didžiausių malonumų vairuojant, tačiau svarbi ne tik ji. Pasistenkite paspausti visus mygtukus ir patikrinkite ar jie atlieka savo funkcijas. Nepamirškite patikrinti ir šildytuvo su oro kondicioneriumi.

8. Sėdynės

Sėdynių medžiaga sukurta ilgam tarnavimui, todėl įplėšimai, patamsėjimai ar įtrūkusi oda ne tik nepatraukliai atrodo, tačiau ir jų keitimas bei persiuvimas gali nepigiai kainuoti.

9. Bandomasis važiavimas

Vienas svarbiausių momentų yra automobilio elgesys kelyje. Susiplanuokite savo maršrutą taip, kad išbandytume automobilį tiek didesniu, tiek mažesniu greičiu, išbandykite jo manevringumą ir stabdžius. Rekomenduojama išbandyti ir paralelinį parkavimą, taip lengviausiai pamatysite automobilio akląsias zonas. Kartais pavairavę svajonių automobilį galite pajusti, jog jis jums – paprasčiausiai nepatogus ir nemalonus vairuoti.

10. Kvalifikuotas patikrinimas

Kad ir kokią aštrią akį turite, kai kurių problemų neįmanoma pastebėti nepakėlus automobilio ar nežinant, ko ieškoti. Kai kurie automobiliai turi dažnas bendras bėdas, liaudyje dar vadinamas „ligomis“. Jas geriausiai išmano kvalifikuoti mechanikai. Kuo greičiau tokios bėdos bus pastebėtos ir sutvarkytos, tuo ilgiau mėgausitės vairavimu be nemalonių staigmenų. Paslauga kainuos protingą pinigų sumą, tačiau tada jau tiksliai žinosite ar neperkate automobilio, kuris servise praleis ne mažiau laiko, nei kelyje.

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

2021 m. bus pradėta serijinė elektrinio „Mercedes-Benz eActros“ gamyba

confident-noyce

Naujasis „Jaguar E-Pace“ – dar saugesnis ir greitesnis kompaktinis SUV

confident-noyce

Lietuvoje duotas startas tradiciniams Metų automobilio rinkimams

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau